Uruguay, Argentinie, Chili

Hey!!

Ergens in november vertrek ik naar Uruguay (Montevideo)… Omdat ik een paar mensen heb leren kennen vanuit Uruguay ga ik hen bezoeken. Maar ik verneem dat Uruguay op zich niet zo heel veel te bieden heeft, of heb ik verkeerde informatie? Wat zijn de musts in Uruguay?

Vanuit Uruguay ga ik uiteraard Buenos aires bezoeken… En op mijn verlanglijstje staat ook een reis van het zuiden naar het noorden in chili…

Hoe ga ik best vanuit Buenos Aires naar Punta Arenas (chili)? Zijn er onderweg musts in Argentinie (bijvoorbeeld Cordoba, Mendoza, Patagonie…?)

Bedankt op voorhand voor de tips!!

In de winter heeft Uruguay niet veel te bieden. Maar in de zomer…lijkt het net Spanje. Veel touristen en de badplaatsen lopen vol. Montevideo is ook leuk om te bezoeken, net zoals punta del Este.

Salta is een leuke plaats die ik zeker zal bezoeken. Uiteraard ook naar de watervallen gaan.
Naar het zuiden toe kun je stoppen in Cordoba, Mendoze en aan de kust om walvissen te kijken.

Ik vond Uruguay niet zo’n aantrekkelijk land. Het mooiste vond ik Colonia del Sacramento, een koloniaal dorpje/stadje dat vanuit Buenos Aires goed bereikbaar is met de pont. Punta del Este vond ik vrij ‘tam’ voor haar reputatie en ook Montevideo was ook niet bepaald spectaculair. Neemt natuurlijk niet weg dat je er vast een prima tijd kunt hebben…

Zou je landschappelijk mooie dingen willen zien, dan raad ik je aan om Argentinie goed te gaan bekijken. Dat is namelijk wel in heel veel opzichten een boeiend land. Kun je prima per bus doen op weg naar Punta Arenas…

Heyy,

Bedankt voor jullie reacties totnutoe!!

Ik heb nog een bijkomende vraag… Eigenlijk twee…

Ik ben van plan om vanuit Montevideo naar BA te gaan natuurlijk en dan geleidelijk aan naar het zuiden van argentinie/chili (ushaia) om van daaruit naar santiago de chili te reizen… Natuurlijk met de nodige tussenstops bij al het moois dat deze landen te bieden heeft* maar gewoon dat jullie een idee krijgen van de reisweg *…

Zou twee maanden voldoende zijn?
En wat is grofweg de prijs dat ik in mijn achterhoofd moet houden (ik bedoel buiten de heen en terugvlucht naar belgie). gewoon om te reizen doorheen deze landen, te eten, drinken, enkele excursies, en slaapplaatsen,… Natuurlijk kan je dat moeilijk zeggen… Maar is het 1.000 euro, 2.000 euro,… je weetwel wat ik bedoel he!

Dank bij voorbaat!!

In 2 maanden kun je veel zien, als je het mij vraagt is dat ook voldoende.

Ik ging altijd uit van 1000 euro per maand, oftewel 33 eur per dag.
Dit is vrij ruim.