Prijzen in Argentinie

Weet iemand hoe het op dit moment gesteld is met de prijzen in Argentinie? Ik had de indruk dat het een goedkoop land is, maar zit nu nar excursies, hotels en autohuur te kijken en lijkt niet veel goedkoper dan in Europa…

Naomi, je hebt helemaal gelijk. Het kost mij vaak moeite de mensen uit te leggen dat Argentinië absoluut geen budget bestemming is, het prijspeil ligt ongeveer op het niveau van Europa. Wat nog wel redelijk goedkoop is, is buitenshuis eten, benzine (nog onder de euro per liter), taxiritten en bijv. arbeidsloon (je kunt nog voor een appel en een ei iets met de hand laten maken hier).

Wat natuurlijk wél onbetaalbaar is, is de schoonheid en variëteit van dit enorme land. Dus gewoon komen en genieten!

groet,

Jan

De benzine hier ligt al boven de 1 Euro hoor Jan :mad:

Ja, de premium wellicht. Ik heb hier gisteren in Córdoba nog super getankt voor
$ 5,19 (Arg pesos) aan de pomp van de YPF. Is overigens wél fors gestegen de afgelopen periode en bij andere aanbieders zoals Shell of Esso betaal je al snel 5,60 pesos.
Is Bariloche dan zoveel duurder?

Ar$ 5,50 geloof ik bij de YPF. Petrobras is nog 10 centavo duurder. En aangezien de euro aan het kelderen is tov de dollar (en dus de peso), was de benzine weer eventjes duurder dan 1 euro :wink:

Argentina en dan heb ik het persoonlijk over Buenos Aires, is idd duurder geworden, heb het nu over okt.2010, ten opzichte van de jaren ervoor. Maar nu staat de peso wel weer gunstiger tov de euro.
Levensmiddelen en uiteten zijn naar mijn mening wel nog een stuk goedkoper dan in Nederland. In de supermarkt gewoon de lokale produkten kopen scheelt een hele hoop.
Ontbijtje op een terrasje kan voor zo’n 3.25-3.50.
Diner, hoofdgerecht en fles wijn, zo’n 10-15 euro pp
Sigaretten iets meer dan een euro.
Maar ik weet niet of dat dit jaar nog zo is.

Goedenavond allemaal,

De zomer vakantie zit er net op. En eigenlijk ben ik mij ook aan het oriënteren voor volgend jaar.
Wellicht zuid-amerika.

heeft iemand een link waar iets beschreven staat over het budget om zonder al te gek te doen, nodig is om een aantal weken rond te reizen?

ik denk dan aan 4 weken?
red je het met 900-1000 euro voor een retour vliegticket en 1000 euro te spenderen?

verschillen de prijzen van Argentinië veel met andere naast gelegen landen?

ik denk dan aan 4 weken?
red je het met 900-1000 euro voor een retour vliegticket en 1000 euro te spenderen?

verschillen de prijzen van Argentinië veel met andere naast gelegen landen?

######################################################

Ik kom regelmatig in AR dus ik kan je wel wat vertellen.
DE ticketprijs (vanuit NL of vanuit Duitsland) heb je idd al rond de 800-900 euro retour als je effe goed zoekt.
1000 euro vind ik persoonlijk wat aan de lage kant als je 4 weken wilt blijven…maar goed wie ben ik?? Zelf zou ik toch op het dubbele rekenen. AR is echt geen low budget land.

AR is op sommige vlakken goedkoper (levensmiddelen vb) en soms weer duurder dan de omringende landen. MN BA kan erg duur uitvallen. Chilie is vb een stukje duurder…UY ook zeker Punta del este. Paraguay daarentegen zal goedkoper zijn zeker gezien hotelkosten. Bolivia ken ik niet dus daar kan ik geen oordeel over geven.

Onthoud als je in AR een interne vliegreis wilt maken dat je te maken krijgt met hogere prijzen dan als die voor argentijnen zelf gelden;-) AR is een enorm groot land bedenk dat wel.

Vorig jaar 4 weken door Argentinië gereisd, met 2 personen hebben we zo’n 2000 euro uitgegeven. Vooral in Noord-Argentinië vond ik de prijzen nog wel mee vallen. Ons budget was max. 20 euro per nacht voor een tweepersoonskamer, dit was goed te doen, in bijv. La Rioja betaal je zelfs een stuk minder.

Ipv zelf een auto te huren beviel het ons ook prima om soms een toer te boeken. Vanuit Salta hebben we bijv. Cachi en Cafayati per toer bezocht. Met nog 2 andere toeristen hadden we een auto met gids beschikbaar die je de hele dag rondrijdt en stopt waar je wilt. De stadjes verken je op eigen gelegenheid. Volgens mij was dit na wat afdingen zo’n 20 euro p.p., incl. driegangen maaltijd.

Humahuaca, Tilcara, Purmamarca hebben we bezocht met de ‘gewone’ bus, dit kost je een paar euro per rit.

En het eten is natuurlijk zo duur als je zelf wilt! We hebben ‘luxe’ uit eten (15 euro incl. wijn) vaak afgewisseld met bijv. een pizza van 2 euro.