Heerlijk idee zeg, Buenos Aires, loopt toevallig zelf ook met dat plan rond, ongeveer dezelfde periode:) Ik heb zelf ervaring met een taalcursus in Valencia en Sevilla, en inderdaad, over zijn accenten anders. Ben zelf nooit in Z-amerika geweest, maar denk niet dat dit heel veel uit zal maken.
Dankjullie wel voor alle reacties en talenschooltips! Ik ga inderdaad het liefst voor kwaliteit en vind het ook wel fijn om die eerste weken een beetje zekerheid te hebben, dus ik ga wel voor een talenschool en gastgezin. Ik denk ook dat het Buenos Aires wordt, lijkt me erg tof om daar een paar weekjes te wonen. Ben ik daarna, hopelijk, klaar voor het echte backpacken ![]()
Tostadas ik lees over Amauta altijd veel goede berichten er zitten ook vaak veel Nederlanders. Ze regelen ook een gastgezin er er worden veel activiteiten buiten de lessen om georganiseer.
Ze zijn echter wel schrikbarend duur …
Ik ga in oktober ook 3 maanden naar BA om Spaans te leren. Wie weet kom ik je wel tegen ![]()
Hola ! Wat leuk ! Wellicht kun je ons in dit topic vertellen hoe je tot je keuze bent gekomen om een taalreis te boeken naar BA. Wellicht leuk om daar de discussie wat op gang te brengen !
Geen idee, daar heb ik niet naar gekeken. Ik heb de link neergezet omdat ik de indruk heb dat Tostadas zoiets zoekt.
En omdat deze school goed aangeschreven staat. Je hebt ook nog Coined en Expanish, ook populair in Buenos Aires.
Mijn dochter heeft bijna 2 jaar geleden lessen genomen bij Vos en Ele, dat was goed en goedkoop,7 euro per uur toen,privéles, maar zij woont daar en had al een eigen appartement, werk en vrienden. Maar als je zoals Tostadas lessen wilt gaan volgen in een ander land en je kent niemand, je hebt geen onderdak etc., lijkt me één van bovenstaande scholen geknipt voor haar.
Je tip wordt dan ook zeker gewaardeerd ![]()
die wordt inderdaad zeker gewaardeerd!
Ga met Pasen al jullie tips eens rustig bekijken, super bedankt!
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“4LjDe4sLER0” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
In welk land je ook Spaans leert, het zal altijd verschillen met andere dialecten en je zult altijd weer moeten wennen als je naar een ander land gaat. Dat is trouwens ook zeker zo met het Spaans uit Spanje, als je daarna naar Latijns-Amerika gaat (vosotros wordt bijv. alleen daar gebruikt en verder in geen enkel ander land). Ik heb Spaans gestudeerd, maar het vooral leren spreken in Argentinië en dat accent hou ik nog steeds. Het klinkt voor een Spanjaard zoals Vlaams voor een Groninger klinkt, maar dat wil niet zeggen dat ze elkaar niet kunnen verstaan als ze gewoon normaal praten. Voor rustiger, duidelijker Spaans met wat minder afwijkingen is Colombia of Peru meer geschikt, maar ik vind zelf het Argentijnse accent veel mooier. In sommige landen hebben ze er een hekel aan (omdat Argentijnen de reputatie hebben van arrogant volk), maar op andere plekken vinden ze het juist weer heel mooi. Uiteindelijk zou ik gewoon voor een plek kiezen die je leuk lijkt om wat tijd door te brengen, want zoals mensen al eerder zeiden maakt het aan het begin niet heel veel uit, je past je toch wel aan. Al moet je met het gebruik van vos in andere landen uitkijken, omdat het daar anders gebruikt wordt. In Argentinië is het de standaard vorm, maar ik geloof dat het in andere landen waar zowel vos als tú naast elkaar bestaan, het verkeerde gebruik van vos beledigend kan zijn. Maar dat zie je dan wel weer… Buenos Aires is leuk dus heb het vooral heel erg naar je zin!
Wat een leuke filmpje Lentekriebels! Dat vat alles samen hahaha!
hahaha het duurde wel wat lang, maar erg grappig!
Grappig dat het Colombianen zijn en dat ze dan zó goed yanquis kunnen nadoen.
Geweldige video Lentekriebels!!
Doet me ook denken aan het Spaanse meisje dat ik tegenkwam in Bolivia. Bolivianen zeiden tegen haar: jeetje, je spreekt onze taal best goed, maar wel met een raar accent!
Haha
Hallo allemaal,
Naar alle waarschijnlijkheid ga ik volgend jaar een jaar in het buitenland doorbrengen. Dit wordt of Spanje of Argentinië. Dit doe ik om Spaans te leren voor een mogelijke stage in Spanje later. In hoeverre is het verstandig om voor Argentinië te kiezen?
Met vriendelijke groeten,
Casper
Als je een jaar de tijd hebt, zou ik lekker naar Zuid Amerika gaan! Dan kun je het Spaans leren nog een beetje combineren met reizen en verschillende landen aan doen. Ik weet niet hoe je met je budget zit maar Argentinië is niet het goedkoopste land om te verblijven. Landen als Ecuador, Peru en Bolivia zijn ook prima om een tijdje te verblijven en Spaans te leren, en aanzienlijk goedkoper qua verblijf.
Hallo,
De keuze valt tussen Argentinië en Spanje, ivm de betreffende organisatie die mijn en ouders en mij geschikt lijkt. Het enige wat mij tegen zou kunnen houden om naar Argentinië te gaan is als het in Spanje niet gewaardeerd wordt wanneer iemand een Argentijns accent heeft en een formele functie (als perschef) bekleed in Spanje. Dit zal geen probleem zijn verwacht je?
Geen idee. Als ‘buitenlander’ zul je sowieso altijd een accent blijven houden. Ik zou het even aan de betreffende organisatie in Spanje vragen, om te peilen wat zij er van vinden.
Hola Casper, er is wel veel verschil, persoonlijk vind ik het Argentijnse “accent” Castellano zoals ze dat zelf noemen leuker ![]()
In het Spaanse Spaans leggen ze erg veel nadruk op het uitspreken van de “S” beetje slissend zelfs. In Argentinië slikken ze die s bijna helemaal in.
De 2e persoonsvorm “tu” is in Argentinie "vos"en heeft dan ook tegelijkertijd een andere uitgang van het werkwoord. Vosotros=jullie in het Spaans, in Argentinië gebruiken ze daarvoor “ustedes”. Sommige woorden zijn ook anders. De dubbelle ll wordt in Argentinie uitgeproken als “sj” evenals bv yo (=ik) in het Spaans uitgesproken als “jo”, in Argentinie “sjo”. Dus verschillen zijn er wel degelijk! Succes met je keuze!
Hola,
Bedankt voor je reactie! Ik zal er goed overna denken en inderdaad even peilen bij de organisatie in Spanje.
Met vriendelijke groeten,
Casper