Op 23 april kom ik in Buenos Aires aan en moet helaas weer op 6 mei vertrekken.
In 2014 ben ik bijna een maand in Peru en Bolivia geweest. Enkele medereizigers waren toen helemaal weg van Argentinië, dus dit stond zeker op mijn wishlist.
Gedurende de 2 weken in Argentinië wil ik zoveel mogelijk gezien en gedaan hebben. Ik ga vooral voor de natuur. Cultuur (en zeker de steden) zijn minder aan mij besteed. Ik wandel graag en ben zeker niet vies van hostels en herbergen.
Graag zou ik de watervallen bij Iguazu bezoeken, een stukje Patagonië (bijvoorbeeld El Calafate en El Chaltén) en uiteraard Buenos Aires.
Zou ik in die 2 weken nog iets kunnen toevoegen of moet ik me vooral op deze 3 locaties focussen?
Hebben jullie nog tips qua vervoer, verblijf en activiteiten?
Sorry, ik was even vergeten dat ik hier op dit forum zit om iedereen te helpen wanneer het hen uitkomt
Eind april is niet echt de beste tijd natuurlijk, maar als je geluk hebt met het weer kan je 2 hele mooie weken hebben. Zeker El Chaltén bezoeken als je van wandelen houdt, maar boek vooraf je onderkomen want er zijn er dan al héél veel dicht daar. Verder zou je nog naar Ushuaia kunnen gaan (ruig), directe vlucht of dagbus (aanrader, o.a. met veerboot) vanuit El Calafate en daar enkele georganiseerde excursies boeken in de omgeving. Of wandelen naar Glaciar Martial. Of kies voor Bariloche in het merengebied, ook per directe vlucht vanuit El Calafate te bereiken. Mooi merengebied, meer dan genoeg trekkingmogelijkheden, al dan niet voor meerdere dagen (huttentocht), maar dan moet je echt het weer mee hebben. De bergen zijn in april prachtig roodgekleurd met de bloeiende Ñire bomen.
Oh gelukkig. Was al bang dat niemand zou reageren, omdat ik mogelijk de zoveelste met 'n vraag over de reisroute.
Super bedankt voor de tips. El Chaltén wil ik zeker bezoeken. 2 mooie dagtrails zou ik daar willen lopen.
Daarnaast de glacier bij El Calafate bezoeken en nog 'n paar dagen de watervallen bij Iguazu.
Heb ik dan nog tijd en ruimte binnen de 2 weken om Ushaia of Bariloche toe te voegen?
2 dagen Buenos Aires
2 volle dagen El Calafate (Perito Moreno en eventueel een estancia bezoeken, een 4x4 tocht maken, boottocht Rios de Hielo, noem maar op)
2 of 3 volle dagen El Chaltén (als je de ochtendbus om 07:30 neemt uit Calafate, ben je om 10:00 in El Chaltén en heb je nog tijd voor een eerste dagtocht)
2 of 3 dagen Iguazú (volle dag voor Argentijnse kant, halve dag voor Braziliaanse kant)
1 extra overnachting in Buenos Aires voor de zekerheid (je zal niet de eerste zijn die in problemen komt als de binnenlandse vlucht geannuleerd wordt en je je internationale vlucht mist)
Dan blijft er nog net voldoende ruimte voor Ushuaia of Bariloche. En hoewel ik bevooroordeeld ben (heb bijna 10 jaar in Bariloche gewoond), denk ik dat het dan interessanter is om Vuurland te verkennen.
Bijv:
[ol]
[li]Aankomst Buenos Aires, stadstour (kijk eens op www.ontdekbuenosaires.com en dan stadstours of fietstours)[/li][li]Eventueel vrije dag Buenos Aires[/li][li]Vlucht naar Ushuaia[/li][li]Vrije dag Ushuaia (bijv. Nationaal Park, Glaciar Martial, trekking+kanotocht+lunch in park)[/li][li]Vrije dag Ushuaia (kijk ook eens op www.tipica-reizen.nl/bouwstenen-argentinie.html)[/li][li]Vlucht naar El Calafate, hoewel ik de bus ook van harte kan aanbevelen, inclusief oversteek met veerboot en kans op spotten van dolfijnen[/li][li]Perito Moreno[/li][li]Eventueel vrije dag El Calafate (estancia, 4x4 tocht, boottocht Lago Argentino)[/li][li]Ochtendbus naar El Chaltén, zelfde dag nog wandelen naar Cerro Torre[/li][li]Vrije dag El Chaltén (wandelen naar Fitz Roy)[/li][li]Bus naar El Calafate, vlucht naar Iguazú via Cordoba of Buenos Aires[/li][li]Argentijnse kant watervallen[/li][li]´s Ochtends Braziliaanse kant watervallen, ´s middags vlucht naar Buenos Aires voor laatste overnachting[/li][li]Terugvlucht NL[/li][/ol]
Past precies Eventueel kan je Buenos Aires en/of El Calafate nog met een dagje inkorten