Spaans leren + Argentinie + ? Bolivia/Peru/Brazilie? Feb 2009

Ik ben een vrouw/meisje van 23 jaar en ben van plan om rond februari-maart 2009 voor minimaal 4 maanden (of langer als het goed bevalt) te gaan reizen door Zuid-Amerika. Het is de eerste keer dat ik zo’n reis ga maken, dus wie kan me helpen?! :slight_smile:

Ik wil erg graag naar Argentinie. Maar ik wil dit ook graag combineren met 1 of 2, misschien wel 3? andere landen. Denk hierbij bijv. aan Bolivia, Peru, Chili of Brazilie (omdat ik hier goede verhalen over heb gehoord).

Wat zijn jullie ervaringen hiermee, in combinatie met Argentinie? Wat zijn plekken die dan erg aan te raden zijn? Ik houd van de combinatie cultuur, natuur en af en toe een dagje niets hoeven (gewoon een beetje rondwandelen, boekje lezen, etc). Dus van hot naar her in zo’n kort mogelijke tijd is niets voor mij. Het lijkt me erg leuk om stukken samen met iemand te kunnen reizen, dus als je vergelijkbare plannen hebt (man of vrouw), dan hoor ik het graag!

Ik ben nog wel erg aan het twijfelen over een leuke reisroute: wat is handig? Ook rekenend houdend met de temperaturen en mooie bezienswaardigheden in de periode dat ik wil gaan? In Argentinie denk ik aan: Salta, Mendoza, Bariloche, El Calafate, Puerto Madryn, Buenos Aires, Puerto Iguazu. Wil alleen niet al te veel van tevoren vastleggen, dus wijzigen kan altijd. Maar begreep dat het dan bijv. niet handig is om te beginnen in Buenos Aires omdat het dan hoog zomer is…

Daarnaast wil ik graag beginnen met een (aantal?) weken Spaans leren. Ik heb 5,5 jar geleden al een keer 2,5 maand in Servilla gezeten, ook voor de taal, maar het is weer erg weggezakt:nod:. Dus dit wil ik eerst weer oppakken. Of dit in Argentinie is of in een ander land, maakt me niet zoveel uit.

Alle ideeen, tips, do’s-don’ts zijn erg welkom!

Groeten,
Renee

Hey!

Ben Modhu, een meisje van 21 jaar. Wel ik ben dus ook van plan om rond febr-maart een rondreis door Z-Amerika te maken, maar wel een halfjaar. Mijn bedoeling is om te starten in Brazilie, omwille van de carnavalperiode. Mijn route is ongeveer Brasil-Argentinie-chili-peru-ecuador-colombia-venezuela-brazilie. Ik ben eerder al een maand naar Peru geweest en daar heb ik vrijwilligerswerk gedaan en nu ben ik gebeten door de reismicrobe.
Mijn route in Argentinie heb ik ondertussen al ongeveer uitgestippeld: Iguazu watervallen, (Mendoza), Buenos Aires, Bariloche, El Calafete en zo naar Chili.
Nu, ik ben van plan om ook alleen te gaan en zag je berichtje…
Als je wil kunnen we het begin samen doen. Je laat maar wat weten…
Groetjesss

Als je goed adres wil voor Spaanse lessen in Peru (Arequipa) moet je het zeggen!

Verder kun je onze reisverhalen evt lezen :slight_smile:

Hoi Renee,

Ik kan je nog niet helpen met reiservaringen, maar ik kan je wel vertellen wat mijn plannen zijn. Misschien enige inspiratie :slight_smile: Over twee weken ga ik voor zeven maanden naar Zuid-Amerika, ook voor het eerst en alleen! Dus best spannend allemaal. Eerst ga ik vier maanden in Bolivia zitten met www.connectiebolivia.nl Daar doe ik eerst een maand spaanse lessen en vervolgens nog drie maanden vrijwilligerswerk. Daarna heb ik weer drie maanden later een terugticket vanuit Buenos Aires, dus ga ik daar heen reizen. Ik weet nog niet precies hoe, alleen dat ik de Iguazu watervallen wil zien. De rest plan ik tijdens het reizen wel! Zo heb ik van alles wat; spaans leren, vrijwilligerswerk doen én een paar maanden reizen. Volgens mij kan ik dan in een redelijk rustig tempo reizen en toch veel cultuur opsnuiven. Veel plezier met plannen maken!

