Omdat ik tussen mijn bachelor- en masteropleiding inzit, wil ik de tijd goed benutten en eind november/begin december naar Buenos Aires voor een cursus spaans van 4-6 weken. Het plan is dat mijn vriend me komt opzoeken en we daarna samen verder reizen door Zuid- of Midden-Amerika voor nog ruim 3 weken.
Ik heb wat goede verhalen gehoord over Don Quijote, Studytravel en IBL Buenos Aires. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het wijs te kiezen voor een residentie of om voor die paar weken in een hostel te slapen waar ik veel mensen kan ontmoeten? En is 4 weken aan te raden of 6? Qua geld maakt het me niet zoveel uit, ik ga nog veel werken en als ik het eenmaal doe, wil ik het ook goed doen!
We zijn op zoek naar een veilig en betaalbaar land om samen nog te backpacken. Ik had zelf al Panama (Bocas/San Blas eilanden) in gedachten, maar misschien is dit niet echt reëel. In ieder geval niet in de buurt van BA!
Ik hoor graag of iemand tips heeft.
Groetjes, Anne
En waarom niet verder Argentinië ontdekken, Anne? Je geeft aan in Buenos Aires te willen studeren en daarna 3 weken Zuid- en Midden-Amerika te verkennen…als je weet dat de meeste van mijn klanten in 3 weken niet verder komen dan een deel van Argentinië te verkennen, is de vraag waarom je niet gewoon lekker in Argentina blijft hangen, veel te mooi! Denk bijvoorbeeld aan een trip langs Iguazú - Salta - Atacama/Uyuni - Mendoza en/of Córdoba en retour naar Buenos Aires… het is natuurlijk aan jou, maar ik kan me voorstellen dat je ná Buenos Aires nieuwsgierig bent geworden naar de rest van het binnenland, een hele andere wereld kan ik je wel vertellen!
Zelf zit ik op dit moment in Buenos Aires en ben bezig met een cursus Spaans waar ik heel erg over te spreken ben. Als ik je misschien een taalschool mag aanraden. Volg zelf een cursus van 5weken maar een reeks duurt 4weken. Maar wil je minder kan dat uiteraard ook op deze school.
Ga een bij www.expanish.com kijken. Je krijg op een goede en leuke manier les van docenten die echt te tijd nemen om jou iets te leren. De school ligt midden in het centrum en is makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Ook leer je veel mensen kennen die ook op een doorreis zijn door Zuid-Amerika. En heel veel mensen met heel veel mooie reis verhalen.
Ook doen ze veel uitjes waar je aan mee kan doen om nog meer van Buenos Aires te zien…
Heel veel plezier in ieder geval met je reis eind november/ begin december.
Zelf blijf ik hier tot eind december en uiteraard wil ik ook meer zien van Argentinie… Er is genoeg te zien hier…
Jan: bedankt voor dat tip. Dat verwacht ik ook ja. Toen ik in Thailand was, werd ik al zo benieuwd naar de omliggende landen als Laos etc. De kans is groot dat ik straks ook nieuwsgierig word als ik in Buenos Aires verblijf.
Ik wil alleen graag weten hoe (on)veilig BA nu echt is. Ik kom daar als meisje van 22 alleen aan en kan ik bijvoorbeeld prima alleen over straat? Na een paar dagen hoop ik toch wel wat mensen te ontmoeten van de cursus om samen mee de stad te bezoeken. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet verwachten! Ik Azië voelde ik mij superveilig, heerste naar mijn idee een hele relaxte sfeer. Hoe is dit in Zuid-Amerika?
Niels: leuk om te lezen dat Spaans daar zo goed bevalt. Tot hoe lang blijf je in BA? Ik neig nu zelf naar Donquijote. Ik probeer ook via hen verblijf te regelen in een studentenwoning.
Wat leuk dat je daar al zit. Je blijft dan wel een poosje! Zul je straks wel goed Spaans spreken. Ik ben er nog niet nee, ben van plan in nov voor ongeveer 4 weken te gaan. Hoe voel jij je daar qua veiligheid? (Ik weet dat het misschien een beetje overtrokken is, maar ik heb allemaal bezorgde mannen in de familie…)
Lakones, mijn dochter woont al sinds okt 2010 in Buenos Aires. Ze is nu 23.
Je moet gewoon je verstand gebruiken, sommige wijken zijn minder veilig dan andere wijken. Maar dat heb je in elke (wereld)stad. Als je daar bent zul je gauw genoeg horen waar je wel en waar niet als meisje alleen kunt lopen. Bv La Boca is voor iedereen niet veilig. San Telmo overdag redelijk te doen maar 's avonds daar alleen lopen liever niet, Palermo, Belgrano Recoleta weer wel, zorg dat je gewoon onder de mensen bent, dus niet alleen in een straatje loopt.Het heeft ook veel met je uitstraling te maken natuurlijk. Kom zelfverzekerd over en loop er niet bij als een onzekere turista.
Doe zoals je in elke grote stad zou doen. Nogmaals het is niet zo dat je dan niks overkomt, maar in elke grote stad kunnen vervelende dingen gebeuren.
Ik heb wel gelezen dat er heel veel nederlanders hun Spaanse lessen doen bij Amauta.
hahhaha ik herken het wel een beetje van de verhalen. Dat mensen richting Buenos Aires gaan maar dat de familie toch een beetje voorzichtig zijn omdat ze denken dat BsAs onveilig is…
Zoals Gallina ook al zegt: Wees onder de mensen en ga niet in je eentje 's avonds laat nog over straat. Neem dan een radiotaxi en laat je voor je deur afzetten.
Let gewoon goed op je spullen als je over straat heen loopt. Hou je tas bijvoorbeeld niet achter op je rug zoals in Nederland dat wel kan. Hou hem voor je of half onder je arm en voor je… Zodat je altijd zicht hebt op je tas. Als je op een terrasje zit of in een restaurant, leg je tas dan niet op de stoel naast je. Dan is die misschien heel snel weg. Ze zijn heel slim hier. Maar als jij zoals Gallina ook al zegt verzekerd over straat loopt is er weinig of niks aan de hand…
Er zijn heel veel tips waar je op kan letten en heel veel verhalen wat er allemaal fout kan gaan.
Ik ben hier nu ruim een maand en heb nog niks geks mee gemaakt bij mij.
Als je vragen hebt stel ze gerust!!! v.nielss@gmail.com…