Hoi,
Ik ben van plan om in november 4 weken door Argentinie te reizen, waarschijnlijk ga ik dit alleen doen. Is dit als blonde vrouw zijnde goed te doen? Ik begrijp van verschillende topics dat Argentinie redelijk veilig is maar is het ook een ‘backpack-land’ ? Misschien wil ik eerst een week BA een Spaanse cursus doen, niet alleen voor de taal maar ook om de stad te leren kennen en andere mensen te leren kennen. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Alvast bedankt,
Stephanie
Hola Stephanie,
Ja, Argentinië is beslist veilig genoeg om zoiets te ondernemen en ja, het is ook een land dat is ingesteld op allerlei soort toerisme, dus ook backpackers zijn hier heel gewoon. Er is een overvloed aan hostels waar je heel de wereld aan nationaliteiten tegenkomt.
Het nemen van taalles is wel handig, het Spaans in alles de hoofdtaal. Via de taleninstituten kom je vaak ook heel veel te weten over rondreizen in Argentinië.
Nog een tip: als je goedkoop wilt overnachten neem dan zoveel mogelijk nachtbussen voor de lange afstanden. Slapen in de bus is beslist geen straf, koop wel goede tickets (cama suite, cama ejecutivo, etc), waarbij je je stoel helemaal kunt terugklappen als bed.
Veel plezier, suerte,
Jan
Backpacken in Argentinie, is best makkelijk.
Er zijn veel hostels en de bussen zijn behoorlijk luxe vind ik…
Ook als vrouw alleen vond ik het backpacken goed te doen, het is net zoals in elk land een kwestie van goed opletten.
Alleen reizen in Argentinië is erg goed te doen. Volgens mij heeft het er niks mee te maken of je vrouw of man bent, let altijd goed op je bezittingen en neem sowieso niet teveel waardevolle spullen mee.
Backpacken gaat prima, er zijn genoeg hostels en bussen, dus voldoende mogelijkheden om je tegen een redelijke prijs te verplaatsen en te verblijven. Je kunt eerst een talencursus doen in Buenos Aires. Er zijn talloze talenscholen, maar zie dit als een basis. Je gaat het pas echt gebruiken tijdens je reis. In de stad zullen veel mensen ook Engels tegen je proberen te praten, dan moet je zelf heel goed volhouden en alleen in het Spaans blijven antwoorden als je dat niet wil.
Heel veel succes en een goede reis!
Ik heb afgelopen jan/febr alleen in Argentinië rondgereisd en het was super! en super veilig. Natuurlijk moet je in Bs.As. wel oppassen maar dat moet je in iedere grote stad. De mensen zijn onwijs aardig en zullen je altijd helpen. Ik heb één week taalles gehad bij Coined in Bs.As. en dat vond ik een hele goede school (heb wel gehoord dat deze wat duurder is dan de rest vd scholen) ik vond de taalles zo leuk dat ik nog een week taalles heb bijgeboekt. Alleen om nou te zeggen dat je je dan kunt redden met het spaans dat is nog lang niet het geval.Maar de ervaring is super! en daar leer je ook meteen andere reizigers kennen.
Ik vind Argentinië in ieder geval geweldig en ga volgend jaar weer terug.
Veel plezier!
groet
Monique :zon02:
waarom combineer je het ook niet tijdens de rest van je reis? Reizen en de taal leren… In alle grotere en/of toeristische steden kan je wel een talenschool vinden en dan spreek je na 4 weken de taal een stuk beter dan na 1 weekje.
Hai Stephanie,
Ik ga van oktober t/m december ook rondtrekken in Zuid-Amerika, met name Argentinië en alles wat er op mijn pad komt. Eerste drie weken een cursus Spaans in BA en daarna rondtrekken vanaf Ushuaia naar boven toe via Chili en Bolivia om uiteindelijk in Brazilië te eindigen (hopelijk rond oud&nieuw).
Als het uitkomt zouden we dus misschien samen een stukje kunnen optrekken…
Gr. Jasper
oi Steph
Ik zak normaal vanaf oktober af naar BA met mn schip (vanuit NO Brazilië)
Geef eens een seintje als je in de buurt bent
Altijd leuk om eens wat gegevens uit te wisselen tussen pot en pint
Greetz from the tropIX