Spaans leren + Argentinie + ? Bolivia/Peru/Brazilie? Februari 2009

Ik ben een vrouw/meisje van 23 jaar en ben van plan om rond februari-maart 2009 voor minimaal 4 maanden (of langer als het goed bevalt) te gaan reizen door Zuid-Amerika. Het is de eerste keer dat ik zo’n reis ga maken, dus wie kan me helpen?! :slight_smile:

Ik wil erg graag naar Argentinie. Maar ik wil dit ook graag combineren met 1 of 2, misschien wel 3? andere landen. Denk hierbij bijv. aan Bolivia, Peru, Chili of Brazilie (omdat ik hier goede verhalen over heb gehoord).

Wat zijn jullie ervaringen hiermee, in combinatie met Argentinie? Wat zijn plekken die dan erg aan te raden zijn? Ik houd van de combinatie cultuur, natuur en af en toe een dagje niets hoeven (gewoon een beetje rondwandelen, boekje lezen, etc). Dus van hot naar her in zo’n kort mogelijke tijd is niets voor mij. Het lijkt me erg leuk om stukken samen met iemand te kunnen reizen, dus als je vergelijkbare plannen hebt (man of vrouw), dan hoor ik het graag!

Ik ben nog wel erg aan het twijfelen over een leuke reisroute: wat is handig? Ook rekenend houdend met de temperaturen en mooie bezienswaardigheden in de periode dat ik wil gaan? In Argentinie denk ik aan: Salta, Mendoza, Bariloche, El Calafate, Puerto Madryn, Buenos Aires, Puerto Iguazu. Wil alleen niet al te veel van tevoren vastleggen, dus wijzigen kan altijd. Maar begreep dat het dan bijv. niet handig is om te beginnen in Buenos Aires omdat het dan hoog zomer is…

Daarnaast wil ik graag beginnen met een (aantal?) weken Spaans leren. Ik heb 5,5 jar geleden al een keer 2,5 maand in Servilla gezeten, ook voor de taal, maar het is weer erg weggezakt:nod:. Dus dit wil ik eerst weer oppakken. Of dit in Argentinie is of in een ander land, maakt me niet zoveel uit.

Alle ideeen, tips, do’s-don’ts zijn erg welkom!

Groeten,
Renee

Hoi Renee,

Ik ben ook 23 jaar/ vrouw en ga vanaf oktober naar Zuid-Amerika. Eerst Spaans leren en vrijwilligerswerk doen en daarna rondreizen. Van januari tot iig maart zit ik Ecuador en wil daarna nog de Galapagos Eilanden etc zien.

Lijkt het je wat?
Groeten Linda

Hoi Renee
Ik ben in juli klaar met mijn studie en zou dan graag een reis willen maken. En Argentinië lijkt mij echt een geweldig land! Mij lijkt het ook leuker om met iemand heen te gaan… Dus mocht je je plannen veranderen en een paar maanden later heen gaan, dan hoor ik het graag!
groetjes inge!

Hoi Renee,

Ik ga in februari een vergelijkbare reis maken door Zuid-Amerika (zie mijn verzoek om reisgenoten). Heb net als jij nog nooit zo’n grote reis gemaakt. Daardoor vind ik het lastig om knopen door te hakken. Ik ben wel van plan om binnen zes weken te boeken. Dan heb je tenminste echt iets om naar uit te kijken! Wil ook een maand of vier gaan zonder vast plan. Wil alleen wel alvast een terugvlucht boeken vanwege thuisfront (dat kan ik m’n vriend niet aandoen). Misschien kunnen we een stukje samen reizen. Ik had Brazillie eigenlijk niet in de planning, omdat ik bedacht had dat je daar altijd nog een paar weken ‘los’ naartoe kunt. Nu denk ik aan Argentinie, Chili, Bolivia, Peru en als ik tijd heb nog verder naar boven. Ik vind het ook lastig om rekening te houden met het weer. Een vriendin van mij is bijvoorbeeld wel (dit jaar rond februari) in Buenos Aires begonnen, maar na een paar dagen meteen doorgevlogen naar het uiterste zuiden.

Nou, laat maar weten of je het wat vindt!

Groetjes,

Anne-Larissa

Hey Renee,

Heb je al een reismaatje gevonden, of ben je nog steeds aan t zoeken.
Ik heb wel al wat reiservaring, jaar in Azie geweest en voornamelijk alleen gedaan.
Ik wil ook in januari voor een 3 maanden (mag ook 4) vertrekken. Had Azie in gedachten om alleen te doen omdat ik nu nog geen reismaatje heb. Maar anders vind ik Zuid-America nog veel leuker.
Mijn emailadres is: [EMAIL=“katootjuhh@hotmail.com”]katootjuhh@hotmail.com

Groetjes Karin

hoi renee,

Ik ben een jongen van 25 jaar, en wil ook graag voor een x aantal maanden naar Zuid- Amerika. Heb je al een reismaat gevonden…Ik wil wel sowieso naar Brazilie, peru en ook zou ik graag naar Bolivia en argentina heen gaan. Deze landen spreken mij enorm aan, maar andere landen zijn natuurlijk ook goed… Mocht het je wat lijken, dan hoor ik graag van je

[EMAIL=“joney4@hotmail.com”]joney4@hotmail.com