Hoi allemaal,
Mijn dochtertje van 4 en ik gaan, met z’n tweeën, vanaf medio oktober, ruim 7 weken rondreizen door Argentinië. Ik heb ondertussen het plaatje compleet waar ik heen wil gaan, maar er liggen nog een paar keuzes op me te wachten:
Het gaat om de gletsjers!
Wat is nu aantrekkelijk én vooral mogelijk om met een vierjarig kind heen te gaan. Hikings wil ik haar niet aan doen (de hikers zelf wil ik dit ook niet aan doen) en hobbelige route van 20 uur ook niet.
Wat zijn aanraders? Welk gebied is het meest toegankelijk? Wat is mooi om te zien? Hoe kom ik daar en hoe kom ik daar weer weg?
Om het gebied af te bakenen: Ik ga niet naar Ushuaia, dus Torres del Paine is het meest zuidelijk wat ik zou willen bezichtigen. (of niet, ligt aan jullie adviezen)
Ter aanvulling de route die wij waarschijnlijk gaan nemen: B.A.–> Iguazu à Salta à Cafayate à Tafi de Valle -> Tucuman à Cordoba à P. de Valdes à Bariloche …. En dan…
P.S. Iguazu kan ook aan het einde van de reis (wordt toch een vlucht)
Willen jullie meedenken?
Bedankt, Groet Saskia
Zelf prefereer ik El Chaltén boven Torres del Paine. Minder lang ind e bus, geen belachelijke prijzen en toegankelijker als je met een kind van 4 gaat lijkt me. Maar ik ken genoeg mensen die er anders over denken 
Als je naar de Península Valdéz gaat en ook Bariloche wil zien raad ik je aan om van Pto Madryn de bus te nemen naar San Antonio Oeste (4 uurtjes) en dan op de Tren Patagonico te stappen. Geweldig en zeker voor een kind van 4 een prachtige ervaring! www.trenpatagonico-sa.com.ar.
Als je Iguazú als laatste wil zien, zoek dan voor het internationale ticket op een vlucht Amsterdam - Buenos Aires en terug vanaf Foz do Iguacu (IGU) - Amsterdam. Scheelt je een binnenlandse vlucht en is soms zelfs goedkoper dan een retour Amsterdam - Buenos Aires - Amsterdam 
@Flipsen: Bedankt, ik ga aan de slag met het uitzoeken.
Enne… leuke tip om te vliegen via Iguazu-IGU, maar ik vervolg mijn reis daarna naar Costa Rica. Wellicht kan iemand anders deze tip gebruiken.
groet, Saskia
Het enige dat ik je wil adviseren, als vader van twee jonge kinderen (7 en 3 jaar) is om af en toe een binnenlandse vlucht te pakken. De ervaring leert dat lange trajecten met bussen leuk zijn voor kids, maar ook vermoeiend. Dus maak een mix, vliegen is nu éénmaal duur, maar soms onoverkomelijk. En sommige trajecten zijn gewoon onhandig met de bus, bijv. Iguazú - Salta…
Suerte en maak er een mooie reis van,
groet uit Córdoba,
Jan