buslijn peru,bolivia,chili, argentinie, brazilie

hoi !!!

vraagje…

Ik had gelezen dat je gemakkelijk door met de bus te reizen bepaalde routes kan afleggen in zuid Amerika, heeft iemand ook ervaring met de route peru-Bolivia-chili- Argentinië-Brazilië???
zo ja is dit makkelijk ter plekke te regelen en is 10 weken genoeg voor deze route???
iemand nog tips voor Argentinië/Brazilië??? wat is een must see???
hoorde ook goede verhalen over Patagonia maar vrees niet dat , dat haalbaar is??

Het grootste deel van Zuid Amerika (uitgezonderd delen van het Amazone gebied) is heel goed met de bus te bereizen, en dit kun je allemaal ter plaatse regelen. Voor de kortere afstanden overdag kun je vaak op de bonnefooi naar het busstation om een kaartje te kopen voor dat moment. Voor nachtbussen is het soms handig om een dag van te voren te reserveren, als je met een wat luxere bus wilt (wel zo relaxed).

10 weken is een mooie tijd om van Lima naar (ik neem aan) Sao Paulo of Rio te reizen. Als je er 3 maanden van kunt maken zou ik dat doen, een beetje speling is wel lekker. Patagonië zou ik er dan niet meer bij doen, maar je beperken tot het noorden van Chili en Argentinië en een stukje (zuid) Brazilië.

In Zuid Peru en Bolivia kun je je met gemak 6 weken vermaken, er is daar veel te zien op relatief korte afstanden en de variatie in landschappen is erg groot (van woestijn, tot hooggebergte tot regenwoud). Het zijn ook de goedkoopste landen…

Er zijn verschillende route varianten mogelijk, beetje afhankelijk van wat je wilt en waar je precies eindigt. Eigenlijk is het belangrijkste een begin en eindpunt te hebben, en de rest vult zich vanzelf wel een beetje in. Zelfs zonder reisgids (misschien zelfs wel leuker) baant er zich vanzelf wel een route voor je uit, op basis van tips en verhalen van anderen reizigers die je in zult tegenkomen.