He, ik ben van plan om met 2 vrienden naar Buenos Aires te gaan. Ik heb hier en daar een beetje rond gekeken maar ik heb toch nog geen goed beeld van de totale kosten van zo’n verblijf. Kan iemand mij een groffe inventarisering geven van een 2 maanden verblijf in B-A?
dus:
vliegtickets
accomodatie
levensonderhoud
overige zaken als uitgaan en andere ondernemingen
Of als je gewoon een idee hebt wat je (vooral aan basiskosten/vaste lasten) kwijt bent, dan zou dat top zijn.
gr jeroen
Veel succes met het vinden van een ticket van 800 euro, gooi daar maar 50% bovenop
Huur van een appartement ongeveer 250 á 300 euro per persoon
En van uitgaven moet je ongeveer van 35 a 50 euro per dag uitgaan, dan kan je zo ongeveer doen wat je wil. Als je van minder uitgaat kan je weinig doen of moet je iedere dag thuis eten
Het topic een beetje opgeschoond, laten we er vooral geen wellus/nietus verhaal van maken.
Tickets voor minder dan 900 zijn moeilijk te vinden, uiteraard hangt dit ook af van wanneer je wil gaan. Goedkoopste tickets zijn vanaf Brussel, via Amerika. Maar dan ben je erg lang onderweg en heb je enorm lange wachttijden bij het overstappen in de US (waar je niet zomaar van het vliegveld af mag). Andere goedkope opties zijn inderdaad met Iberia.
Que onderkomen hangt het van je wensen af. Als je 2 maanden op een slaapzaal in een verlopen hostel geen probleem vindt kan het vanaf zo´n 5 euro per nacht per persoon. Goedkope appartementen gaan meer richting de 600-1000 dollar per maand. Ik heb zelf goede ervaringen met www.bytargentina.com
En voor eten en drinken kan je natuurlijk veel geld besparen door in een supermarkt of op straat iets te scoren. Uit eten kan (in vergelijking met NL) nog steeds goedkoop, mits je kiest voor eenvoudige ´eetzalen´ in de niet-toeristische gedeeltes van Buenos Aires. Maar voor US$5 een biefstuk vinden gaat lastig worden ben ik met Fernando eens. Voor een etentje in een normaal restaurantje met voor-, hoofd- en nagerecht, flesje wijn en een kopje koffie ben je toch al gauw zo´n tussen de 75 en 100 peso kwijt tegenwoordig. Tegen de huidige koers tussen de 17,50 en 20 euro moet je dus wel op rekenen.
En uitgaan is ook niet goedkoop meer. In de goede clubs betaal je al gauw 75 of 100 peso entree. Drankjes zijn ook vrij duur. Zelfde geldt voor terrasjes.
Ik denk dat als je voor 5 euro per nacht klaar wil zijn je alleen nog in Constucion of Boca terecht kunt, en dan is het maar de vraag of je dat wel wil.
Ik weet niet of je uberhaubt 2 maanden in een hostel wil zitten maar als je met zijn drieeen gaat lijkt me een appartement gewoon het beste en dan kost het je ongeveer tussen de 250 en 350 euro per persoon per maand en dan heb je al niet veel bijzonders.
Clubs liggen ongeveer tussen de 30 en 50 peso en meestal zit er dan geen drankje bij. Voor speciale DJ´s of speciale avonden kan het wel 75 á 100 zijn
Eten kost gemiddeld inderdaad tussen de 75 en 100 peso, in een shopping rond de 30 p.p. en supermarkten in BA zijn niet goedkoper en als je speciale wensen hebt is het waarschijnlijk duurder dan de lokale AH of Jumbo
Hier heb ik al 2x gehuurd. Een groot app. 2 slaapkamers, 2 badkamers heel groot terras, toplocatie in Palermo Viejo. Voor 5 personen . En het was 1040 US dollar per maand.
En een super service.
Dus 250-350 euro pp hoef je niet kwijt te zijn
Het zal wel aan mij liggen maar volgens mij is 1040 dollar al meer dan 250 euro p.p. En dan zal commissie en allerlei bullshit kosten die verzonnen worden er nog wel niet bij zitten
Overigens vind je op dit moment niet een short-term rent appartement met 2 slaapkamers en 2 badkamers in Palermo voor 1040 dollar. Op dit moment moet je denken aan 1500 a 1800 dollar wat neer komt op tussen de 400 en 500 euro per maand per persoon