Peru/Bolivia/Argentinie/Brazilie of Argentinie/Chili(Patagonie)/Brazilie?

Hoi,

ik ben van plan om in december/januari met mijn vriendin in Zuid-Amerika te gaan reizen. We willen in ieder geval Buenos Aires, de watervallen bij Iguazu en Rio de Janeiro aandoen.

Nu heb ik 2 mooie reizen gezien waar ik tussen twijfel, wie helpt me met kiezen?
1. De ene reis gaat vanaf Lima naar Cusco, Machu Picchu, Puno, Titicaca (Peru) , La Paz -Sucre-Tupiza (Bolivia)-Tilcara-Salta-Buenos Aires -Iguazu (Argentinie)-Iguazu- Rio de Janeiro-Buzios (Brazilie)

**2. **De tweede reis begint in Buenos Aires-Ushuaia(Argentinie)-Puerto Natales(Chili)-Torres del Paine-El Calafete-Buenos Aires- Foz do Iguacu (Argentinie)-Foz do Iguazu- Rio de Janeiro-Buzios (Brazilie).

Beide reizen zijn natuurlijk behoorlijk verschillend. Alleen de duur is vrijwel gelijk, namelijk ongeveer 25 dagen. Ik heb zo direct geen echte voorkeur en kan echt moeilijk een keuze maken. Wie heeft er argumenten om voor reis 1 of reis 2 te kiezen??

Hoop dat jullie me kunnen helpen!!
Alvast bedankt!

Grtz,
-Martijn-

25 dagen lijkt me erg kort…hoe ga je reizen daar? per bus of vliegtuig?

Tis inderdaad wat aan de korte kant,… met name de highlights van de landen.
Vervoer zal bij de grote afstanden met het vliegtuig zijn, korte met de bus…
Reis via Patagonië is meer natuur en die via Peru en Bolivia meer cultuur,… lastige keuze!

reis 2 gaat veel verder naar het zuiden waar het kouder zal zijn dus mischien is dit iets waardoor je zou kunnen kiezen als je ooit nog van plan bent/ in staat bent om de andere reis ook te maken zou ik nu voor de zuidelijkste reis gaan (reis 2) en later voor de noordelijkere (reis 1) verder lijken het me alle twee hele mooie reizen maar als ik moest kiezen met de gedachte dat ik waarschijnlijk maar 1 reis zou kunnen maken dan koos ik nu voor de reis met onder andere peru/machu picchu (reis 1) omdat daar toch iets meer cultuur in zit dan in reis 2 wat hoofdzakelijk natuur heeft te bieden

groetjes dirk

Martijn,

Ik koester dezelfde plannen in dezelfde periode en bezig dit grondig voor te bereiden. Mag ik vragen waar je reis 2 gevonden hebt ?
Mezelf, ik was Patagonia aan het combineren met een B.A. tot Rio route via verschillende reisorganisotoren.
Mijn reisplan bestaat grotendele uit Lima - La Paz, dan verder naar B.A om door te vliegen naar El Calafate in Patagonia om daar een 10-tal dagen rond te hossen om daarna terug via B.A. overland naar Rio te gaan.
Eddy

Ik heb een stuk van de Patagonie reis gedaan. ben toen met groepsreis naar Buenos Aires - El Calafate, El chalten, vervolgens Torres del paine en Punta Arenas, naar Ushuaia en daarna Peninsula Valdes gedaan en uiteindelijk naar Iguazu. Daar de groep verlaten en zelfstandig naar Brazilie gereist. Ik vond de Patagonie reis echt schitterend, doordat we daarna naar Brazilie gingen hebben we toch tropen en gletsjers en kou gehad. Gewoon ideaal. Perfecte combinatie. Succes :zon02:

Misschien flauw, maar waarom ga je niet gewoon zelfstandig? Dan kan je langer gaan, het is in verhouding goedkoper, en je kunt precies gaan naar de plekken die je wilt.

Ten eerste zou ik er ook voor kiezen zelfstandig te gaan, maar dit is persoonlijk natuurlijk.

Ten tweede, als je kijkt naar de periode waarin je wilt gaan, zou reis 2 meer voor de hand liggen: goeie tijd voor Patagonië qua weer. In Peru, Bolivia en het Noorden van Argentinië is het in januari vrij nat.

Hoe je het ook wendt of keert, ik vind het nogal een vol programma voor 25 dagen…alletwee wel eigenlijk. En Bolivia zonder de zoutvlaktes??? Sucre en Tupiza (en Tilcara en Salta in Argentinië) zijn wel weer erg gaaf…

Succes met kiezen!

Ik ben op dit moment bezig een soortgelijke reis (als jouw nummer 1) te plannen en heb daarover wat vragen. Is het (goed) mogelijk om per bus van Chili naar Peru, Bolivia en/of Argentinië te reizen? Weet iemand wat dat ongeveer kosten? Enkele vluchten tussen de verschillende landen zijn in verhouding ontzettend duur (300-400 euro). Ik ga in juli en augustus waarschijnlijk naar Chili, Argentinie, Peru en misschien nog Bolivia als daar tijd voor overblijft. Alle tips, vooral qua vervoer, zijn welkom. Bedankt alvast.

Ps ik zie nu dat dit forum niet actief is, hopelijk kan toch iemand mij helpen