Ik ben van plan om in Jan en Feb richting Zuid Amerika te gaan, tot nu toe zijn mijn plannen:
Vliegen naar buenos aires
4 dagjes buenos aires (stad verkennen)
naar Ushuaia voor 2 a 3 dagen
Richting Torres del Paine
Hier de tijd nemen voor veel wandelen zeker 1 week
El Calafate voor 2 dagjes
??? dan weet ik het nog niet ???
uiteindelijk wil ik zeker nog naar Iguaçu voor 2 a 3 dagen
en ik eindig in Rio de Janeiro waar ik ook nog 4 dagen wil verblijven
Mijn hele reis is 5 weken
Dus ik heb nog een week over. Wat mag ik zeker niet missen als ik daar ben ?? Ik wil best vliegen als het de moeite is en ben vooral een natuur mens.
Behalve de heen en terug vlucht wil ik eigenlijk niets vast leggen (mocht ik ergens een dagje langer of korter willen blijven moet dat geen probleem zijn )
Ik weet dat het dan hoog seizoen is en vooral de hutten in Torres zullen dan wel vol zitten. vandaar dat ik van plan ben een tent mee te nemen.
Is op kampeer plekken altijd plaats ? die hoef ik toch niet te reserveren hoop ik.
Verder hoop ik in hostels en uitzonderlijk in hotels te verblijven. en deze via hostelworld te vinden en vlak van te voren te reserveren of heeft iemand hier een handige tip voor ?
Ik heb dus waarschijnlijk ook aardig wat binnenlandse vluchten die ik niet van te voren vast wil leggen. Bestaat hier een goede goedkope oplossing voor of gewoon iedere vlucht vol boeken ?
Zo nu vind ik mijn verhaaltje wel lang genoeg…Al vast bedankt voor eventuele tips
Hallo Geelen, als je nog een week over hebt dan zou ik zeker het Chileense/Argentijnse merengebied bezoeken. Je zou dan kunnen vliegen vanaf Punta Arenas naar Pt-Montt en vandaaruit de reis weer kunnen vervolgen –> een goed boek voor jou (en voor andere wandel/natuurliefhebbers) is "trektochten in Patagonie en Vuurland"van Henk Filipo –> hier staan diverse mooie tochten in het merengebied beschreven. Helemaal als je je eigen tentje meeneemt kunt je hier prachtige tochten maken en evt. na afloop relaxen in een warme bron.
Mocht je toch bepaalde tochten in Patagonie willen plannen kijk dan eens op www.sayhueque.com –> dit bedrijf zit in Buenos Aires en biedt goede reizen/excursies aan (ik heb als reisbegeleider een keertje met hun te maken gehad en het was prima geregeld allemaal)
Met je eigen tentje moet het zeker lukken om in januari/februari te overnachten in Torres del Paine. Veel plezier!
Inderdaad het Chileens/Argentijns merengebeid is een interesante optie om je reis aan te vullen. Veel natuur en mooie trekkings in P.N. Nahuel Huapi, P.N. Lanin en P.N. Los Arrayanes in Argentinie en aan de andere kant van de grens kun je terecht in P.N. Vicente Perez Rosales, P.N. Puyehue, P.N. Villarrica en P.N. Huerquehue.
Vraag me trouwens af of het misschien toch verstandiger is om in ieder geval de vlucht Buenos Aires - >>> - Ushuaia alvast vooruit te boeken want januari is wel het hoogseizoen voor het zuiden van Argentinie en Chili.
Dat ziet er inderdaad erg mooi uit op google earth :wereld:
Thanks… ik zal het in mijn planning verwerken…
Ik zat er inderdaad ook al over te denken om de eerste vlucht naar Ushuaia al hier te boeken… van die vlucht weet ik redelijk zeker op welke dag dat ik wil gaan.
je zou na el calafate 200 km. noordelijker kunnen reizen naar el chalten waar je tentje ook goed van pas komt en je erg mooie meerdaagse wandeltochten kunt maken. op de weg er naar kun je als het helder weer is het mooie bergmassief al van ver zien liggen met de mount fitzroy erbovenuit.
hier is het ook wat rustiger als in torres del paine.
zorg wel voor voldoende geld op zak als je hier heengaat want er is maar 1 atm machine en was toen wij er waren al 3 dagen leeg en we konden met onze laatste pesos nog net wegkomen.
vanuit el chalten kun ook te voet en met een boot de grens met chili weer over en zo weer je weg vervolgen over de carretera austral naar puerto montt, maar dat gaat je te veel tijd kosten denk ik.
succes
Wij gaan van 9 december tot 9 januari naar Brazilie.
Na 5-6 dagen met de auto naar Foz de Iquacu.
De grens over naar Argentinie in een week richting Chili. Door het Andesgebergte naar Santiago de Chili.
Na 1 week weer retour naar Brazilie.
Wie weet of ik de auto de grens van Argentinie en Chili mag meenemen?
Anders wil ik in elk land een auto huren en dan combineren met iemand die de auto gebruikt voor de periodes dat ik met een andere auto in het andere land rondrijdt.
Wie heeft er ervaring met het kopen van een auto in Brazilie?
Ik wil de auto 1 mand gebruiken en dan weer verkopen.
Kan ik dan wel de grens met Argentinie en Chili over?
Wie kent iemand die daar ervaringen mee heeft?
Henk Genet.
Als je de papieren rompslomp (en de daarbij behorende kosten) wilt vermijden zou ik in elk land apart een auto huren.
Hoe gemakkelijk het is om een auto kopen in Brazilie weet ik niet, dit kun je beter op het Brazilie forum vragen.
Je verteld niet waar je de reis wilt beginnen, maar als het Sao Paulo of Rio de Janeiro betreft, dan is het wel heel erg ambitieus om in één enkel maandje helemaal vanaf één van die steden naar Chili te rijden en weer helemaal terug. De afstanden in Zuid-Amerka zijn enorm.
De extra tijd in Patagonie zou ik ook invullen met 3 daagjes El Chalten.
Eventueel nog Pinguins kijken op isla magdalena.
Wil je pérse naar Ushuaia? Het kost een hoop tijd en geld om hier 3 daagjes te zijn. Ushuaia zelf is niets aan. Je zal hier echt de omliggende parken in moeten.
Ik raad het meestal af als je niet naar Antarctica gaat. Gewoon vliegen op El calafate en van daaruit patagonie verkennen.
Je zegt dat je van natuur houdt. Ik neem aan dat wildlife daar ook bij hoort. Je zou dan 3 of 4 dagen in de Pantanal kunnen verblijven. Vanuit Iguazu is dit goed te bereiken met een leuke tussenstop in Bonito waar je prachtig kunt snorkelen.
Een tentplaats hoef je volgens mij niet te reserveren. Houd er wel rekening mee dat het snachts kan vriezen in die tijd.
Vergeet in El Calafate niet om de flamingos te bekijken in het meer.
Veel mensen weten dit niet.