Midden/Zuid Amerika 4-6 maanden v.a. maart 2009

Hallo,

In 2009 wil ik een reis gaan maken naar Midden-/Zuid-Amerika (Spaanstalige landen). Eerst ga ik een cursus Spaans volgen in Costa Rica voor een aantal weken vanaf begin maart om vervolgens rond te trekken. Dat betekent dat ik rond begin april wil gaan reizen.Het lijkt me gezelliger en veiliger om dit samen met iemand te doen. Het liefst met iemand tussen de ±20 en ±30 jaar. Zelf ben ik een 25 jarige jongen die afgelopen zomer afgestudeerd is en eerst nog iets van de werled wil zien voordat ik aan de volgende fase van mijn leven begin. Het liefst ga ik met backpack en de Lonely Planet. Misschien dat ik vooraf een globale route plan, maar dit staat allemaal nog niet vast. Dus misschien leuk om samen met jou iets uit te zoeken voor een leuke reis?
Herken je jezelf in het maken van zo’n soort reis? Reageer dan, misschien dat we samen iets leuks kunnen bedenken en een mooie reis gaan maken?

Groetjes Paul

Hoi, ook ik wil rond feb/maart 2009 vertrekken richting Zuid Amercia. Ik zat te denken om in Mexico te beginnen, en dan richting Chilie te trekken. Eindpunt zou Argentine zijn. Want daarna vlieg ik heel misschien door naar New Zeeland om daar ook nog 2 maanden rond te trekken.

Ik ben van plan om alleen te reizen, maar met een reisgenoot is dat natuurlijk altijd leuker en gezelliger. En als het onderweg niet klikt kan je altijd nog splitsen.

Hoi, zal me ff voorstellen, ben Daniel.

Ik heb gister een vriend gesproken die in Mexico woont ( waren beide student in Spanje, hij was een Erasmus klant)

En ik heb al langer het idee om naar zuid-amerika tegaan en dan vooral Argentina trekt mij enorm, ben overgings zelf deels spaans en kan dus een aardig woordje.

Maar omdat die vriend mij heeft uitgenodigd om naar mexico te komen wanneer het Springbreak is (ja ik hou ook een klein beetje van feesten :wink: ) is mijn idee als volgt.

ik vlieg waarschijnlijk eind februari naar Cancun om daar een weekje te zitten, vervolgens vlieg (interne vlucht schijnt maar rond de 30euro te liggen) ik door naar mexico-city, waar ik waarschijnlijk een week bij die vriend crash om vervolgens samen naar Acapulco door te rijden om daar springbreak te vieren. (als dit je ook leuk lijkt kunnen we het hier ook altijd nog over hebben)

Als dat feesten voorbij is, sta ik er echter alleen voor om via diverse (nog te bepalen landen/plaatsen/steden/dorpen) naar beneden richting argentina te reizen. Ik heb verder ook geen tijdsplanning waaraan ik me nu vastknoop, het kunnen 2 maar ook 20 maanden bijwijze van spreken

net als jullie lijkt het me leuk om dit samen te doen( maakt niet uit of je man of vrouw bent tussen de 20 en 30 ongeveer), en ook afsluiten in New zeeland of bijvoorbeeld Hong Kong lijkt me geweldig.

het zal voor mij de eerste keer zijn dat ik zoiets onderneem, maar het staat vast dat ik het doe, ben zelf 25 jaar en zeg gewoon straks me baan op om dit tegaan doen, omdat ik nog geen koophuis etc heb, zit ik ook niet ergens aan vast.

beetje warrig verhaal misschien, ik zit nog op me werk en ik ben kapot enthousiast :smiley: over dit plan, dus als jullie zin hebben om het hierover te hebben kan je me toevoegen op MSN
[EMAIL=“Matador_damh@hotmail.com”]Matador_damh@hotmail.com

Saludos Daniel!

Hallo Sebastiaan en Daniel,

Leuk dat jullie reageren op mijn oproep. Hebben jullie enig idee hoe lang jullie door Midden en Zuid Amerika willen reizen? Ik wil namelijk tussen de 4 en 6 maanden op reis. Aangezien ik nog werk tot eind februari, ga ik begin maart naar Costa Rica voor een cursus Spaans van een week of 4. Vervolgens wil ik dus gaan rondtrekken. Hoop dat jullie mij e.e.a. duidelijk kunnen maken. En wie weet…

Groetjes Paul

hoi Paul,

Mijn bedoeling is om in maart in mexico te zitten om daarna te gaan rondreizen naar beneden, en costa rica ligt volgens mij op me pad naar beneden, dus wellicht kunnen we ergens afspreken oid?

laat maar weten of je zoiets leuk lijkt.

Gr Daniel

Hoi, mijn route is ook vanaf Mexico City richting Buenos Aires. Ik wil ik totaal zo’n 8 maanden rond reizen. Uiteindelijk vlieg ik weer vanaf Buenos Aires verder. Ik wil vanaf Panama richting Colombia vliegen en van daar uit via Ecuador, Peru, Bolivia, … reizen. Maar de echte invullen van de route valt onderweg te zien.

Ergens ontmoeten en een stuk samen reizen klinkt goed.

Groetjes, Sebas.

Hey Sebastiaan,

De route die jij beschrijft had ik zelf ook een beetje in gedachte, alleen waar jij waarschijnlijk van Buenos Aires naar een ander continent wil vliegen (wat misschien ook een optie is voor mij, mocht blijken dat ik een beetje Zuid-Amerika moe ben). Denk ik zelf weer omhoog te gaan, Uruguay, Brazilië, Suriname, Venezuela en wellicht eindigen op een Nederlands eiland (Curaçao, Aruba ofzo).

Zelf zat ik ook, aan meer dan een half jaar te denken qua reizen, heb iig geen vaste eind datum in me hoofd. En zal het dus echt om het budget gaan draaien.

Ik moet nog even wachten tot een vriend van me uit Mexico met data komt, maar hoogstwaarschijnlik ziet het er als volgt uit voor mij.

Ik vlieg (eind feb / begin maart) op cancun, om daar een weekje te blijven, vervolgens vlieg ik naar Mexico stad om naar die vriend te gaan om vervolgens door te rijden naar acalpulco. Dit zal een deel van maart opslokken, maar daarna ben ik dus van plan om te gaan doen wat ik boven heb beschreven.

Dus mocht één van jullie twee of iemand anders het leuk lijken om het hierover te hebben en wellicht iets concreter te worden voeg me gerust toe op msn [EMAIL=“matador_damh@hotmail.com”]matador_damh@hotmail.com

Hej Daniel,

Dan hebben we dezelfde route :slight_smile: Staat Chilie en Argentine ook op je lijst?
Ik voeg je toe!

Hallo!

Ikzelf vertrek 7 februari naar Nicaragua om daar 2,5 maand spaans te volgen en vrijwilligerswerk te doen. Als je toch die kant op wilt zou ik aanraden om ook eens te kijken voor spaanse lessen in Nicaragua ipv Costa Rica. Het prijsverschil is namelijk enorm en de natuur etc is in beide landen vergelijkbaar.
In april ga ik dan door naar Costa Rica, Cuba, Peru, Bolivia en Argentinië om vervolgens 8 juli weer terug te vliegen naar Nederland!

Groetjes,

Evi

Hoi Evi, waar in Nicaragua ga je spaans leren? En bij welke organisatie?