Woonruimte Buenos Aires?

Hallo alle BsAs-liefhebbers,

ws een veelvoorkomende vraag, die vast al eens is gesteld, maar ik hoop dat er iemand is die kennis en tijd heeft om mij een stapje verder te helpen richting Buenos Aires. Mijn plan is om na mijn afstuderen in september, begin okt naar Buenos Aires te vliegen om een paar maanden te studeren aan de universiteit. Ook mijn Spaans moet nodig worden opgehaald. Ik heb al vele tips gekregen van mensen die daar zijn geweest, maar zit nog met een housing-question:

Ik heb een beperkt budget (max 250E per maand), ik zie dat university residents zo duur zijn dat je voor 80E meer een heel appartement kunt huren, ik ben een meisje alleen dus wil wel in 1 vd veilige buurten zitten, maar die zijn logischerwijs wel weer duurder. Is het verstandig een appartement vanuit Nld al te boeken, of kan ik gewoon daar heen gaan en terplekke kijken en onderhandelen (en daardoor zo’n agent er tussenuit halen)? Of zijn alle appartementen zo snel vol en bestaan er wachtlijsten? Weet iemand iets voor mij? Ik vind het niet erg dingen te delen, maar heb wel graag een eigen kamer en douche. Heeft iemand ervaring met een hostel/hotel en daar voor langere periode korting regelen? Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, zou erg relaxed zijn.

Alvast super bedankt, kan niet wachte om vliegtuig in te springen naar Argentinië!

groetjes Marije

Hallo Melanie,

ik las je bericht, maar kan niet replyen op jouw mail dus ik hoop dat je dit leest. Wat leuk dat jij gelijke plannen hebt. Kan niet wachten, jij? Ik heb op dit moment geen enkele reactie (behalve die van jou) gekregen op mijn bericht, dus kan je de gouden tip nog niet geven. Neemt niet weg dat ik ook via via wat mensen wil aanspreken, dus als ik iets hoor dan zal ik je dat zeker melden. Heb jij je tocket al geboekt? Mag ik vragen waar en voor hoeveel geld? Ik hoorde nl dat vanuit Duitsland met Lufthansa euro’s kan schelen. Ik ben ook erg benieuwd naar jouw binnenkomende tips, dus lijkt me een goed plan elkaar op de hoogte te houden. Bedankt voor je reactie!

gr Marije

Dan wel 3 jaar te laat maar misschien voor andere mensen die er druk mee zijn. Wanneer je op www.casa34.com kijkt of een e-mailtje stuurt naar [EMAIL=“info@casa34.com”]info@casa34.com kunnen zij je helpen zoeken. Ze zijn heel vriendelijk en zoeken samen met jou naar een appartement, studentenflat of precies wat je zoekt. Hopelijk heb je net zoveel geluk als ik!
Groetjes Lisette