Tips reisschema: Arg, Chil, Bol, Per en Col

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik vliegen 27 november naar Buenos Aires waarna we in 3,5 maand door de bovenstaande landen willen reizen. Ik besef dat we veel willen doen in korte tijd, vooral omdat ook nog kerst en oud/nieuw en carnaval er invallen.
We moeten dus keuzes maken. Grof weg had ik dit in gedachten:
BA 3/4 dagen dan vliegen naar het Zuiden en vanuit daaruit met bus en vliegtuig naar boven tot Bogota.
3,5 weken Arg
1,5 weken Chil
3 weken Bol
4 weken Peru (incl Amazone)
2 weken Bolivia

WAT ZIJN DE DINGEN DIE IK ECHT NIET MAG MISSEN, wat wel?
En heeft iemand ervaring met reizen in die periode, ik heb gelezen dan in januari en februari gedeeltes van de zoutvlaktes in Bolivia dicht zijn en ook de imca trail, dit is wel net de periode dat wij waarschijnlijk daar zijn.

Ik dacht misschien aan kerst in Santiago of heeft iemand andere leuke suggesties.
En denk dat we met carnaval (19 februari) in Peru zijn, is quito dan leuk?? Of ergens anders??

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet,

Mirjam

Je gaat naar colombia, maar ik zie helemaal geen tijd voor colombia ingepland staan? In argentinie van ba-iguazu-salta-san pedro de atacama-uyuni-la paz-cuzco zou een logische route zijn, wel grote afstanden. Daarna rondreizen in peru en vliegen naar colombia, zou daar ook tijd voor uittrekken. Maar mijn ervaring dat de plannen vaak wijzigen. En als iets gesloten blijkt te zijn of de bus rijdt niet, dan zijn er altijd andere opties.