Spaans leren in BA of Lima?

Hoi,

Ik wil 2 a 3 maanden Spaans leren in Zuid-Amerika samen met mijn vriend en daarna nog 3 a 4 maanden reizen (half jaar in totaal dus…)
We zijn erg aan het twijfelen waar we Spaans gaan leren.

• Ik heb positieve verhalen gehoord over Buenos Aires, maar ook dat het Spaans daar anders is en dat veel mensen Engels spreken, waardoor je alsnog niet gedwongen wordt Spaans te spreken.
  • Ik weet niet veel van Lima, maar wel dat je daar kan surfen (dat wil mijn vriend graag leren) en ik zou wel vrijwilligerswerk willen doen (mijn idee is dat dat daar meer projecten zijn, maar misschien is dat niet zo).

Heeft iemand ervaring met beide steden? Kan je mij vertellen welke stad leuker/goedkoper/veiliger/beter Spaans leren is?

Alvast bedankt! :wereld:

Maakt elkaar allemaal niet veel uit. Ligt er meer aan wat je graag wil doen en zien

Heb zelf een talencursus gedaan in BA voor een maand (20 uur per week). Ik ben persoonlijk helemaal fan van BA. Er is elke dag wat te doen. Ik heb me geen enkele dag verveeld. Ook na 4 weken zijn er nog dingen die ik niet gezien heb. Het spaans daar is enigszins anders. Ze hebben een andere vorm voor ‘tu’ en de uitspraak is voor een aantal woorden anders. Je hoort wel of iem zijn Spaans in Argentinie heeft gevolgd. Al moet ik zeggen dat ik het zelf geen probleem vind. Je past je er ook zo weer aan aan.

Als je 4 weken in Lima blijft verveel je eigen in elk geval rot, dan is er in BA in elk geval veel meer te doen

Qua kosten en wat er te zien is buiten Lima maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Beide landen hebben mooie plekken om te bezoeken

Gewoon 2 slechte opties. Dat weet toch iedereen…!

Zeg dan niets!

Bedankt voor de reacties!

Ik ben er al uit. Ik heb 5 maanden, dus ga eerste maand van Rio naar BA reizen met een vriendin. Dan komt mijn vriend naar BA en gaan we daar 4 weken Spaans leren. Daarna reizen door chili, peru, bolivia en equador en dan paar weken spaans leren en surfen in Montanita, Equador. We willen ook nog naar carnaval in Rio in februari en naar Colombia, waar m’n vriend al eerder 4 maanden stage heeft gelopen, maar even zien hoe we dat gaan inplannen.

Iemand nog tips over deze route/plaatsen?
O ja, welke talenschool in BA is een aanrader??

Heb er sowieso veel zin in!