Ik ben op zoek naar tips over de plekken die ik ga bezoeken. Vooral voor Patagonie (El Calafate), omgeving Bariloche en omgeving Mendoza ben ik nog op zoek naar tips qua bezienswaardigheden, overnachtigingsmogelijkheden enz.
Welke verbindingen kan ik het beste per vliegtuig afleggen en welke per bus (maatschappij)?
O,ja heb ik in April in Argentinië last van de Semana Santa (extra drukte, dingen gesloten?)
De route die je kiest is goed te doen in 4 weken, voorwaarde is dat je behoorlijk wat afstanden aflegt per vliegtuig.
Aerolineas Argentinas is onlangs begonnen met een nieuwe verbinding die Bariloche, Mendoza, Salta, Iguazú en Buenos Aires aan elkaar verbind. Dit alles op één dag, dus zonder eerst via de traditionele hub Buenos Aires te moeten vliegen, kun je nu direct van Mendoza naar Salta bijvoorbeeld. Kan handig zijn, is op woensdagen en zaterdagen: http://www.aerolineas.com.ar/arg/main.asp?idSitio=AR&idPagina=49&idIdioma=es&id=1250
Voor de rest wil je tips over verblijf in El Calafate, Bariloche en Mendoza. Dat wordt een hele lijst, ik zal het beknopt houden:
El Calafate > doe naast de verplichte tour naar Perito Moreno ook nog eens een andere activiteit, zoals paardrijden op een estancia of een boottocht over Lago Argentino (er is zoveel keus, onze operator ter plekke biedt alleen vanuit El Calafate al 14 dagexcursies aan).
Bariloche > hier kan Flipsen je beter over tippen, hij woont er. Wat ik erg mooi vind rond Bariloche is de zone rond Villa La Angostura (Bosque de Arrayanes), Villa Traful, El Bolsón, San Martín de los Andes.
Mendoza > ook hier kun je veel verschillende dingen ondernemen. Fietsen door een wijngaard, paardrijden, raften op de Rio Mendoza, wijnproeverijen, dagje thermale baden, NP Aconcagua, etc.
Pasen (Semana Santa) is zeker een probleem qua accommodaties, wij kunnen nu al bijna niets meer krijgen in bepaalde regio´s.
Hallo Anouk,
Wij gaan op 1 april voor 22 dagen naar Argentinië. We hebben min of meer dezelfde route in planning. Maar waarschijnlijk zijn de 22 dagen te kort. Hoe heb jij het ervaren en heb je tips? En ik ben vooral benieuwd naar wat voor weer het in april was in patagonie?
Hoop gauw wat van je te horen?