Midden/Zuid Amerika oktober/november (december) 2015

Hoi,

Ik ben van plan om oktober/november richting midden-Amerika te vertrekken.
Nu is dit niet mijn eerste reis, ik heb een half jaar in ZO-Azië rondgereisd en een half jaar in China gewerkt.

Nu zat ik eerst nog te denken aan vrijwilligerswerk in een Dierenopvangcentrum in Costa Rica, maar rondreizen is natuurlijk ook weer leuk. Of gewoon allebei…
Toch zou ik dit liever met iemand samen doen, Zuid-Amerika lijkt mij ook erg gaaf.

Zoals je merkt ben ik er nog niet echt uit en reis ik ook niet met een strakke planning.
Ik kom uit Amsterdam en ben 31 jaar, ben een vlotte en spontane meid die houdt van gezelligheid en kan niet wachten tot het zover is.

Ben jij van plan om die periode ook die kant op te reizen en lijkt het je leuk om samen wat te reizen/plannen, laat het mij weten. :smiley:

Groetjes, Eefje

Beste reisgenoot,

Ik ben imane een jonge dame van 27 jaar.
Ik kom ook uit amsterdam en studeer toerisme 1 dag in de week. het is meer een thuis studie. Ik ben dol op zuid amerika en heb al wat landen gezien.
Ik ben spontaan en hou van gezelligheid. ik kan met iederee opschieten en ben heel makkelijk in omgang.

Ik zou heel graag naar Costa rica willen en verder reizen naar andere landen.
Het lijkt me ook super om oud en nieuw ergens in zuid of midden amerika te vieren.

Ik ben totaal niet van de strakke planning en kan heel goed tegemoed komen.
De ene keer doen we wat jij leuk vind en de volgende dag wat ik leuk vind. Het maakt me allemaal niet uit als we het maar naar onze zin hebben, want daar gaat het om.

Als het je ook leuk lijkt kunnen we een keer sfpreken om te kijken of het klikt.

Groetjes Imane

Hoi Eef,

Leuk bericht! =) Ik heb je pb’tje gestuurd!

Groetjes,
Laura

Bedankt voor jullie berichtjes.

Heb jullie een pm gestuurd! :smiley:

Hoi dames hoe staat het met jullie vakantie plannen? Zelf heb ik ruimte om in nov lekker op reis te gaan…Zuid Amerika lijkt me super. Ik hoor graag van je. Gr Cathy 35jr

Hoi Eef!

Je plannen klinken me als muziek in de oren! Ik bevind me nu nog in Australie maar ben van plan rond oktober richting midden Amerika te gaan.
Ik zou graag spaans leren, rondreizen, misschien wat vrijwilligerswerk doen.
Nog geen hele strakke planning, ook niet qua must sees en dos.
Hoe ver sta jij met je planning?
Nog wat over mij, ik ben Irma, 25 jaar, aantal jaar in de jeugdzorg gewerkt maar wilde weer eens wat anders.
Ik heb in Zuid Oost azie gereisd, klein stukje Afrika en nu dan Australie (reizen en werken).

Groetjes, Irma

Hallo,

Zijn er ondertussen al plannen ?

Ik zoek nl. ook een avontuurlijke m/v reisgenoot(en) om in Zuid-Amerika (volledig of gedeeltelijk) rond te trekken in de herfst of winter '15, gedurende ± 3 maanden (of die mij voor een deel van de reis willen vergezellen).
Indien die 3 maanden te lang zijn, kan ook eventueel een deel van de trip gedaan worden met een keuze van 1 of 2 landen (en ook een periode naar keuze).
Ik heb begrepen dat je oa ook wil rondtrekken in Zuid-Amerika. Misschien kun je een deel van mijn tocht meemaken, dan heb je toch al een reisgenoot voor dit deel ?

De formule, route en duur ligt nog niet vast en is in overleg.
Wel heb ik reeds ervaring met een Overland-truck : dit heb ik vorig jaar gedaan en 12 landen van Oost- Zuid Afrika doorkruist. Dit vind ik een ideale formule om vele landen te ontdekken.

Het mag opnieuw een Overland zijn, maar andere suggesties zijn ook welkom.
Indien je meer info wil ivm de Overland-formule, dan kan ik je die zeker geven.

Ik ben een single vrouw van 56 jaar, maar op trekking met jongeren, dus jong & avontuurlijk ingesteld. Ik heb reeds ondervonden dat leeftijd niet zo belangrijk is, als je dezelfde interesses hebt of openstaat voor nieuwe dingen.
Indien je interesse hebt, dan kun je me mailen op : pascalinebackstage@gmail.com

Groetjes.

