op 8 dec land ik vanuit el Calafate op Buenos Aires. Ik heb 2 weekjes daar (tem 22 dec)
Nu is mijn vraag, wat zijn de mogelijkheden om daar allemaal te doen…??
4 dagen Buenos Aires veronderstel ik is genoeg…
wat doe ik hierna zonder vliegtuig te moeten nemen naar verre bestemming…
ik dacht misschien aan oversteek met boot naar Uruguay maarja wat is er daar te zien he:p?
Pinamar misschien? Zou graag ook wel enkele dagjes op mooi strand es relaxen na al het rondtrekken en ergens golfsurfen…enig idee waar??
Gelieve wat aanraders mee te geven aub zodat ik wat verder kan…
Tnx
Kim
Er is super veel te doen in Argentinië! Dus je hoeft je niet te vervelen. De bussen zijn super luxe en rijden tussen de meeste grote plaatsen. Houd er wel rekening mee dat de afstanden groot zijn!
Als je van wandelen houdt dan kan ik El Chalten aanbevelen. Het is daar echt prachtig en je kunt hier met een busje vanaf Calafate naartoe (backpack kun je in het hotel laten).
Het walvisseizoen is volgens mij net afgelopen anders zou je naar peninsula valdes kunnen. Verder is iguazu (de watervallen) ook zeker een aanbeveling!
ja i know… Ik doe een rondreis van 3 maand half doorheen Chili/Peru/Bolivia en dus stukje van Argentinie…
ik kom reeds van Zuid-Chili/Argentinie dus El Calafate/El Chalten/Torres del Paine zal ik reeds gedaan hebben…
Dus zou graag vanuit Buenos Aires naar enkele andere plaatsen gaan.Wil de mooiste plaatsjes zien ofc maar rekiening houdend met dat ik slechts 2 weken daar heb want dan vlieg ik op 22 dec back to Santiago!
graag enkele mogelijkheden van mogelijke route aub…
In Uruguay kun je naar Colonia gaan een schattig plaatsje, uurtje varen met de snelle boot. Vind ik een echte aanrader. Of eventueel Montevideo en dan door naar Punta del Este (wel duur daar). Ten noorden van BsAs ligt Tigre, de delta, erg leuk om daar een boottocht te doen en naar de markt te gaan daar.
Pinamar ligt ten zuiden van BsAs en is toch wel weer een uur of 5 met de bus, maar van horen zeggen, ik ben er zelf nog nooit geweest een erg leuke badplaats. Nog verder zuidelijk ligt Mar del Plata. Maar wil je dus in de buurt van de stad blijven zijn er ook leuke dagtrips naar verschillende estancias voor een gaucho dagje. En in de stad zelf, ja die heb je echt niet in 4 dagen gezien hoor!
Een ander alternatief is via de provincies Buenos Aires en Entre Ríos richting Corrientes trekken. Hier de nog onbekende, maar schitterende wetlands Esteros del Iberá doen (vanuit Mercedes) en dan door naar Posadas en Iguazú. Vanuit Iguazú nachtbus terug naar Buenos Aires. Dit alles is een schitterende tocht voor 2 weken.
Als je naar Colonia in Uruguay wilt, kan dat ook via/vanuit Tigre, met cacciola. De reis is dan sfeerieker, door de Delta.
De delta zelf is ook een mooie, rustige en groene plek om een paar daagjes te verblijven.
Zelf ben ik niet lang in Argentinie geweest, maar ik heb toch mooie dingen gezien. Het zuiden heb je dan al gedaan, maar wat ik dan zeker nog zou gaan bekijken is peninsula valdes. Mooie natuur en belangrijk: je kunt er walvissen spotten. Ook kun je er pinguïns zien en zeeolifanten. Met een beetje geluk zie je een aanval van een orka (die ik helaas op een haar na heb gemist).
Verder hoor ik goede verhalen over omgeving Mendoza en Salta, maar geen ervaring mee helaas.
Veel plezier!
maar wat ik dan zeker nog zou gaan bekijken is peninsula valdes. Mooie natuur en belangrijk: je kunt er walvissen spotten
Let op, walvissen spotten is rond begin december al een stuk minder qua aantallen, soms moet je echt geluk hebben deze enorme zoogdieren te zien. Rond half december eindigt het seizoen wat dát betreft en vertrekken de walvisvaarten per boot niet meer vanuit Puerto Piramides. Beste gedeelte van het jaar hiervoor blijft van juli t/m oktober.
