Hallo allemaal,
Wij hebben onze reis geboekt van 11 september tot 8 oktober. We willen een groot deel van het land zien en willen vooraf een globale planning maken. We hebben al wat mooie tips gekregen, maar hebben nog wat vragen betreft het weer en klimaat. We willen namelijk heel graag naar de bergen en meren van Bariloche, Patagonië en ook naar de gletchers van Perito Moreno helemaal in het zuiden. We houden veel van wandelen en genieten van de natuur, maar kunnen/willen niet skiën. We hoorde dat we wel in de goeie periode zitten voor walvissen, dus die willen we absoluut niet missen!
Ligt er heel veel sneew of is het wel te doen? Zijn de meren bij Bariloche begaanbaar (wandelbaar) of is het alleen maar sneew? En hebben jullie nog tips voor het zuiden? Zijn de gletchers te bezichtigen?
Alvast heel erg bedankt! 
Groeten,
Thijs & Jolijn
Hallo Thijs & Jolijn,
Ja, hoor Patagonië in september is goed te doen, de meeste excursies in het zuiden (Calafate) beginnen rond half september dagelijks te opereren. Peninsula Valdes is absoluut prima te bezichtigen in september. Mocht je eerst nog Buenos Aires en eventueel Iguazú of Salta/Mendoza willen bezoeken dan zou ik dat eerst doen en dat je de tweede helft van september afzakt naar Patagonië. Begin dan aan de kust bij Puerto Madryn, daarna Bariloche en steeds verder zuidelijker.
Suerte, maak er een mooie reis van,
groet,
Jan
1 like
Hallo Jan,
Bedankt voor de info! Goed om te weten dat alles goed te bezichtigen is in die tijd. Nu even kijken wat handig is qua vluchten boeken.
Groeten,
Jolijn
Hola Jolijn, weet dat er tussen Bariloche en Puerto Madryn (en vice versa) een busdienst loopt, best handig want als je tussen die twee steden wilt reizen per vliegtuig loopt dat over Buenos Aires. Puerto Madryn - El Calafate kan wel direct met Aerolineas, vertrek vanaf Trelew (70 km ten zuiden van Madryn).
Groet,
Jan
1 like
Wij gaan ook in sept. naar Argentinie voor bijna 4 weken. Wij hebben dit rondje in gedachten: BA- met bus naar Iguazu - Vliegen naar El calafate - bus naar El chalten - met bus richting Peninsula valdes - bus naar BA.
Ik vroeg me vooral af wat een logisch traject is tussen el chalten en Peninsula valdes. En is deze ronde logisch in deze tijd van het jaar? Of zou andersom eerst richting peninsula valdes gaan en dan vanaf el calafate naar iguazu vliegen en daar eindigen eind sept. logischer zijn?
het word onze eerste reis met ons zoontje, hij is 8 maanden. We zijn ervaren reizigers maar tips zijn altijd welkom.
Nog een vraag: Binnenlandse vluchten, wat is het advies qua tijd van te voren. Kun je daar op het vliegveld nog iets regelend voor de dag erna of is het beter om dit nu al in nl te regelen? Bedankt voor de reacties.
Ik heb gehoord dat je de binnenlandse vluchten beter van tevoren kunt boeken, dan zijn ze goedkoper. Maar dat weet ik dus niet zeker. Klinkt ook als een mooie reis! Misschien zien we jullie onderweg wel. 
@PeterenRiana:
Ik zou zeker de vliegtickets van te voren boeken, vooral ook omdat jullie met een baby reizen. Vergeet niet dat de busritten, alhoewel redelijk comfortabel, behoorlijk zwaar zijn op langere afstanden zoals Puerto Madryn - Buenos Aires of even naar Iguazú…het traject El Calafate - Trelew (luchthaven voor Puerto Madryn) is rechtstreeks te vliegen met Aerolineas Argentinas, dus al met al zou ik toch overwegen een airpass aan te schaffen met Aerolineas…
Groet,
Jan