Reismaatje gezocht (m/v) Midden/Zuid-Amerika vanaf januari 2008

Hoi!

Leuk dat je even komt kijken!
Ik ben een spontane, reislustige meid van 30 jaar ik wil in oktober 2009 gaan rondreizen door Midden Amerika. Normaal gesproken ga ik met een georganiseerde reis mee, maar het lijkt me toch leuker om zelf te bepalen wat je doet en hoe lang je ergens blijft. Ik spreek Spaans dus dat is handig.

Ben wel stoer, maar ik ga toch liever niet alleen…
Heb je ook plannen om voor 3 a 4 weken naar Midden Amerika te gaan in oktober 2009?..
Laat het me weten! Misschien kunnen we samen gaan?

Greetz
San

Hai hai,

Ik heb een beetje dezelfde plannen als jij!

Ik ben 23 jaar, wordt in augustus 24, en ik wil begin januari 2008 beginnen met een reis door Zuid-Amerika.

Ik wil graag veel zien en doen, cultuur en natuur, en ook zo nu en dan luieren op het strand en de kroeg in. Ik wil minstens 3 maanden weg, maximaal een jaar.

Ik zoek net als jij iemand om mee rond te reizen, of in ieder geval de reis mee te beginnen, omdat ik liever niet alleen reis.

Wil graag ideeen met je uitwisselen en misschien kunnen we (deels) samen reizen.

Groetjes, Kristien

Hey
Ik ben ook 28 en ik heb ook een half jaar in Midden Amerika gereisd en ik kan alleen maar zeggen dat het supergeweldig is!!!
Ik ben in Costa Rica begonnen met Spaans te leren (een maand) en via de talenschool leer je heel snel nieuwe mensen kennen. Dus je kunt het ook echt alleen. Daarna heb ik vrijwilligerswerk gedaan op een schooltje.
Ik raad Guatemala echt heel erg aan. Vond ik echt het mooiste land waar ik geweest ben.
Als je nog tips nodig hebt…let me know

Hi,

Ik (25 jaar) heb ook plannen om volgend jaar naar midden-amerika te reizen.

Staat nog geen datum vast…

Maar idee-en uitwisselen vind ik altijd erg leuk!

Grtz,

Debbie

Hallo!

Ik ben van plan om midden november ('07) naar midden en zuid-Amerika te gaan. Ik wil beginnen in Mexico en dan zo naar beneden reizen tot en met Argentinie. Tot nu toe ga ik alleen maar het lijkt me leuk om of samen met iemand te beginnen of ergens onderweg af te spreken.
Ik ben 29jaar en woon in Amsterdam. Heeft iemand misschien nog tips om terplaatse Spaans te leren of vrijwilligers werk te doen? En is het te doen alleen als vrouw?

Ik hoor het graag!
Groetjes, Suus

hey hey!
Ik ben Nicolette(28) en wil ook gaan rondtrekken door midden/zuid amerika voor min 3 maanden.heb eerder al een jaar gebackpacked door OZ en NZ en mis het avontuur en de vrijheid die ik daar heb beleefd,zo erg!!!..dus heb nu mn woning weer opgegeven en het enige wat ik nou nog moet doen is beslissen wanneer en met wie ik kan gaan en dan zeg ik ook bye bye op mn werk!dus tsja,wie weet,vinden we elkaar best aardig en kunnen we samen;)?!
groetjes uit Oosterhout

He San alias Draatje78!

Ik wil ook naar Midden en Zuid-Amerika vanaf einde dit jaar. Heb je al iemand gevonden? Stuur anders even een berichtje, dan kunnen we per mailt ideeen uitwisselen of zo! Groetjes Terry

Hoi allemaal,

Wat veel mensen die allemaal naar Zuid-Amerika willen! Leuk!