7 december 2013 was ik daar en toen was er nog maar één moeder met kind.Gelukkig ben ik ook een keer begin november geweest en toen heb ik er ,zo het leek, wel honderden gezien, fantastisch! Maar ik heb de indruk dat topic starter juist tips wil hebben voor rondom Buenos Aires.
hehe merci voor alle info alvast!
Ik kom nl 10 december aan in Buenos Aires en neem het vliegtuig back to Santiago terug op 22 dec vanuit Montevideo…
Ik heb dus 12 dagjes voor Buenos Aires en stukje Uruguay…
(Iguassu watervallen heb ik reeds gezien wanneer ik in juni naar Brazilie ben geweest)
De walvissen zal ik inderdaad net ietske te laat voor zijn vrees ik…
Ik denk dus aan 6 dagjes in en rond Buenos Aires te blijven en dan met boot naar Colonia te gaan en nog zo’n 6 dagjes voor Uruguay…
De highlights zal ik in BA wel gezien hebben in 3 dagen vermoed ik…? dan nog 3 dagjes over voor wat anders niet te ver hiervan…maar wat he?
Misschien inderdaad Tigre voor 1 dagje? Rijden er frequent bussen naar daar? Mogelijk om van daaruit door te reizen naar Uruaguay met bus of boot?
Uruguay is niet de topic hier maar indien mensen info hierover hebben laat zeker maar weten want blijkbaar niet zo toeristisch en superveel over te vinden…Punta del Este is zeker een plaats waar ik daar heen wil…
Dit hostel wordt gemanaged (dus hij is niet de eigenaar) door een vriend van me. Ze doen daar vrijwel niks anders dan surfen en chillen.
Of het jouw prijsklasse is weet ik natuurlijk niet maar het is er prima.
vanuit Buenos Aires (centrum) kun je het beste de train pakken in Retiro, die gaat rechtstreeks naar Tigre in onegveer een uur. Andere optie is eventueel om vanuit Palermo bus 60 te nemen (check of de bus via tigre gaat)
vanuit hier in Tigre kun je met Cacciola naar Uruguay, 2x per dag.
In Uruguay is Colonia de moeite waard. Punta del Este is een soort van Cote d’Azur, upperclass strandplaats. verder door, Punta de Diablo, is sfeerieker. maar ieder zijn/haar eigen voorkeuren.
Tigre is inderdaad leuk om een dag te bezoeken. Ik heb dit met de trein gedaan wat goed ging.
Montevideo vond ik ook wel leuk om een dag rond te lopen. Punta del este is best wel druk en toeristisch. Er zijn wel heerlijke stranden. Verder regende het heel erg op verschillende plekken waardoor ik eerder dan gepland ben weggegaan, helaas.
Hoi Jan, op 10 december vlieg ik alleen naar BA voor 4 weken. Het leek me (nav deze post) leuk om inderdaad Esteros del Ibera te doen. Wat zou jij aanraden? Vanuit BA direct naar Corrientes, daar een nachtje of 2 blijven en daarna 2 of 3 nachten in EdI om vervolgens naar Iguazu te reizen? Of heb jij tips voor andere/meer mooie tussenstops. Ik ben wel afhankelijk van OV. Groetjes & alvast dank!
Je kunt alles met openbaar vervoer doen, naar Mercedes met een nachtbus vanuit Buenos Aires en dan vanuit Colonia Carlos Pellegrini vanuit Posadas verder naar Iguazú. Weet wel dat het in december erg warm kan zijn in de wetlands, hoge vochtigheid en veel klamme hitte.
Als je 4 weken hebt kun je ook prima het rondje Buenos Aires - Córdoba - Mendoza - Salta - Iguazú - Buenos Aires doen. Alles met de bus, sommige trajecten zijn erg lang, maar het kan wél…
Ontzettend bedankt Jan, voor je snelle reactie. Ik ben inderdaad nog aan het puzzelen en ik wil ook heel graag naar Bariloche… Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik denk erover om de watervallen over te slaan en BA - Bariloche - Cordoba - Mendoza - Salta te doen. Er is zoveel moois te zien, ik moet sowieso nog een keer terug
Jazeker, Argentinië is ook te groot voor 4 weken reistijd, zeker als je veel trajecten met de bus wilt doen. Je voorgestelde route is prima te doen met de bus, hou alleen rekening met meerdere busritten van 20 uur. Daarom is het wijs de beste stoelen te kopen, “cama ejecutivo” of “cama suite”. Kosten wat meer, maar dat is het echt waard op een lange rit. En vergeet niet dat je een ho(s)telovernachting uitspaart als je een nachtbus neemt.