Tips gevraagd noord Argentinie

Hallo Argentinië kenners,

Eind september vliegen mijn vriend en ik naar Buenos Aires om vanuit deze stad een rondreis door noord Argentinië/Uruguay te gaan maken.
Ik zal even kort op een rijtje zetten naar welke steden wij reizen.

Buenos Aires, ongeveer 4 dagen
Tips voor hotels, restaurants en uitgaansgelegenheden zijn welkom (wij zijn er in het weekend).
Ook willen wij hier graag een fietstour doen, hier heb ik al verschillende websites over gevonden.

Vlucht naar Foz do Iguacu, ongeveer 3 dagen

Vlucht naar Salta, ongeveer 4 dagen
In Salta willen wij een auto huren (autoverhuurbedrijf tips?)
Ook willen wij hier 1 dag gaan paardrijden, het liefst bij een zo min mogelijk toeristische boerderij/ranch.

Vanuit Salta rijden we met de auto naar Mendoza, daartussen zitten wellicht nog wel een aantal leuke steden om te stoppen.

Vanuit Mendoza vertekken we uiteindelijk weer met het vliegtuig naar Buenos Aires om vanuit daar de boot te nemen naar Uruguay. In Uruguay willen wij nog 5 dagen verblijven in een hotel aan het strand. Waarschijnlijk moet ik voor die laatste 5 dagen op een ander forum posten :slywink:

Overigens hebben wij alle binnenlandse vluchten geboekt via Aerolineas Argentinas (airpass).

Wij zouden het het erg leuk vinden als jullie enkele tips met ons willen delen, alvast hartelijk dank! :slight_smile:

Hola, lijkt me een goed uitvoerbaar reisprogramma. De enige kanttekening die ik heb is dat je je moet realiseren dat het strandleven in Uruguay in september onder nul ligt qua atmosfeer en ook kun je totaal niet aan het strand liggen in september (kan eigenlijk alleen maar goed van dec tot eind februari). Bovendien is Uruguay 1,5 keer zo duur als Argentinië, dus ik zou me toch nog even goed beraden over die keuze. Als je per sé aan het strand wilt verblijven om lekker te (herfst)wandelen, ga dan naar de Argentijnse kust, bijv. Villa Gesell en het daar dichtbij gelegen Mar de las Pampas zijn okay.

Voor de rest kun je op dit forum ongelofelijk veel tips vinden, het gaat te ver alles nogmaals te benoemen. Paardrijden buiten het toeristische om is leuk in Salta bij Reto Cabalagatas, gerund door de Nederlandse Rachel: info@retohorseriding.com

Suerte, maak er een mooie reis van,

groet,

Jan

Nou je kunt inderdaad dit hele forum even doorzoeken wat tips betreft.
Maar ik wil jullie wel even mijn favoriete restaurantblog geven, ze heeft ook fb.
Ze woont al jaren in de stad en heeft mij heel wat leuke ideetjes gegeven.

In Salta bij casa hernandez overnachten, een paar km buiten de stad.

Als je half oktober in Uruguay bent kan het wel lekker weer zijn hoor! Je vaart dan naar Colonia of Montevideo. Maar 5 dagen daar lijkt me wat lang. Je kan ook van kustplaats naar kustplaats gaan. En of het echt strandweer is…

Hola Fijntje Argentijntje (leuke naam),

Leuk dat jullie “deze kant” opkomen (Salta)…
Er is hier genoeg te doen met of zonder huurauto. Jullie kunnen bv “het Rondje” ten zuiden van Salta doen minimaal 3 dagen met 1 overnachting in bv Cachi en 1 overnachting in Cafayate en dan terug richting Salta.
Of bv ten noorden van Salta (in de provincie Jujuy) Purmamarca, Tilcara, Humahuaca, de zoutvlaktes op 3800m, om er te komen ga je over een pukkel van 4200m, de berg met de 7 kleuren…ect (kost je denk 1 a 2 nachten). Of natuurlijk een gedeelte Ten zuiden en ten noorden van Salta…
Er is genoeg te doen, hier in San Lorenzo bv ook paardrijden (Rit van 3 uur)… Wat ik zelf zo mooi vind van dit gebied in het Noord Westen is de diversiteit van natuur en wat je hier al wat meer hebt …cultuur.

Wij werken samen met Dollar Rent a car (er zijn er natuurlijk velen) Email: [EMAIL=“salta@dollar.com.ar”]salta@dollar.com.ar goede ervaringen mee…

En op weg naar Mendoza niet vergeten de parken aan te doen in de buurt van La Rioja (Talampaya en Valle de la Luna… erg mooi)

Veel plezier met jullie voorbereiding

Saludos

Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar

Dank voor alle tips alvast!
Ik zie inderdaad dat er al zoveel te vinden is op dit forum, echt top.

Na deze antwoorden willen wij misschien toch een langere tijd in Salta en Mendoza (en alles wat ertussen ligt) verblijven.
Wij zouden eigenlijk in eerste instantie naar Mar del Plata willen gaan aan het einde van de reis maar dit blijkt toch wel erg kort dag te zijn, vandaar dat de keus op Uruguay was gevallen.

Denk dat wij zeker La Casa Hernandez aan doen, binnenkort kan je eem mailtje van mij verwachten! Ziet er ontzettend leuk uit.

Nu is het nog even uitzoeken of wij de binnenlandse vlucht van Mendoza nog kunnen verzetten naar een latere datum.

Als je dan toch Uruguay aandoet, bezoek dan in ieder geval Montevideo. Het is een erg fijne stad, met een 15 km lange promenade langs de zee (“rambla”).
Op zondag is er feest op straat met de traditionele “murga” en “candome”. Zeker proberen bij te wonen, wordt in alle wijken georganiseerd.

groet,

Jan