Trekken door Argentinie

Hallo,
Op mijn planning staat voor 2009 een trekking door Argentinie. Met name wil ik naar Patagonie. Is dit te doen voor een meisje alleen van 29 of zoek je dan problemen op? Ik heb geen reiservaring in Zuid-Amerika. Wat is de beste periode van het jaar te gaan?
Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Hoi Liesabella,

Het klinkt natuurlijk eng als meid alleen te gaan rondtrekken. Er zijn vanaf 18 jaar genoeg meiden die alleen rondreizen door Zuid-Amerika. Ik ga 19 januari ook naar Argentinie, en vanuit daar doorreizen naar Chili, Peru en Equador. Nu is het daar de zomer periode.
Ik ben nu bijna 24. In eerste instantie zou ik ook alleen gaan reizen, maar inmiddels heb ik een vriend die met me mee gaat.
Ik snap dat het voor je ouders misschien moeilijk is je te laten gaan alleen. Mijn ouders hebben het er nog moeilijk mee dat ik daarheen ga, maar anders zal het voor altijd een droom blijven.
Je kan natuurlijk ook een reismaatje zoeken via deze site. Alleen ben je wel veel oplettender tegen beroofd worden. Ook zal je als je alleen gaat reizen bij hostels veel mensen leren kennen waar je steeds een stukje mee kan reizen.
Succes met je reis!!
Groetjes Eli

Natuurlijk is dat goed te doen, Liesabella! Argentinië is een normaal en veilig land. En als je het hebt over Patagonië dan kan ik je geruststellen, dáár gebeurt helemaal niets want er woont nagenoeg niemand. Dus gewoon gaan en als je dan toch gaat kom dan ook eens langs in het midden en noorden van Argentinië, dan kunnen we wat moois voor je samenstellen.

groet,

Jan

Ik zit nu al maanden op de Dominicaanse Republiek, en vlieg over twee weken naar Argentinie…
Kan er heel kort over zijn, alleen gaan kan best. Ik ben 20, en red het ook.
Klinkt allemaal heel eng als je in Nederland bent, maar als je eenmaal daar bent, is alles anders. Het is niet gevaarlijk. Alleen ja, snachts opletten. Maar dat is niet anders als in Amsterdam ofzo…
Veel plezier!!

Hoi Liesabella,

Ik ben nu 1,5 week terug van reizen door Argentinie, Chili en Urugauy en ben ook alleen gegaan! Het is prima te doen en je ontmoet veel andere reizigers in hostels etc. Het grootste gedeelte van mijn reis was ik zelf 24. Gewoon geen dingen doen, die je in NL ook niet doet…En probeer spaans te leren, dat helpt…
Suc6

Hey!
Ik ben 23 jaar en heb al heel wat reiservaring. In april wil ik naar Argentinie en chilli gaan…1 probleem! Ik spreek geen woord spaans, en eigenlijk heb ik ook geen tijd dit nog te leren… Kan ik zonder dat ik spaans spreek mij daar redden?

Ja, het is alleen leuker als je het wel een beetje spreekt en als je het een beetje spreekt leer je sneller Spaans

Mijn ervaring is dat vrij weinig mensen daar Engels spreken, (sommige mensen kunnen wel Engels, maar durven het niet te spreken). De mensen waarderen het enorm als je een beetje spaans spreekt. Het hoeft niet perfect te zijn, maar de basis, bijvoorbeeld de weg vragen in het spaans, een busticket kopen, de begroeting en het afscheid en het reserveren van een hostel…