Reizen vanaf oktober 2010

Ik wil ergens vanaf oktober 2010 gaan reizen door zuid-amerika. Mijn voorkeur gaat uit naar Argentinië in de eerste plaats.
Wil eigenlijk eerst een maand in Argentinië (Buenos Aires) Spaans leren en van daaruit dan omhoog reizen richting Chili/Brazilië…
Sta nog open voor plannen!

Ha ha, dat is apart om te lezen! Dat is precies MIJN plan! Ik vertrek in oktober 2010 voor een half jaar naar Zuid Amerika. Ik begin de eerste maand in een appartement van een collega in Buenos Aires om Spaans te leren. Landen die ik interessant vind zijn Chili, Peru, Ecuador, Bolivia, Argentinië en Brazilië, maar ik heb nog niets besloten. Weet jij al hoe je gaat reizen? Camper, auto, motor, openbaar vervoer? En waar slaap je? Ik moet nog ‘even’ een scriptie schrijven die in juni af moet zijn, dus probeer me nog niet teveel te laten afleiden door mijn reisplannen…

Mijn plannen zijn er ook vanaf 2010, naar dezelfde landen. Alleen wil ik geen spaans gaan leren, dat heb ik al eens in Guatemala gedaan. Op opfris cursus van een week zou genoeg zijn en dan door op reis. Hoe staan jullie plannen er nu voor en mag ik vragen wat jullie leeftijd is?

Groetjes, Nicole

Hoiii,
Mijn plan is om vanaf november 2010 voor 3 a 4 maanden door Azië te reizen, vervolgens van boven naar beneden door Australië (3 maanden), New Zeeland een maand en dan 3 maanden door Midden Amerika. Ik zoek nog een reismaatje met dezelfde plannen…dus klinkt dit je als muziek in de oren, neem gerust contact met me op :slight_smile:
Groetjes

Dat klinkt mij zeker als muziek in de oren! Azie en Australie staan bij mij hoog op de lijst. Midden Amerika wat minder omdat ik daar het meeste al gezien heb, maar Zuid-Amerika wil ik wel graag naar toe. Nu sla ik alleen Afrika over, die moet er ook nog tussen. Kortom, ik wil nog heel veel…
Helaas heb ik niet 10 maanden de tijd, maar 3 maanden op zijn minst dat kan uitlopen naar 6 maanden. Hoe zeker zijn jouw plannen? Wanneer ga je je reis vastleggen? En mag ik vragen wat je leeftijd is?

Groetjes, Nicole

Leuk dat je ook die plannen hebt. Midden Amerika is wel een beetje een twijfelgeval…veel mensen raden me sommige landen af, het zou daar best gevaarlijk zijn. Nu moet jenatuurlijk ook niet overal willen komen, maar goed.
Ik ben 23 en ik wil echt in november dit jaar weg. Maar dan moet ik voor die tijd een leuke reisgenoot zien te vinden.
Wat heb jij allemaal al gezien van de wereld en hoe oud ben jij? Studeer/werk je?
Groetjes

Hallo allemaal,

Ik ga er volgend jaar een jaar tussenuit en ben ook van plan om vanaf oktober naar Zuid-Amerika te reizen. Ik ben er al een tijd mee bezig en heb al heel wat sites en boeken gelezen maar ook bij mij staat nog niks helemaal vast.

Hoog op mijn lijstje staat:

• Trektocht door Patagonie (!!)
  • Spaanse lessen in Argentinie
  • Ecuador, Peru, Bolivia en Chili.

wat ik vooral wil is veel van de natuur zien, spaans leren en de cultuur via locals leren kennen.

Hoe pakken jullie alles aan? Via een reisorganisatie of iets dergelijks? Hebben jullie al goedkope vliegtickets gespot? Tips?

Groetjes,
Jasmin

Mocht mijn reis doorgaan dan zal ik thuis een route uitstippelen, dan een ticket boeken en gaan… Via een reisorganisatie kost alleen maar extra geld. Goedkope tickets heb ik nog niet gevonden, maar hoe eerder je boekt hoe goedkoper het wordt. Als je een jaar gaat en je meer continenten wilt bezoeken dan is Kilroy wel een goed reisbureau die je verder kan helpen. Daar ben ik ook wel eens binnengelopen om een ticket voor een wereldreis uit te laten rekenen. Wat wil je in dat jaar allemaal precies gaan doen? Alleen Z-Amerika?

Hallo allemaal,
Ik wil ook in Buenos Aires beginnen om daar misschien hooguit voor twee weken spaans te leren. Op dit moment heb ik al spaanse lessen en dit gaat heel goed. Vanuit Argentinie wil ik naar chili, om zo omhoog te gaan richting mexico en vanuit mexico naar het oosten van zuid amerika te trekken om uiteindlijk in rio te eindigen om daar carnaval te vieren in februari.
Ik wil dus heel latijns america rond gaan.
Groetjes,
Joy

Ik kan mensen met interesse in het leren van de taal tijdens hun reis overigens helpen ! Ik heb in vrijwel alle Midden- en Zuid Amerikaanse landen contacten met hele leuke kleine schooltjes :smiley: