Na Buenos Aires en Noordwest Argentinie hebben wij nog een week in te vullen. Omdat ik zelf al veel delen heb gezien, o.a. Puerto Madryn, Bariloche, Mendoza, Iguazu en Cordoba, zijn we in dat opzicht beperkt in mogelijkheden.
Naar het Zuiden vinden we voor een week iets te ver.
Heeft iemand nog leuke tips over bijvoorbeeld Entre Rios, de Pampa’s, Mar del Plata?
Of heeft iemand ervaring met het reizen van Salta naar Bolivia?
Hola!!!
Ik zou voor een weekje Uruguay kiezen, Colonia , het schattige oude dorpje, Montevideo een dagje oude stad en lekker een paar dagen aan het strand en flaneren in de glitter en glamour “over the top” Punta del Este.
Met de buquebus vanuit Buenos Aires vaar je zo over.
De uyunitour is echt een aanrader. Vanuit salta per bus naar San pedro (chili), even een dagtocht naar de moonvalley en dan een jeeptour naar uyuni en dan via tupiza afzakken naar salta.
Er zijn ook retourtrips vanuit tupiza maar ik denk dat de rondtrip leuker is.
Als je in Argentinië wil blijven: Esteros de Iberá! En hoewel ik het vaak eens ben met Gallina ga ik haar nu toch afvallen, Colonia vind ik niet zo bijzonder (en vergeven van de toeristen) en Montevideo vind ik nog minder. Zeker als je Buenos Aires gewend bent is Montevideo maar een saai gebeuren. Punta del Este is inderdaad grappig om een kijkje te nemen, maar dan moet je wel van strand en van “zien en gezien worden” (en inderdaad erg over the top) houden.
Hahaha Jack…
Montevideo ben ik ook nog niet geweest hoor, maar voor een half dagje misschien wil ik het wel eens zien.
Punta del Este ook niet maar heb er net erg goede verhalen over gehoord… over the top!! Maar als je lekker op het strand wil liggen?
En Colonia, ja daar hoor je veel verschillenden verhalen over.
Wij waren er iig helemaal weg van, al die oude straatjes en huisjes, alsof je eeuwen terug bent. Vriendelijke mensen en wij hadden het geluk dat het toen niet heel erg druk was.
Hola! Bedankt voor alle reacties. We gaan nog eens goed nadenken over Bolivia. Willen misschien toch liever in Argentinie blijven, aangezien we beide groot paardenliefhebbers zijn en eigenlijk ook graag een paar dagen op een estancia door zouden brengen.
Zijn de pampa’s een aanrader, heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand weleens een aantal dagen doorgebracht op een estancia?
Uruguay ben ik twee weken terug geweest. Met de boot naar Colonia en vanuit daaruit door naar Punta del Este. Ik zat wel in een erg leuk hostel, hostel del patio, maar vond verder Punta del Este niet veel aan.
De laatste twee dagen zijn we toen met de bus (ongeveer twee uur) naar Punta del Diablo gegaan. Dit is een echte aanrader!! Een onwijs leuk, klein dorpje met allemaal gekleurde huisjes, relaxte sfeer en geen lelijke hoogbouw zoals in PDE. Erg leuk!
Paardrijden kan ook prima in de Esteros de Iberá Maar op een estancia uiteraard ook. Probleem is dat een verblijf op een estancia enorm duur is. Voor ideeën: www.la-bamba.com.ar en www.estanciaelombu.com zijn de estancias waar wij mee samenwerken.
Uiteindelijk zijn we naar Cafayate gegaan, hebben hier een prachtige tocht gemaakt (via Puna) door de heuvels, echt super!
Nu zijn we weer in Buenos Aires en we hebben besloten een paar dagen op te splitsen: ik ga alleen naar Puerto Madryn, Mathilde blijft hier, want zij is er al geweest.
Heeft iemand een goede tip, is dit leuk om te doen in je eentje? Via welke organisatie kan ik het beste de excursies boeken? Eventueel een tip voor slaapplaats is ook van harte welkom!
Puerto Madryn? Volgens mij is daar niet echt veel te doen daar, walvissen zijn weg en dat is toch de hoofdattractie.
Er zijn denk ik nog wel zeeleeuwen en de pinquins bij Punta Tomba. Ben er zelf geweest 2 jaar geleden en die pinquins waren super leuk hoor, maar ik ging toch echt voor de walvissen, dat was grandioos!
Maar ik denk dat Jack en Jan je daar veel meer over kunnen vertellen
Walvissen zijn er inderdaad niet meer, wel pinguins. Sowieso is de Península Valdéz wel een bezoek waard met de zeeleeuwen en zee-olifanten en ´het grote niets´ van Patagonie. Bij Puerto Rawson kan je met een zodiac op zoek naar kortsnuitdolfijnen, erg leuk. Je kan in Madryn overigens ook snorkelen met zeeleeuwen, een paar maanden terug gedaan en bijzonder leuk (en koud)!
Een goeie tip voor het boeken van excursies: www.catalejotravel.com, Marcelo doet alles voor zijn klanten en heeft goede chauffeurs. Je kan er ook slapen, maar het is meer een hostel en vrij basic.
Ik ben helemaal eens met Jack. Marcelo was ons prive-chauffeur gedurende ons verblijf daar, afg november 2010. Peninsula Valdez was echt een van de hoogtepunten van ons verblijf in Argentinië.