Hoi,ik ben laika ik zoek ook een maatje ik wil in ocht of nov ook naar Amerika voor een paar weken 3,4 weken ,ik zal leuk vinden om met u te gaan ,mijn leeftijd is 47 ,

1 like

Hi Eefje,

Heb je inmiddels al een reisgenote gevonden?
Ik ben 28 jaar en woon / werk ook in Amsterdam. Vanaf september wil ik een aantal maanden gaan reizen door midden- en zuid Amerika.
Ik wil mijn reis starten in Panama. Daar verblijf ik een aantal weken bij iemand die ik ken. Verder staat mijn reis planning nog open.
Een aantal jaar geleden ben ik een keer een maand door Maleisië gereisd samen met een vriendin en ik heb een maand vrijwilligers werk gedaan in Tanzania.Dat is super goed bevallen. Ik wil heel graag meer van Midden- en Zuid Amerika zien. Het lijkt mij ook erg leuk om een tijdje vrijwilligers werk te doen in een weeshuis of dierenopvang.

Ik hoor graag van je of je al plannen hebt! En of je interesse hebt om eventueel (voor een deel) samen te reizen.

Groetjes,

Raïssa

Hoi Eefje,

Ik heb ook plannen om rond die tijd die richting op te gaan.
Ook ik ben er nog niet helemaal uit. Ik zit te denken aan 2 maanden en
dan Argentinie, Chili en Bolivia bijvoorbeeld. Ik sta voor alles open.

Ik ben trouwens 30 jaar, easy going, kom uit Rotterdam en ben avontuurlijk/sportief ingesteld.

Groetjes Alex

Hoi Eefje (en anderen ook),

Ik vertrek in september naar Zuid Amerika en ben van plan om Peru, het noorden van Chili, Bolivia en Ecuador te ontdekken. Dit wordt mijn 3e reis alleen, maar vind het altijd leuk om wat dingen samen te doen/ delen van de reis misschien samen te plannen. Ik ben trouwens 24 jaar, pas afgestudeerd, houd van het avontuur, de natuur en de cultuur maar vind het ook leuk om te feesten. Als je het leuk lijkt, stuur me dan een pb’tje! :slight_smile: Mocht iemand anders zich geroepen voelen, mag dat trouwens ook. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, haha.

Groetjes Kristel

Buenas dias!

Leuk jullie berichten te lezen! Mijn vriendin en ik willen in oktober naar Colombia gaan, maar zij krijgt wrs maar een week vrij, terwijl ik er drie heb. Samen of alleen zou ik me graag aansluiten bij een leuke groep die er in dezelfde periode is als wij.
Wij wonen en werken op Curacao, en kunnen heel goedkoop vliegen vanwege mijn werk. Daarom hebben we specifiek voor Colombia gekozen. De Lost City Trail, ziplinen, paragliden of in bandjes een wilde rivier af staat op de planning. Steden zien uiteraard ook en gezelligheid hoort er ook bij.
Wij vliegen of naar Baranquilla of naar Medellin, dus mochten onze plannen matchen met die van jullie sluiten we ons graag aan!

Groeten,
Maurice

Hallo allemaal!

Wat een prachtige plannen allemaal, ik open dit forum voor het eerst dus nog geen idee hoe het werkt met berichtjes e.d.
Maar… De laatste 2wkn van sept en de eerste 2wkn van oktober wil ik een paar weken weg, liefst midden/zuid Amerika maar eigenlijk staat alles nog open. Ik zou samen maar het lijkt erop dat ik alleen moet gaan, liefst sluit ik mij ergens bij aan en ik lees ideeen over vrijwilligerswerk bij een dierenopvang, dat zou ik echt fantastisch vinden.

Ik ben 30 jaar en sportief/avontuurlijk ingesteld.

Lijkt mij tof om bij iemand aan te sluiten!

Groeten Thirza

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie berichtjes, super leuk :slight_smile:
Met sommige van jullie heb ik ondertussen al contact gehad…

Ik moet zeggen dat ik nog steeds geen vaste planning heb en nog voor van alles open sta.
De planning is wel om begin november ergens heen te vliegen, maar waar ik begin staat dus ook nog niet vast.
Mocht je samen ergens heen willen vliegen of ergens meeten, laat het mij weten :slight_smile:

Misschien handiger om een mailtje te sturen: eefhoev@hotmail.com

Groetjes, Eefje