Alle tips zijn welkom!

Hallo,

Ik ben Liesbeth, 42 jaar en woon in Antwerpen.
Op 30 november ga ik eindelijk een grote droom van me waarmaken: reizen naar Argentinië.
Het plan is om daar eerst een maand rond te trekken vanuit Patagonië tot Buenos Aires samen met een goede vriendin.
Maar op 30 december vertrekt zij naar huis (om opnieuw te gaan werken) en blijf ik alleen in Buenos Aires.
Ik heb dan tijd tot eind juni om in Argentinië te blijven. Wauw.

…Mijn vraagjes voor jullie:

-Hoe zou jij je tijd besteden als je 6 maanden daar kon blijven?
-Waar kan je relatief goedkoop een gastgezin vinden en vrijwilligerswerk doen?
-Kennen jullie interessante vrijwilligersprojecten? Mijn interesse gaat vooral uit naar “sociale projecten”.
-Ken je een goeie taalschool om Spaans te leren? En hoeveel tijd heb je nodig om redelijk vlot Spaans te verstaan?Ik spreek geen woord Spaans maar ga dit beginnen oefenen deze zomer…
-Kennen jullie leuke hostels?
-Welke plek moet je zeker gezien hebben?
-En …is het daar zo veilig als in Azië als vrouw alleen?

Ik kijk echt uit naar jullie reacties, dus: alle tips zijn welkom!
Groetjes, Liesbeth :dag:

Hoi Liesbeth, leuk dat je dat gaat doen. Als je met je vriendin Patagonia ( vergeet de walvissen niet bij Peninsula Valdes)hebt bezocht, zou ik daarna het noorwesten (Salta, Jujuy) zeker ook bezoeken! Over je andere vragen, dat zijn er een hele hoop zo ineens raad ik je aan de zoekfunctie te gebruiken, dan wordt je vast heel veel wijzer! Alles wat jij vraagt is al een keer besproken. En als je dan nog vragen hebt gewoon posten hoor!
Over de veiligheid, Argentinië is net zo veilig of onveilig als de rest van de wereld, er zijn veilige plekken maar ook onveiligere. Lees je wat dat betreft gewoon goed in of vraag advies voordat je ergens naar toe gaat. Maar dat geld voor de hele wereld. Succes!

als je patagonie gaat bezoeken ga dan zeker ook de grens met chili over om torres del paine te bekijken en ik zou zeker ook een deel van de ruta 7 (carretera austral) in chili bereizen omdat dit toch echt wel het mooiste stuk natuur in dit gebied is. ook de perito moreno gletsjer in el calafate is erg indrukwekkend en 200 km. noordelijker is el chalten zeer de moeite waard als je van wandelen en mooie natuur houd

Wat gaaf zeg dat je dat gaat doen!
Zelf vind ik workaway.info een fijne site voor als je (goedkoop) voor langere tijd op een plek wilt blijven.
Veel plezier met je voorbereidingen.

Als je trouwens Spaans wil gaan leren al van de zomer zou ik er wel opletten dat het Spaans daar heel anders is dan in Spanje.

In die 6 maanden die je vanaf begin 2014 hebt moet je natuurlijk zeker het midden en noorden van Argentinië meepikken. Denk aan Salta, Jujuy, Iguazú, Mendoza, Córdoba, maar ook minder bekende regio´s zoals de Puna of de Esteros del Iberá.

Qua taal: het Argentijnse Spaans is inderdaad anders qua uitspraak (en soms woordkeuze) dan het Iberische Spaans, maar dat pik je snel op hier. Goed idee om deze zomer alvast te beginnen met een cursus, je zult er veel plezier van hebben.

Qua veiligheid: alleen rondreizen als vrouw lijkt mij veilig genoeg (ken Azië niet dus kan het moeilijk vergelijken). Gewoon de normale voorzorgsmaatregelen nemen, loop ´s nachts niet alleen op straat, kleed je onopvallend, let op je bagage/tas in de metro, bus, restaurants; draag geen dure sieraden, geen dure camera´s om je nek, etc. Eigenlijk allemaal redelijk logische tips voor de ervaren reiziger.

Suerte,

Jan