Ik ben van plan rond maart/april/mei naar Zuid Amerika te gaan, en dan t liefste naar Chili/Argentinië/Peru. Ik zoek ook een reisgenootje om alle plannen mee te kunnen maken en op reis te gaan! Ik wil t liefste eerst een taalcursus doen, met vrijwilligerswerk/onderdak. Waar weet ik nog niet precies, m’n plannen liggen nog niet echt vast, ik weet alleen dat ik naar Zuid Amerika wil.
Ik wil voor langere tijd blijven (als t bevalt tenminste!). Ik zou graag wat rondreizen, maar ook op sommige plaatsen wat langere tijd blijven zodat je echt de mensen en de cultuur beter leert kennen. Wellicht wil ik dan tijdelijk werk zoeken om weer wat geld te verdienen (m’n spaarrekening is niet oneindig…).

Als t je wat lijkt om meer te horen over mij en m’n plannen, laat t dan maar even horen! (ik ben trouwens 27, werk bij een architectenbureautje, en ben gek op dieren/natuur. Beetje lastig om mezelf te beschrijven zo in zo’n berichtje…).

Groeten,
Jorien

Als in deze club nog 'n plaatsje is voor een backpacker uit Gent die tussen 6 december 2007 en 6 maart 2008 te Chili vertoeft: laat het me weten!
Filip

Hoi. Ik ben Max (25 jaar) en heb plannen om begin januari naar Zuid Amerika te gaan om Peru (beginpunt), Bolivia, Chili, Argentinie, Brazilie, Suriname en misschien ook Curacao te bezoeken. Hiervoor wil ik zo’n 5 maanden uittrekken, maar ik ben flexibel qua tijdsduur. Ik zowel geinteresseerd in natuur, cultuur, actief als relaxen en genieten. Mocht jij ook een dergelijke reis of gedeelte van de reis willen doen, laat het me dan weten.

Groeten,

Max

Hoi!

Ik ben een meisje van 21 jaar en zal 15 maart vertrekken naar Ecuador om daar taallessen te volgen en vervolgens af te zakken naar Peru. Ik reis alleen, en opzich is dat geen probleem, maar het is natuurlijk wel erg leuk om delen samen te reizen! Waarschijnlijk ga ik ook nog een paar weken vrijwilligerswerk doen. :slight_smile:

Ik hou vooral veel van afwisseling tijdens de reis. Dat wil zeggen: vooral veel ontdekken, wandeltochten maken, steden bezoeken maar ook dagjes luieren aan het strand en 's avonds de kroeg in. Ook lijkt het me mooi om zo nu en dan van de toeristische route af te wijken en het “echte” peru/ecuador te ontdekken.
De reis zal in totaal 3/4 maanden in beslag nemen.

Wie interesse heeft, laat maar horen!

Hola!

Ik ben ook van plan om alleen naar ZA te gaan begin 2008. Planning is ergens in februari. Ik ben 22 jaar en net afgestudeerd en heb verder geen verplichtingen dus kan zo lang weg als ik wil. Inprincipe wil ik 5 maanden gaan.

Ik spreek al redelijk spaans doordat ik een half jaar in Barcelona heb gestudeerd, maar ik wil graag m’n spaans verbeteren daar. Ik ben ook van plan wat te gaan werken aangezien ik niet de mogelijkheid heb enorm veel te sparen momenteel. Lijkt me leuk om delen samen te reizen en info uit te wisselen, hoewel je wel genoeg mensen ontmoet, vrouw alleen in ZA is natuurlijk niet alles…
Ik weet nog niet waar ik ga beginnen en waar ik allemaal naartoe ga…Ik ga sowieso naar Argentinie om daar een spaanse vriend op te zoeken.

Stuur me even 'n berichtje als je dezelfde plannen hebt!

Hasta luego

Debby

He San,

Leuk dat je ook naar Zuid-Amerika wil gaan. Ik ga in februari naar Zuid-Amerika. Eerst vrijwilligerswerk in Bolivia en dan wil ik doorreizen naar Peru en Ecuador tot eind juli. Heb jij al vergevorderde plannen? Iets over mezelf: ik ben 24 jaar, ben bijna afgestudeerd in klinische psychologie en heb al eerder voor een half jaar in India gereisd op mijn 19de en een maand in Oost-Europa. Mijn hobbies zijn naast reizen: gezelllige dingen doen met vriend(inn)en, uitstapjes maken, tekenen en sporten.

