Beste mensen,
Ik ben een vrouw van 28 en ben van plan om in september voor 3 maanden door Argentinie te reizen. Ik ga alleen en ben eveneens van plan om de dingen zelf te regelen. Heeft iemand een idee of dit te doen is, waar ik rekening mee zou moeten houden en of er meer vrouwen zijn die dit idee in hun hoofd hebben gehaald en wat de ervaringen waren:-)?
groetjes,
Irene :wereld:
Hoi Irene,
Een gedachte… Ja…Argentinié is een relatief veilig land om doorheen te reizen. Misschien dat je in BA wat extra alert moet zijn (Net zoals in alle andere grote steden). Dan bedoel ik “gezond” verstand gebruiken, zou het niet slim vinden om in je eentje s´avonds rond te struinen in de wijk Boca, werd ons ook afgeraden. Laat waar je ook bent zien dat je aandacht heb voor je direkte omgeving…
Wij hebben hier in Salta een B&B en met enige regelmaat krijgen wij gasten die alleen aan het reizen zijn (en die tot nu toe gelukkig niks geks hebben meegemaakt). Het leuke van alleen reizen is natuurlijk ook dat als je kontakt wil met medereizigers (want er zijn er genoeg) dan heb je dat ook zo…
Of bedoel je met:… Is het te doen om alle “dingen” zoals bv vervoer zelf te regelen in Argentinié? Dan is het antwoord ook …Ja… makkelijk. In jouw geval als je 3 maanden de tijd hebt, mwa… en dat is genoeg tijd kan je over het algemeen overal met de bus komen (welke ook heel comfortabel zijn). Een excursie hier, Een Spaanse les daar…
Oef wat een vrijheid…
Wat is je plan? Wat wil je gaan zien?
Heel veel plezier met de voorbereiding…Het is een schitterend land.
Dikke Saludos
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar
Hola Irene,
Jazeker is het goed te doen, je moet gewoon op je intuitie vertrouwen en alert blijven. Neem bijvoorbeeld alleen officiële taxi’s (in Buenos Aires zwart met geel) en vermijd bepaalde wijken van grote steden. Ga onopvallend gekleed en met weinig sieraden of apparatuur (camera’s /mp3-speler).
Voor de rest, geniet volop van de gastvrijheid, cultuur en natuur van dit fantastische land. Oh ja, en Spaans spreken is wel erg handig en maakt reizen een stuk comfortabeler.
groeten uit Córdoba,
Lis
Dat is echt perfect mogelijk, je hoeft je echt geen zorgen te maken… Ik ben ook een vrouw, van 20, en heb ook alleen door het halve land rondgereisd… In BA moet je idd soms wel uitkijken, maar dat ligt enorm aan de wijk waar je bent. Ik woon in Montserrat (naast San Telmo) en daar lopen 's nachts nog wel eens creepy types rond, maar over het algemeen is het goed te doen (er staan op veel plaatsen ook agenten op straat, ook wel een geruststelling, geen idee of die te vertrouwen zijn maar toch haha)…