Goedemiddag.
In september/oktober zijn mijn vriendin en ik van plan 4 weken door argentinie te reizen.
Ben erg benieuwd naar het weer dan. volgens mij is het dan lente… Is het met uitzondering van het zuiden een aangename temperatuur?
wij willen sowieso naar:
BA
Iguazu
Salta
Mendoza
Patagonie(el calefate of el chalten of torres del paine in chile) (is ushuaia de moeite waard)
zijn er nog dingen die we missen en echt naar toe moeten??(zijn er bijvoorbeeld walvissen te zien in deze periode)
is dit goed te doen in 4 weken of zijn de afstanden te groot?
Wij willen niet alles van tevoren vast leggen zodat we ergens een dag langer of korter kunnen blijven als we dit willen? Kan dit ivm vluchten/bussen?
Wat zijn ongeveer de kosten om 4 weken door te brengen in argentinie (inclusief eten,slapen, vervoer, excursies etc.)?
We zijn niet op zoek naar overbodige luxe maar willen ook niet in hutjes zonder stroom slapen. ik begrijp dat dit moeilijk in te schatten is. ik denk dat ons budget ongeveer 1000 euro per week is, is dit goed te doen?
wat is de beste tijd om te boeken ivm vluchten? en moeten de binnenlandse vluchten lang van tevoren geboekt worden of kan dit ook ter plekke?
Aangezien het onze huwelijksreis zal zijn is het misschien ook lekker om ergens een dag of 2/3 bij een mooi strand te zitten. Ik lees hier echter niets bijzonders over, klopt dit?
Alvast bedankt voor de tips.
Routes die jullie hebben afgelegd zijn uiteraard ook van harte welkom.
Ruurd
Beste Ruurd,
Allereerst gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk/-reis.
Dit was onze reisroute van ongeveer 4 weken in okt/nov.
Het is dan inderdaad lente.
Als afsluiter kun je net als wij naar Iguazu gaan, daar zijn de temp. aangenaam en kun je eventueel ook een paar dagen een hotel met zwembad nemen.
Wij vlogen nog via Sao Paulo, maar vanaf nov. 2011 kun je rechtstreeks op Buenos Aires vliegen. Dat scheelt veel tijd.
Salta en Mendoza is vermoedelijk iets te veel van het goede. Dat wilden wij eerst ook, maar dan ga je als een Japanner door Argentinie.
Helaas zul je denk ik toch een aantal vluchten wel van tevoren moeten vastleggen, anders heb je geen vervoer.
Ushuaia is persoonlijk. Sommigen vinden het niets. Maar wij zijn al op de Noordkaap geweest en wilden in ieder geval ook zoveel mogelijk zuidelijk gaan. Antarctica was ons veel te duur, dus werd het Ushuaia.
Tips:
- lees vraag en antwoord hier op het forum
- lees een aantal reiservaringen van anderen
- Leg je ideeen en vragen eens voor aan Jack van TP http://www.tipica-reizen.nl/ Heel handig dat hij als Ned. in Arg. woont en eigenlijk alles voor je kan regelen. Je hebt dan weinig hoofdbrekens en kunnen jullie gewoon zonder zorgen een fantastische reis gaan beleven.