@modhu

Vraagje…heb je al iets voor het carnaval geboekt? Ik ben nu op zoek naar een verblijfplaats en misschien is een appartement goedkoper en relaxter dan een hostel/hotel

Grtz

Hoi Renee,

Ik ben 22 jaar, ik ben nu aan het afstuderen en verwacht eind januari 2009 klaar te zijn met mijn opleiding Communicatie in Eindhoven. Ik wil daarna ook wat meer van de wereld zien, vandaar dat het me leuk lijkt om te reizen, weliswaar Argentinie of Australie, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik heb nog helemaal geen ervaringen met rondreizen, jij dus ook niet. Mijn plannen zijn wel om minder lang te gaan, ik dacht aan maximaal 3 maanden, maar ik wil in ieder geval wel in februari 2009 vertrekken. Wat ik zeker ook interessant vind is een talencursus spaans om mee te beginnen, en wel in Buenos Aires. Een interessante site is: www.linguaschools.nl. Misschien kunnen we eens mailen of elkaar toevoegen op MSN om wat ideeen uit te wisselen?

Ik hoor van je.

Groetjes, Iris

@saywhat

neen kheb nog niets vastgelegd, de bedoeling was gewoon in een hostel overnachten. Voor mij is het belangrijker om de prijzen zo laag mogelijk te houden. Ik weet eigenlijk ook niet of het wel noodzakelijk is om vooraf wat vast te leggen.
Weet jij misschien of het ook duurder is om tijdens die periode een vlucht te boeken en of de prijzen ook verschillen per luchthaven.

Groetjesss

@modhu

Ja met carnaval zeker. Op hostelworld.com is zelfs niet alles beschikbaar meer. En op bookings.nl zitten sommige hotels ook al bijna vol.

Ja dat is duurder… ik vertrek eind jan, maar heb ook nog niet geboekt. Heb 2 goedkope maatschappijen gevonden voor een enkele reis. Air europa vanaf madrid naar rio iets van 370, Condor vanaf frankfurt iets van 430 naar recife.

@ saywhat

Hey, ja vroeg me af waarom je een enkeltje koopt…uiteindelijk is het toch veel duurder, niet? Is een openjaarretourticket niet goedkoper en handiger…

Ga je eigenlijk alleen naar Brazilie of nog andere landen in Z-Amerika? En hoelang blijf je?

Nou als ik de terugvlucht ook op tijd boek, valt het wel mee. Ik wil in principe vanuit een ander land terug en dan is een open ticket niet mogelijk heb ik me laten vertellen. Het nadeel is alleen dat het enkeltje erg ongunstige tijden heeft en ik moet 2x overstappen. Dus ben er nog niet helemaal uit!

Ik wil graag naar Brazilie, Argentinie, Ecuador & Nicaragua. Mijn budget is ongeveer 7500 euro, ik kijk wel hoe lang ik het volhoud. Maar ik gok zo’n 6 a 7 maanden (gem 1000 euro per maand). Iguazu ben ik al een keer geweest en ik twijfel of ik naar het zuiden ga in argentinie, dat is toch weer extra vliegen. Chili wil ik helemaal overslaan, omdat het te duur is. Op weg naar Ecuador zal ik wel door Bolivia/Peru gaan, maar wil ik niet te lang blijven hangen.

Vanaf Ecuador ga ik denk ik overland richting midden-amerika en in Nicaragua wil ik een maandje blijven. Dit is mijn grove planning ongeveer :slight_smile: Maar ja misschien kom ik wel nooit in Nicaragua aan en doe ik dat een andere keer.

