Rondreis Midden-/Zuid-Amerika

Hallo!
Mijn naam is Myrthe, 19 jaar en ik zoek iemand die mij gezelschap wilt houden tijdens mijn reis naar Zuid Amerika. Ik ben pas tot het idee gekomen om een lange reis te gaan maken. Mijn school is bijna klaar en ik heb geen idee wat ik wil gaan doen, dus ik wil dit moment graag gebruiken om lekker rond te reizen!
Ik heb nog nooit zo’n lange, verre reis gemaakt in mijn eentje. Ik heb geprobeerd al wat info te zoeken en ik moet zeggen dat dit erg lastig is!
Ik wil graag rond januari/februari 2016 gaan. Het idee van mijn reis is om zo veel mogelijk te zien in zuid Amerika voor een onbeperkte tijd.
Wat ik zoek is iemand die mij gezelschap wilt houden tijdens het begin van mijn reis en mogelijk helpt met alles uitzoeken voor deze reis.
Ben je geïnteresseerd of wil je graag meer weten over wat ik van plan ben? Dan hoor ik het graag!

Hoi Myrthe,
Ik ga vanaf komene zomer al naar midden amerika om daar over land te gaan reizen naar zuid amerika hopelijk red mij spaar geld het tot Brazilië.
Misschien leuk om elkaar mogelijk ergens op deze route tegen te komen.
Wat zijn jou exacte plannen?
Ik heb zelf meerdere reizen gemaakt maar nog niet in Amerika en kan je misschien wel helpen om een mooi plan te maken voor je reis.
Laat maar weten wat je er van denkt.

Groetjes robbert

Hoi Robbert! Bedankt voor je reactie! Denk je rond februari nog in Zuid Amerika te zijn? Ik ben heel langzaam aan het opstarten met plannen.
Ik zit inderdaad ook met het spaargeld, maar ik had bedacht om op bepaalde plekken waar het mij erg bevalt wat bij te gaan werken. Ook probeer ik een route in elkaar te knutselen, maar het is erg lastig! Heb jij enige tips? Ik zou het zeker gaaf vinden om ergens te meeten en ervaringen te delen!

Hoi Marthe, Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik in februarie nog in zuid amerlika ben.
Hoezo kies je er voor om pas te vertrekken in Februarie?

Ik ben pas eind juli klaar met school en dan kan ik mooi nog even een paar maandjes de tijd nemen om te plannen en te werken.

Je hebt dat geld ook echt nodig dus?
Plannen zal ik zelf afreden en gewoon zien wat er daar op je pad komt.
Een land beleef je het mooist als je ziet en laat gebeuren wat er gebeurt.
Dat trekt mij nu juist aan om nu eindelijk langer weg te gaan.

Ik zal geld nodig hebben voor onderdak, eten, drinken, reizen. Daar wil ik graag op voorbereid zijn. Wat je zegt over het plannen ga ik zeker meenemen! Ik kies gewoon een land waar ik wil starten, zeer waarschijnlijk Mexico :wink: En vanaf daar zien waar het me brengt!

Hey,

Ik wil ook graag naar midden/zuid-amerika. Mijn eerste idee was om rond september te vertrekken en dan enkele maanden/half jaar/jaar te gaan.
Nu zou ik ook graag met iemand gaan, ik ben nu volop op zoek naar iemand, mijn plannen zijn nog helemaal niet concreet, omdat ik het nog wil laten afhangen als ik iemand vind om mee te gaan, dan kan ik me nog gemakkelijk aanpassen.
zin om eens samen te komen om te zien wat de plannen zijn?
Groetjes Maya

Dat lijkt me een heel goed plan! Ik heb ook nog niks gepland en misschien kunnen we elkaar helpen. Ik ksn helaas niet in september vertrekken, dat ga ik niet redden.

Hee Myrthe,

Ik heb precies het zelfde als jij en ben ook bijna klaar met school. In januari wil ik graag naar Midden-Amerika. Lijkt mij leuk om te weten hoe jij dit gaat aanpakken aangezien het ook mijn eerste reis alleen is.

Groetjes Nick

Hoi Maya,

Ik ben ook op zoek naar iemand waarmee ik in ieder geval het eerste stukje zal mee willen gaan reizen.
Mijn plan staat nog niet vast maar heb wel het idee om in cancun te starten en dan af te gaan zakken over land in ieder geval tot panama maar mogelijk verder.
Het lijkt mij een leuk plan om eens te kijken ofdat wij elkaar zouden kunnen helpen je kan mij vinden op facebook: robbert verspaandonk Gouda.
Voor een eerste indruk ik ben 24 jaar werk als begeleider voor mensen met een beperking en natuurlijk geef ik mij leven met nog veel meer kleur.
Ben van plan trouwens om rond deze zomer tegaan vertrekken voor een half uur maar niks staat nog vast.
hopelijk spreken we elkaar snel, ben benieuwd:)
groetjes robbert

Hoi Nick!

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik het nog precies ga aanpakken! haha. Ik wel wel een paar ideetjes. Ik zat eraan te denken om in Rio te beginnen rond carnavalsperiode, lijkt mij ontzettend leuk om mee te maken! Daarna wil ik langzaam richting het Noorden (tot aan Mexico) om daar eind oktober “El día de los muertos” (de dag van de doden) mee te maken. Daarna weer langzaam naar het zuiden om zo een rondje te maken zeg maar. Ik wil alles gezien hebben! Zeer waarschijnlijk ga ik in augustus naar Barcelona om de laatste maanden wat te werken en ervaring op te doen voordat ik naar Zuid-Amerika ga. Wat zijn jouw plannen tot nu toe?

Groetjes,
Myrthe