Hieronder staat onze route:
Dag 01 – wo 26/10 Vlucht van Schiphol – Saõ Paulo – overstappen – vlucht van Saõ Paulo – Buenos Aires
Dag 02 – do 27/10 Ochtend vrij – middag stadstour
Dag 03 – vrij 28/10 Vrije dag BA
Dag 04 – za 29/10 Trein Tigre (rivierendelta met zodiak)
Dag 05 – zo 30/10 Vrije dag BA
Dag 06 – ma 31/10 BA – Ushuaia
Dag 07 – di 1/11 Nat. Park Vuurland (lunch buiten, kano)
Dag 08 – wo 2/11 Boottocht Beaglekanaal
Dag 09 – do 3/11 Vrije dag Ushuaia (stoeltjeslift Glaciar Martial) – middagvlucht El Calafate
Dag 10 – vrij 4/11 Met catamaran langs gletsjers en ijsbergen
Dag 11 – za 5/11 Perito Moreno gletsjer (o.a gletsjerwandeling
Dag 12 – zo 6/11 Ochtend busreis El Calafate – El Chaltén – middag vrij
Dag 13 – ma 7/11 Ochtend vrij – namiddag bus El Calafate en aansluitend vlucht El Calafate - Trelew (Puerto Madryn)
Dag 14 – di 8/11 Península Valdéz, boottocht zodiak met walvissen
Dag 15 – wo 9/11 Ochtend Punta Tombo (pinguïns) – middag Puerto Rawson (met zodiak kortsnuitdolfijnen)
Dag 16 – do 10/11 Vrije dag (ev snorkelen met zeeleeuwen)
Dag 17 – vrij 11/11 Ochtend bus naar San Antonio Oeste – ’s avonds ‘Tren [FONT=Arial]Patagónico**’ **(slaap)trein naar Bariloche[/FONT]
Dag 18 – za 12/11 Rond middaguur aankomst Bariloche
Dag 19 – zo13/11 Met huurauto door omgeving
Dag 20 – ma 14/11 Met huurauto door omgeving
Dag 21 – di 15/11 Met huurauto door omgeving
Dag 22 – wo 16/11 Met bus naar Esquel – vlucht Esquel – BA overstappen – vlucht BA – Iguazú
Dag 23 – do 17/11 Vrije dag
Dag 24 – vrij 18/11 Braziliaanse kan[FONT=Arial]t watervallen [/FONT]
Dag 25 – za 19/11 [FONT=Arial]Argentijnse kant watervallen [/FONT]
Dag 26 – zo 20/11 Vrije dag
Dag 27 – ma 21/11 Vrije dag
Dag 28 – di 22/11 Vlucht BA – Saõ Paulo – overstappen – vlucht Saõ Paulo – Schiphol
Dag 29 – wo 23/11 Aankomst Schiphol
Voor meer info kun je op onze niet comm. site kijken (bij pers. gegevens op huis klikken). Hier staan ons reis-/routeverslag, veel foto’s en een lijst met tips.
Als je graag afsluit met een strandvakantie, kan je Iguazu tot het laatste houden en dan via Ugiazu (braz) naar Rio vliegen en daar in Rio nog een strandvakantie houden.
We hebben de reis met Iberia gemaakt.
heen naar BA en terug via Rio. (een terugvlucht via rio was iets goedkoper en korter, dan een heen terug BA)
Hola!
Ik persoonlijk dan zou het in Patagonia houden bij Puerto Madryn
In oktober kun je daar met een bootje op zee naar de walvissen, een onvergetelijke ervaring.
En eventueel de perito moreno, de gletcher.
Het meer authentieke gedeelte vind je toch meer in en rondom Salta.
Mendoza voor de wijnroute en de Andes niet overslaan evenals Iguazu.
En niet te vergeten Buenos Aires, zoek daar een leuk hotelletje in Palermo (soho, viejo, hollywood) of huur een app. (er zijn talloze verhuurbedrijven in de stad, evnet heb ik wel wat links)
Besef dat de afstanden heel groot zijn. Ik weet niet hoe jullie zijn, maar mij lijkt het niks om overal maar 1 of 2 dagen te zijn.
Wat de kosten betreft, je kunt het zo duur/goedkoop maken als je wilt.
Een leuk verblijf rondom Salta is natuurlijk Casa Hernandez, ze zitten hier ook op het forum en heel betaalbaar.
Wat het vervoer betreft, hierboven is een link (sticky)met een pdf bestandje van de afstanden voor evnt busreizen. Bussen (supercama) zijn ontzettend luxe, je stoel wordt omgetoverd in een bed en je krijgt eten en drinken.
Let erop als je vliegtickets boekt dat je aangeeft dat je buitenlander bent.
Dan moet je nl meer betalen… 
Als je dat niet doet heb je de kans dat je niet meekunt of een nieuw ticket moet kopen.
Wat handig is om nu te boeken of aldaar zou ik je niet kunnen zeggen.
Wat betreft strand, dat is er wel bv in Mar del Plata, Pinamar etc. maar ik denk dat het dan nog te koud is.
Als het lekker weer is kun je wel vanuit Buenos Aires met de boot naar Colonia of Montevideo (Uruguay) die hebben ook stranden, al ligt Colonia natuurlijk aan de Rio de la Plata.
Suerte!