Hallo, wij zijn een reis van een half jaar aan het voorbereiden in de tweede helft van 2009. We gaan met twee kinderen (dan 7 en 9 jaar) naar Chili en Argentinie (en…)
Wie heeft ervaring in reizen met kinderen, met het openbaar vervoer, leuke plekken om een aantal weken te blijven (huisje huren,appartement), autohuur, binnenlandse vluchten in Chili en Argentinie, internet mogelijkheden, vrijwilligerswerk voor vier tot zes weken enz. enz.
:zon02: Alleen de voorbereiding is al leuk!!!:retard:
Groet, Renee
Heb geen kinderen, dus daar kan ik niets over vertellen.
Openbaar vervoer is heel goed te doen in chili/argentinie, perfect geregeld.
Er zijn genoeg leuke plekken, zowel in het noorden als in het zuiden? Wat heeft je voorkeur?
Een auto kun je ook huren, zelf niet gedaan, dus kan je daar niet verder bij helpen.
In de steden zijn veel mogelijkheden om te internetten.
Meer concrete vragen zijn welkom.
Heb ook geen kinderen, maar wat mij voor de kinderen heel leuk lijkt (vond het zelf ook fantastisch!) is de pinguïn-kolonie ten noorden van Punta Arenas, Seno Otway. Wij zijn er met een georganiseerd busje heengegaan en je kunt daar van heel dichtbij die leuke beestjes aanschouwen.
Wij zijn met de bus van Ushuaia naar Punta Arenas gereisd, van Punta Arenas naar El Calafate en van Salta naar San Pedro. Allemaal zeer goede bussen, veel beenruimte, strenge controle voordat iemand de bus inkomt, op tijd een stop. Goed te doen dus.
In Salta een auto gehuurd en het stuk Salta-Cachi-Cafayate-Salta gereden. Werkelijk een prachtige route. In Cachi hadden we een hotel met zwembad (aanrader voor de kinderen?).
We hebben een binnenlandse vlucht gehad van El Calafate naar Salta, via Buenos Aires. Een goed alternatief om een grote afstand te overbruggen. Gevlogen met Aerolineas Argentinas. Wel wat vertraging, maar dat schijnt deze maatschappij altijd te hebben. Service was verder prima.
Internetmogelijkheden vind je overal, voor weinig geld. Alleen in de woestijn van Chili/Bolivia hadden we geen internet, maar dat verwacht je dan ook niet.
Veel succes met je voorbereidingen en voorpret!!!
Hallo Renee,
Wat onwijs leuk zeg, zo’n lange tijd met de kinderen op reis. En dan ook nog naar die prachtige landen! Mijn vraag is hoe je toestemming krijgt om de kinderen een half jaar mee te nemen. Hebben jullie iets geregeld met school?
Wij zijn met onze dochter (toen 4) eind 2006 voor 6 weken naar Argentinie geweest en hebben in Chili Torres del Paine bezocht. In Argentinie hebben we Buenos Aires bezocht, Puerto Madryn, Bariloche en Calafate. We hebben in NL 3 binnenlandse vluchten geregeld bij Aerolineas Argentinas en van Puerto Madryn naar Bariloche zijn we met de nachtbus gegaan. Was een rit van ong. 13 uur, maar is prima bevallen. Ruime stoelen en goed geslapen. De uitstapjes vanuit Madryn naar Valdes (oa walvissen, zeeleeuwen, misschien wel orca’s) en Punta Tombo (dolfijnen en pinguins) vonden wij helemaal te gek en dochter ook. Madryn is echter in mijn ogen geen plek om een paar weken te blijven en Calafate ook niet. Daar is het erg leuk om naar de gletsjers te gaan, maar verder vonden wij het niet veel. Als je kinderen ook een beetje van wandelen houden dan is Torres del Paine te gek. Ik zou alleen wel, als het mogelijk is, (ver) vantevoren de accommodatie boeken. Wij waren er eind november en bijna alles was al vol. Argentinie is heel erg goed te bereizen met kids en veilig. Voor de rest kan ik je geen tips geven, maar ik hoop dat je iets aan bovenstaande hebt! Veel plezier met de voorbereidingen! Groetjes Karin
wij hebben geen kinderen en wij gaan dec./jan. dit jaar naar patagonie en vliegen naar santiago en dan door naar puerto montt waar we met de navimag boot naar puerto natales varen, daar een auto huren en patagonie verkennenen daarna via punta arenas weer terugvliegen naar santiago.
wij hebben de vlucht geboekt bij lan air en daar kun je ook de south american airpass kopen wat inhoud dat je 3 of meer vluchten koopt tegen een aantrekkelijke prijs, zeker als je ook de continentale vlucht bij hen geboekt hebt.
je kunt dus met deze pas naar diverse plaatsen vliegen binnen zuid amerika.
succes