Reistijd, verblijf, autoverhuur en wanneer het beste boeken?

Hoi,

Ik en mijn vriend willen graag rondreizen door Argentinië, met name door Patagonië. We denken aan een week of 3,5 - 4.
Bijvoorbeeld de laatste 2 weken van december en de eerste 2 van januari, klopt het dat het dan ongeveer de beste reistijd is?

Verder willen we het liefst rondreizen met een gehuurde auto/jeep en in hostels/b&b’s (heb je die daar?) verblijven, tamelijk low-budget en zonder de verblijfplaatsen van tevoren te moeten boeken. Kan dat in deze periode, of is het dan overal superdruk? Ik moet bekennen dat ik nog niet veel heb rond gezocht, dus heb nu nog veel vragen. Ik heb ook nog geen idee van de beste route. Weet iemand een goede website (naast deze uiteraard) die ik zeker even moet bekijken voor tips en adviezen?

En weet iemand een geschikt en betaalbaar verhuurbedrijf voor auto’s? En kunnen we de tickets beter nu vast boeken of wachten tot het laatste moment, of loont het echt om zo vroeg mogelijk al te boeken?

Het lijkt ons in ieder geval een supermooi land, we houden allebei erg van de natuur en minder van stedentrips. Alle tips en adviezen zijn welkom!

Groeten,
Bloem78

Beste Bloem, heb je je al gerealiseerd hoe groot Patagonia is? Dat je niet zomaar in een paar uurtjes van hotspot naar hotspot kan rijden? Ik zou me eerst maar eens verdiepen in wat je wilt gaan zien via de zoekfunctie hier of google. En natuurlijk zijn daar ook hostels maar het is een duur gebied en zeker in het hoogseizoen is het raadzaam van te voren te boeken. Verder raad ik je aan je in te schrijven voor de KLM nieuwsbrief want zo omstreeks juni/juli hebben ze weer de werelddeal weken en dat kan echt heel veel schelen! Succes!

1 like

Hoi Bloem, leuk dat jullie naar Argentinie op vakantie willen! Ik ben er zelf een aantal jaar geleden geweest en heb een maand in Patagonie gereisd. December, januari, februari en maart zijn de beste reistijden qua weer. Let er wel op dat december en januari erg druk zijn, vooral ook met Argentijnse en Chileense vakantiegangers. Hierdoor zijn de hotels duur en snel vol. Februari & maart zijn ook prima maanden om er te reizen. Er zijn inderdaad B&B’s en hostals maar als je in de drukke maanden gaat zou ik al wel een aantal hotels en je autohuur vastleggen. Wij hebben dat toen gedaan bij Terramundo Travels, een leuk burotje waar je ook losse bouwstenen kunt boeken. Qua tickets kun je inderdaad op de KLM wereldweken wachten, maar ook hiervoor geldt, als jullie in het hoogseizoen gaan reizen (vooral in december) dan geldt des te eerder boeken des te beter! En als jullie binnenlandse vluchten nodig hebben kan het zijn dat ook dit via een reisorganisatie goedkoper is. Veel plezier met de voorbereidingen en een goede reis alvast!

1 like

Mijn advies voor Patagonië: geen auto huren om al die losse gebieden te bezoeken (veel te grote afstanden én je moet de auto retourneren waar je hem hebt gehuurd anders betaal je hele hoge drop-off kosten), maar gewoon ter plaatse de regio´s verkennen te voet, met excursies of eventueel met lokaal gehuurde auto. En zoals Gallina al zei, Patagonië is alles behalve een low-budget bestemming, dus hou daar rekening mee.

Suerte, groet,

Jan

1 like

Oké, bedankt voor de reacties! We beseffen dat we heel Patagonië niet in 1 vakantie zullen zien. Ik ga verder op onderzoek uit en neem jullie tips mee, bedankt!