Ik zou in november graag 3 weken gaan rondtrekken in Argentinië (BA - Cordoba - Mendoza - Salta - Uzguazu). Ik zou de reis op zich alleen maken, maar hoop uiteraard wel andere reizigers tegen te komen om af en toe samen een stuk te reizen of een bepaalde uitstap te maken. Ik ben een jonge vrouw van 30 en reis normaal altijd met m’n partner of vrienden, dus ben het niet gewend op deze manier. Bovendien spreek ik geen Spaans…
Vinden jullie dit realistisch?
is het voldoende veilig?
hebben jullie tips? do’s en don’ts?
ga ik er met Nederlands, Engels en Franse kennis voldoende kunnen communiceren?
zijn de hostels een aanrader?
Heel erg bedankt alvast voor jullie eerlijke mening en tips!
Ja, kan prima, alleen rondreizen. Wees in de grote steden wat meer op je hoede, zoals je dat in grote Europese steden ook zou doen.
Qua transport zijn de comfortabele (nacht)bussen een uitkomst.
Communicatie: beperkt Engels, de rest van de talen kun je helemaal vergeten. Is dus ook veel leuker voor jou om een beetje basiskennis van het Spaans op te doen in België of anders in één van de talencentra hier in Argentinië.
Als je me een mail stuurt (adres via website, zie handtekening) dan kan ik je een lijst met praktische reistips toesturen,
Super dat je dat gaat doen! Ik heb zelf ongeveer 2 maanden deels alleen gereisd en soms in hostels geslapen. Kijk bv op booking.com voor ervaringen van andere reizigers voor je wat boekt. Maar verder gaat het allemaal vrij simpel, in de hostels bied men altijd excursies aan en je hebt snel contact met andere reizigers die je dan ook weer van tips voorzien. Vooral Salta en omgeving heeft mijn hart gestolen daar kun je met gemak een week vertoeven om het gebied goed te bekijken, het is daar zo mooi! En wat Chenque ook zegt, let goed op op sommige plekken in grote steden maar dat kun je voorkomen door je van te voren goed in te lezen over waar je wel en waar je niet moet wezen. Ik heb me niet onveilig gevoeld, geen moment. En inderdaad het is wel handig als je een beetje Spaans spreekt, zeker rondom bv Salta waar nauwelijks iemand Engels spreekt, sommige heel gebrekkig. Ik was blij met mijn basis Spaans! Missichien is duolingo iets voor jou, leuke cursus die je gewoon thuis kunt doen, of natuurlijk een kleine cursus alvast in België. Veel plezier!!!
Hola Penne,ik wilde alleen even toevoegen dat je que (te overbruggen) afstand een beetje ambitieus bent. Het kan wel, maar b.v. Mendoza is niet (bepaald) Noord-Argentina.Onveilig is het niet zozeer, zolanh je in de grotere steden op je houde bent, zoals reeds gemeld door ander(en)veel plezier
Ook ik ben alleen in Argentinie geweest. Ik voelde me vaak wel veilig, behalve in delen van Buenos Aires. Daar werd ik weleens gewaarschuwd dat het niet veilig was en dat ik beter weg kon gaan (er was toen een voetbalwedstrijd en ik bevond me vlak bij een stadion).
Verder gewoon gezond verstand gebruiken dan komt het wel goed.
Hostels kun je overal vinden, geen probleem! het is maar net wat je wilt. Hier zitten vaak wel meer solo reizigers, dus op deze plekken kun je makkelijk mensen ontmoeten.
Verder vond ook ik de nachtbussen ideaal. Je overbrugt lange afstanden en kunt tegelijk slapen. De bussen zijn heel comfortabel.
Qua Spaans zou ik proberen wat te leren. Ik voelde me een beetje ongelukkig dat ik met mijn basiscursus Spaans de mensen niet begreep of dat ik mezelf niet goed kon uitdrukken.