Hallo, Ik ben komend jaar van plan om door Patagonie te reizen.
Aangezien ik alleen reis kan ik wel wat hulp gebruiken met mijn planning. Waar kan ik het beste heen vliegen? waar boek ik goedkope vluchten? Kan ik beter eerst naar Chili? Huurauto? Prive gids regelen? Overnachten in n tentje of niet?
Ik hoor graag van jullie! Alvast bedankt!!
Patagonië is het beste te bezoeken tussen september en maart. Buiten die periode is het al snel te koud, zeker om te kamperen in een tent.
Je bereikt Patagonië eenvoudig vanuit Buenos Aires met bijvoorbeeld een vlucht of nachtbus naar Puerto Madryn, waar je tussen juli en december de jaarlijkse terugkerende walvissen kunt spotten bij Peninsula Valdes. Als je vervolgens verder afzakt naar El Calafate en Ushuaia en je hebt de tijd,. dan kan dit met busritten. Ushuaia bereik je ook goed vanuit Chileens Patagonië via Punta Arenas (na eerst Torres del Paine te hebben bezocht). Vervolgens via de Andes weer omhoog langs de ruta 40 (lastig traject) of anders via een vlucht binnen Chili. De regio rond Esquel, El Bolsón en het zeven meren gebied zeker niet overslaan.
Goedkope vluchten: vergeet het maar, bestaan niet in Argentinië. Mogelijk is een airpass interessant, moet je minimaal 3 binnenlandse vluchten maken bij Aerolineas Argentinas. Voor de busritten: check deze post op het forum.
Qua overnachtingen zou ik kiezen voor hostels als je alleen reist. Gezellig en iets comfortabeler dan koude nachten alleen in een tentje liggen.
Maak er een mooie reis van,
groet,
Jan
Hoi Jan, thanks voor de nuttige info. Ik wist nog niet goed wat voor n route ik moest kiezen. Hier kan ik wel wat mee in ieder geval.
ipv met de bus te reizen wil ik zelf een 4x4 huren om mee rond te crossen.
Mocht jij of iemand anders hier nog tips voor hebben dan hoor ik het graag.
Mvg,
Ramon
Je kunt op elk vliegveld en in elke grote stad auto’s huren, ook 4x4. Boek op tijd.
Ik heb goede ervaringen met Sixt, Alamo en Budget.
Patagonia is groot en je reisschema hangt vaak af van je budget… Naar oplopend budget wordt het liften, fietsen, de bus, autohuur of vliegen.