Misschien een tip wat betreft tickets; ik heb een ticket bij Tunafish geboekt (heen naar La Paz, terug vanaf Buenos Aires) en mag mijn vertrekdatum één keer kosteloos wijzigen omdat ik met jongerentarief heb geboekt. (als ik ooit daar kom, want ivm onrust kan ik op het moment niet weg)

Ok thnx, zal even bij hun informeren. Denk dat ik net niet meer met een jongerentarief mag vliegen :frowning:

Jongerentarief is tot 25 jaar, dus dat valt mee :slywink:

Ik val dus buiten de boot… maar ik heb wel bij tunafish geinformeerd naar tickets!

Kom met je trip door Argentinië ook eens langs in de provincie Córdoba, Renee. Er is hier werkelijk van alles te doen (avontuurlijk toerisme, cultuur/historisch toerisme, etc.) in en rond de hoofdstad Córdoba. En Spaans kun je er natuurlijk ook leren bijvoorbeeld met het Nederlandse Don Quijote (http://www.donquijote.org/english/la/cordoba.asp). Hopelijk tot ziens!

Beste Renee,

ik ben de contactpersoon Nederland voor een taalschool in hartje Buenos Aires, Argentinië, Austral Idiomas (ook te vinden als www.latinci.com). Ik heb via dezelfde organisatie gestudeerd in Brazilië en de directeur van Austral is een paar weken geleden hier geweest en ik weet zeker dat hij het jou daar net zo naar de zin kan maken als dat zij het mij maakten in Brazilië. Je kunt mij mailen ([EMAIL=“jasper@fastforward.com.br”]jasper@fastforward.com.br) of gelijk in het engels naar Wenderson Mota, de directeur, mailen op [EMAIL=“info@australidiomas.com”]info@australidiomas.com).

De school staat overigens op 12 november op de EXPO Studeren in het Buitenland in Utrecht. Dan kun je rechtsstreeks praten met de eigenaar. www.studereninhetbuitenland.com/expo

Iris, ik stuur nu ook Communicatie in Eindhoven en ga waarschijnlijk afstuderen in Buenos Aires, en ga eind januari/ begin februari vertrekken!

Misschien leuk om elkaar daar te zien als alles doorgaat?

Groetjes

Hallo Renee,

In 2006 zijn wij op vakantie geweest naar Argentinie, Bolivia en Chili. Dit is een van onze mooiste vakanties geweest. Voor ons was Bolivia het hoogtepunt.
Buenos Aires is mooie stad, veel oude gebouwen etc. Moet je wel gezien hebben. Bij Tortoni moet je zeker even kijken; heel druk maar zeker de moeite waard, tangoles genomen, als je zin hebt moet je dat zeker doen. Wij zijn gevlogen naar Salta, vanuit Salta verder met de bus richting Bolivia. Je merkt dat je in een ander land bent. De sfeer is geheel anders. De mensen zijn ontzettend aardig. Wat je zeker niet mag overslaan is Uyuni, het is daar prachtig. Via
Uyuni ga je verder de hoogvlakte op tot circa 5.000 meter. Zo mooi, daar kan je je haast geen voorstelling van maken, al die meren! Allemaal verschillend van kleur. Op een gegeven moment kom je op een punt en dan zie je echt geen grassprietje meer. Je vraagt je af hoe hier de vicunas kunnen leven. Via mooie routes rij je Chili in. Dan moet je de Cordillera de la Sal gaan bezoeken. Vanuit San Pedro de Atacama kan je meer mooie trips maken. San Pedro zelf is niet zo bijzonder. Via San Pedro zijn we met de nachtbus naar Santiago gereden. Met de nachtbus is goed te doen. Vergeleken met sommige vliegmaatschappijen zijn deze nachtbussen een stuk beter. Santiago vonden wij niet zo. Het presidentieel paleis moet je natuurlijk wel even bekijken, maar de stad zelf is niet zo bijzonder dan is Buenos Aires veel leuker.
Wat Spaanse les betreft heb ik geen ervaring. Gelukkig kon ik met mijn beetje Spaans uit de voeten.
Misschien heb je hier iets aan. Veel plezier in ieder geval
Groeten Yolanda :dag: