patagonie

Hey, ik ben brikke wil volgend jaar samen met mijn vrouwtje eens naar Patagonie. wij zouden alles zelf willen regelen (vluchten,slapen,excursies…) als het doenbaar is. wanneer is de beste periode om naar Patagonie te gaan?
kan je binnenvluchten ook regelen vanuit Belgie? kan je er gemakkelijk onderdak vinden? huren we best een Wagen of kan je je beter verplaatsen met het openbaar vervoer?

mvg,
Brikke

De beste tijd om naar patagonie te gaan is tussen half december en half februari. Als het hier hartje winter is dan is het daar hartje zomer. Het kan daar evengoed snachts nog een graad of 6 vriezen.
Er zijn daar maar enkele wegen, dus een huurauto is niet noodzakelijk. Er rijden voldoende bussen.
In torres del paine is het aan te raden enkele weken vantevoren een slaapplek te boeken. Of je moet een tentje meenemen, dan is er altijd plek. Als je tegen de nachtkou kunt raad ik aan om met een tent te gaan. Zo ervaar je het echte patagoniegevoel het meest. In de hotels staan je met tientallen in de rij te wachten op een bord eten. Met een tent en je eigen kookstelletje is het veel gezelliger bij het kampvuurtje met z’n tweeen. Je kunt dan ook op meerdere plekken slapen mocht de wandeling toch te zwaar zijn. En het is ook nog stukken goedkoper.
Alles is in puerto natales te regelen. dus reserveer minstens een dag hier. Hier is ook alles te koop op campinggebied alhoewel de gaspotjes voor je kookstel vaak uitverkocht zijn.

Hoi Brikke,welkom op wereldwijzer!
Nou je kiest er wel een hele mooi streek uit ,in Patagonië is veel te zien en te beleven,de prachtige natuur,ook zoals varen tussen zeehonden en walvissen in het Beagle Canal etc…
Indien je nog met vragen zit dan kan je altijd berichtjes posten in het Argentinieforum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met jullie voorbereidingen Brikke !
groet,georgessiam.