Argentinie zonder spaans te spreken

Ik ga waarschijnlijk in oktober in m’n eentje een paar weken naar Argentinie (1 x Zuid-Amerika ook) maar ik spreek zo goed als geen Spaans. Is dat echt een probleem of valt het wel mee allemaal?

Alvast bedankt voor de reacties!

Zal vast wel meevallen. Ik spreek ook geen Thais terwijl ik er al jaren kom…

Mensen die enorm goed Spaans spreken zijn ook vaak degenen die zeggen dat je het zonder niet red. Maar dat is onzin, ik spreek zeer beperkt Spaans maar heb me prima kunnen redden. Ik heb mezelf wel aangeleerd om de weg te vragen en dat soort kleinigheidjes, dat is wel erg handig maar heb ook gewoon met een paar woorden Spaans en handen en voeten rum zitten drinken met Cubanen.
Ik zou je adviseren wel een boekje te kopen met standaardzinnetjes om van tevoren wat te leren en mee te nemen onderweg want dat is wel erg handig.
Waar een wil is, is gewoon altijd een weg.

Over het algemeen wordt er, zeker in bepaalde gebieden, heel slecht Engels gesproken.
Een beetje basis kennis is aan te bevelen, zo maak je het voor jezelf ook leuker.
Een leuke gratis cursus om te doen is bv duolingo!

Dank allemaal! Neig er toch naar om eerst een cursus te doen. Ben al begonnen met Duolingo :slight_smile: Ik zal me ongetwijfeld redden zonder Spaans, maar ik wil ook wel gewoon ontspannen kunnen reizen zonder continue handen en voeten te hoeven gebruiken om simpel te kunnen communiceren.

Is ook leuker voor jezelf als je wat spreekt en verstaat. Wordt bovendien nog gewaardeerd ook.