Ik ben benieuwd naar jouw reisplannen!

Groetjes,

Angela

Hallo allemaal,

Leuk dat iedereen gaat reizen in Midden-Zuid Amerika.

Zelf wil ik half februari naar Zuid-Amerika om daar 6 maanden te reizen.
Ik wil beginnen in Santiago, Chili, en dan naar het zuiden reizen, daar de grens oversteken naar Argentinie en dan naar Buenos Aires. Van daaruit wil ik nog naar Brazilie, Bolivia, Peru en Ecuador.

Ik wil graag met iemand de reis beginnen, en dan zien we vanzelf wel hoe lang we samen reizen… Dus ik zoek een gezellig, actief, sociaal, enthousiast reisgenootje… Laat van je horen!

Groetjes Kristien
(Ik ben trouwens 24 jaar en studeer in januari af. Ik kan redelijk Spaans)

Hallo allemaal,

Ik ga half december voor 2 maanden naar guatemala voor een taalcursus en vrijwilligerswerk. Ongeveer 10 februari wil ik gaan reizen van Guatemala naar Costa rica, vanaf daar vlieg ik begin april weer terug naar Nederland. Zijn er nog mensen die ook in die periode aan t reizen zijn in belize, honduras, nicaragua en costa rica? Lijkt me leuk om een stuk samen te reizen!
Groetjes Wies

@ Wies

Dat zijn ook ongeveer mijn plannen. Ben nog op zoek naar een reisgenoot! Wil ook half december weg naar guatemala en daar beginnen met een taalcursus. Daar wil ik eigelijk iets eerder weer weg dan jij om mijn doorreis te vervolgen. Wie weet kunnen we samen een start maken?

Heb nog een ander oproepje geplaatst waarin ik uitleg wie ik ben en wat ik wil… Lijkt me leuk een reactie te krijgen!

Groetjes Myrthe (21)

Hoi San,

Ook ik heb plannen om in januari richting Zuid-Amerika te trekken. Waarheen weet ik nog niet precies maar Argentinie/ Chili, Cuba, Nicuaragua/ CostaRica lijken mij erg leuk. Ik ben 28 jaar oud en woon in Nijmegen. Hiken vind ik erg leuk. Graag zou ik een aantal natuurparken bezoeken. Heb je al iemand gevonden om mee samen te reizen?
Anders hoor ik graag van je
gr Laura

Hoi San en anderen!

Ik ga waarschijnlijk half december al naar Cancun en verblijf daar bij een Mexicaanse vriendin. Daar ga ik eerst Spaans leren en dan in januari (in ongeveer 2,5 maand) via Belize, Guatamala, Honduras en Nicaragua richting Costa Rica. Als jullie rond die tijd ook in Cancun arriveren of dezelfde route willen reizen dan lijkt het me leuk om af te spreken. Laat dus maar weten.
Met welke vliegmaatschappij en wat voor ticket vliegen jullie trouwens en mag ik vragen wat jullie er ongeveer voor betaald hebben?

Groetjes, Mischa

Hallo allemaal…
Ik ga ongeveer half maart vanuit Suriname naar Costa Rica. Ik wil daar een week of 6 rondreizen, misschien ook nog de grens over naar Panama, in ieder geval kijken hoe het loopt. Zie hier al een aantal mensen die ongeveer deze periode ook in CR zijn… Lijkt mij in ieder geval leuk en gezellig om op te trekken…
Hoor het wel!

Groetjes Susan

Hallo allemaal,

Ik zit nu een paar dagen in Mexico City en ga vervolgens naar de yucatan, Guatamala, Niguragua, Costa Rica, Panama, Aruba, Ecudor, Bolivia, Peru, Chilie en Terug vanuit Argentinie.
Misschien is er iemand die hier ook heen wilt en zin heeft om mij op te zoeken? Ik reis alleen, ben 29 en kom uit Amsterdam.

Mijn e-mail is [EMAIL=“s_van_riet@hotmail.com”]s_van_riet@hotmail.com

Groetjes, Suus