Wij zijn van plan om eind december naar Argentinie te gaan voor 4 weken. We twijfelen over een groepsreis boeken of met z’n 2en rondtrekken en hier alles vastleggen. Dit laatste lijkt ons leuker, maar we spreken beiden geen Spaans, waardoor we twijfelen wat te doen. Nog wel van plan om een korte cursus Spaans te doen. In hoeverre kunnen wij ons redden met Engels?
Waarom niet kiezen voor een georganiseerde individuele reis? Dan heb je het gemak van alles van tevoren geregeld en toch de vrijheid om te doen en laten wat jullie willen, zonder ´vast´ te zitten aan een groep. Ik zie alleen maar voordelen
De grotere hotels en ook de backpackers hostels hebben over het algemeen wel mensen die Engels spreken overigens, of toch in ieder geval ´Spanglish´
Hola,
Ik heb hier nu mijn vader met zijn vriendin op bezoek (ik woon in Córdoba, Argentinië) en die reizen hier met zijn tweetjes rond met een eigen huurauto zonder belangrijke kennis van het Spaans. Ze hebben dit jaar een korte cursus Spaans gedaan en dit is voor hun voldoende om zich te redden. Het is gewoon een leuk avontuur om op die wijze, individueel rond te reizen.
Overigens kun je er van uit gaan dat het spreken van Engels hier beperkt is. Wij hebben in eerste instantie bij het samenstellen van ons aanbod reizen in Argentinië accommodaties willen selecteren op Engelssprekend ja/nee, maar dan blijft er te weinig zó weinig interessants over dat we dat criterium hebben laten varen.
Groeten uit de Sierras de Córdoba,
Jan