Reisgenoot 3 tot 18 september Noord Argentinië

Hallo Allemaal,

Ik vertrek op 2 september naar Argentinië. I.v.m me werk kan ik helaas niet maanden wegblijven, maar twee weken lukt! Dus ik heb besloten om dan door Noord Argentinië te trekken. Nu vind ik het helemaal niet erg om alleen te gaan, maar misschien zijn er meer mensen en kunnen we samen met elkaar een auto huren.

Anders ben ik nog opzoek naar tips. Ik wil het liefst niet vliegen tussen door. Dus wat is mogelijk voor mij in deze tijd op te zien. En kan ik het best gebruik maken van treinen/ bussen…

Groetjes

Nohemi en als je reageert leuk om van je te horen alvast!

Hoi Nohemi,

leuk dat je naar Argentina komt! 2 weken is voldoende om Noord-Argentina goed te zien lijkt me
Kijk even of je het beste al vanuit NL het ticket naar salta of jujuy kunt boeken., of goedkoper apart. Ik denk het 1e.
Salta is een mooie stad, maar niet zo heel groot. Jujuy stad is niet de moeite waard om lang te blijven
Richt je vooral op de plaatsen in de omgeving, en de routes. Aan te bevelen dorpen, incl prachtige wegen er naartoe: cachi, cafayate (wijnstreek), san antonio de los cobres. in jujuy Purmamarca, Tilcara, maimara, Humahuaca, Iruya, Salinas grandes (zout meren). Ga ook naar het tropische gedeelte van jujuy, de Yungas, parque calilegua.
tot zover een paar tips
groet,
Stef

Hola Nohemi…
Nog even een kleine aanvulling op wat Stef heeft geschreven. Salta heeft een leuk centrum met genoeg bezienswaardigheden,restaurantjes, terrasjes ect,daar heb je aan 1 dag genoeg om het te zien.
Ten zuiden van Salta heb je leuke dorpjes als Cachi en Cafayate (de laatste is bekend voor zijn torrontes wijn - vele bodegas om een winetasting te doen- ) die je of met een gehuurde auto danwel met dagexcursies kunt gaan bezoeken.

Ten noorden van Salta (in de provincie Juyuy) de dorpjes Purmamarca (de berg met de 7 kleuren),Tilcara en Humahuaca (Quebrada de Humahuaca) en natuurlijk de zoutvlaktes…Las Salinas Grandes op 3800m hoogte meer dan de moeite waard. Ook dit kun je met dezelfde gehuurde auto doen of met dagexcursies.
De tijd die je kwijt ben met een auto is minimaal 5 a 6 dagen als je alles wilt gaan zien zoals hierboven beschreven. 3 dagen het “rondje” Salta- Cachi- Cafayate en bv 2 dagen in het Noorden van Salta. Met dagexcursies kun je het natuurlijk alles zelf meer bepalen.
Voordeel met de auto is “je vrijheid” die je hebt. Je kunt hier in de omgeving overigens ook heel mooi paardrijden.
Zou stiekem voor de regio Salta de meeste tijd uittrekken tijdens je trip, de natuur is hier echt heel divers…

Natuurlijk ook niet Iguazu/watervallen vergeten aan te doen…

Veel plezier met de voorbereiding.

Alex y Rijkje
B&B Casa Hernandez
www.lacasahernandez.com.ar
San Lorenzo (Salta)

Dankje voor alle info. Ik ga van het weekend er eens goed over nadenken en zeker alle tips meenemen. En toevallig rijd ik al best een tijd paard dus daar denk ik ook aan om dat daar te gaan doen