Argentinie

Ik ben 18 jaar en wil me eind2003 in Argentinie gaan vestigen. Ik ben er zelf geboren en woon al 14 jaar in Nederland maar ik wil terug. Ondanks de situatie, de crisis… Ik heb alleen een baan nodig… Wie heeft er tips/ ideeen??? Ik zoek in ieder geval een betaalde baan in het Toerisme, ik spreek spaans , engels , frans, nederlands… Ben zooow benieuwd of iemand een tip voor me heeft,

Liefs, Elizabeth

hoi elisabeth
ik kan je niet helpen aan een baan, maar mijn vriend en ik gaan misschien zelf naar argentinie om spaans te leren en vrijwilligerswerk te gaan doen. in het plaatsje bariloche misschien kun/wil je me iets over het land vertellen, waarom wil je zo graag terug? hoe is het landschap hoe zijn de mensen? hoelang is het vliegen? hopelijk wil je me iets vertellen succes met het zoeken naar een baan!!!
groetjes cindyhage@hotmail.com

Beste Cindy,

Ik lees je reactie nu pas want ik was op reis, ik kan je vertellen dat ik graag terug wil naar argentinie omdat het echt een waanzinnig mooi land is en omdat mijn familie er woont. De manier van leven is niet te vergelijken met hier in Nederland, iedereen is veel relaxter en de mensen hebben gewoon wat voor elkaar over. Het eten is geweldig en het landschap heel veelzijdig. Je kan in Mar de Plata op het strand liggen terwijl je ook in Mendoza kan gaan skieen in hetzelfde seizoen. Ik kom zelf uit San Juan en het is gewoon in een woord geweldig. Ik kan je verzekeren dat als je er een keer bent geweest, dat je verkocht bent!! Het is ongeveer 15 uur vliegen. Wat betreft de veiligheid is het echt reuze veilig in Argentinie, ik las bij een aantal reacties dat mensen je vertelden dat het er onveilig is maar het is maar net hoe je je opstelt. Als je de rijke toerist gaat uithangen en je je ook zo gedraagt, dat is de kans natuurlijk groter dat er iets gebeurt. Op de hele wereld lopen gekken rond en dus ook in Argentinie. De mensen zijn er over het algemeen ontzettend eerlijk en normaal. Als je spaans wil gaan leren in Argentina raad ik je dat absoluut aan. Argentijnen praten de spaanse taal met het mooiste accent ter wereld, ik was vorrig jaar in Spanje en overal waar ik kwam waren ze helemaal weg van me omdat ze mijn manier van praten zo mooi vinden , en mijn zus moeder en broertje hebben hetzelfde “probleem” hahaha.

Verder wil ik je nog vertellen dat ik zelf op een reisburo werkzaam ben als reisadviseuse (al 2 jaar) Mocht ik iets voor je kunnen betekenen m.b.t je vliegtickets visa of wat dan ook, dan kun je contact met mij opnemen. Mijn mailadres is staaat als het goed is bij deze reactie!

Ik hoop van je te horen,

Succes met je beslissing!

Elizabeth

Hoi Elizabeth,
Ik was aan het surfen op internet voor ideeën voor woonruimte in Argentinië, omdat ik daar over anderhalf jaar voor een halfjaar wil studeren (ja, ik ben al ruim op tijd…) toen zag ik jouw bericht, dat je daar geboren bent en weer terug gaat. Ik zelf ben in Brazilie geboren en heb daar 6,5 jaar gewoond. Ik woon nu bijna 13 jaar in Nederland (vanaf mn tiende), maar wil zo graag terug naar Brazilie. Na mn studie wil ik me daar dus ook vesitgen. Ik vroeg me af hoe je je er onder voelt, want toen ik drie jaar geleden terugging, voelde het heel dubbel, ik ben natuurlijk ook vernederlandst. Goed, het lijkt me leuk om wat van je te horen, als ‘lotgenoot’.
Groetjes Fanny
PS Ik schrijf dit berichtje onder ongeregistreerde gebruiker, maar ben straks wel geregistreerd onder F.Jacobs