Spaans leren in Argentinië (Buenos Aires) slim qua accent?

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om in september/oktober 3 weken in Argentinië (waarschijnlijk in Buenos Aires) Spaanse taallessen te nemen. Nu weet ik dat de Argentijnen een paar andere persoonlijke voornaamwoorden gebruiken en heb ik gehoord dat ze een vrij specifiek accent hebben. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met taallessen in Argentinië en in hoeverre de taal daar echt verschil van de rest van Zuid-Amerika. Of het zoveel verschilt dat je zou aanraden om beter in een ander land Spaans te gaan leren, of dat het wel meevalt? Ik ben nu in NL bezig met een beginnerscursus, dus ben dan ook nog een beginneling in de Spaanse taal.

Groetjes!

Hoi,

Ik had 2 jaar Spaans geleerd in NL voordat ik 6 maanden naar Buenos Aires ging. Ik heb daar ook een maand een Spaanse cursus gevolgd. Mijn ervaring is dat het Spaans van Buenos Aires wel degelijk flink verschilt van het ‘Spaanse’ Spaans. Daarbij inderdaad het verschil met de voornaamwoorden (Vos ipv tú en ustedes ipv vosotros). Wat betreft het accent, dat is inderdaad specifiek maar je went er gauw aan. Mijn ervaring is ook dat mensen in de omliggende landen geen moeite hebben met het verstaan van het Argentijnse Spaans. Daarbij moet ik wel zeggen dat niet alle mensen in omliggende landen of in de rest van Argentinie het porteno van Buenos Aires even goed kunnen waarderen. En natuurlijk heeft elk land zijn eigen woorden, maar in grote lijnen komt het Spaans van de verschillende landen aardig overeen! Vooral lekker naar BsAs gaan voor je talencursus en daarna lekker rondtrekken. Maak je maar geen zorgen over het Spaans, dat komt wel goed!

Groeten

Hola,