Er even helemaal tussenuit..

Hallo allemaal,

Even voorstellen: ik ben Nick, een 25-jarige jongen die bijna zijn opleiding Commerciële Economie heeft afgerond. Na dit jaar wil ik er het liefst een tijd tussenuit, maar ik heb nog geen idee hoe ik dit ga aanpakken… Ik ben vorig jaar een maand door Azië heengetrokken en dit is goed bevallen. Nu ik dadelijk de tijd heb wil ik langer gaan (het liefst minimaal een half jaar) en Latijns-Amerika, en dan met name Argentinië, trekken mij heel erg. Niet alleen omdat het land mij met haar passie, mensen en klimaat heel erg aanspreken, maar ook omdat ik al een paar woordjes Spaans spreek en ik graag vloeiend in Spaans wil worden.

In eerst instantie heb ik gekeken naar het aanbod aan vrijwilligerswerk in combinatie met een taalcursus, maar ik moet zeggen dat ik een beetje schrok van de prijzen. 3000 euro voor 3 maanden weg, en dan nog zonder vliegticket ook, was even slikken. Het alternatief zou zijn werken, wat ik absoluut geen probleem vind, maar ik heb geen idee waar ik dan moet zoeken en wat de slagingskansen zijn. Mijn vraag aan jullie is dan ook: kunnen jullie mij misschien op weg helpen? Of waar zou ik kunnen informeren? Het soort werk maakt me niet uit.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Nick

Hola Nick, leuk dat je dat wilt gaan doen.
Banen zijn niet eenvoudig te vinden in Argentina, maar ik neem aan dat je wilt rondreizen daar? Dan is het natuurlijk helemaal moeilijk.
Bovendien liggen de lonen erg laag.
Als je 6 maanden in bv Buenos Aires wilt blijven kun je even kijken op de onderstaande sites:
http://buenosaires.en.craigslist.org/
Onderstaand bedrijf heeft een callcenter in Buenos Aires:

Maar zou het niet handiger zijn om in Nederland eerst wat te verdienen en dan rondreizen in Z-Amerika?

Suerte!

Hola Gallina,

Bedankt voor je antwoord. Dit had ik inderdaad beter kunnen verwoorden.

Ik zou het niet erg vinden om een tijd op dezelfde plek te blijven. Dit is met het oog op een taalcursus ook handiger denk ik. Een optie zou kunnen zijn dat ik eerst een tijdje ga werken om de laatste weken nog wat rond te reizen, maar ook een jaar op dezelfde plek zou ik geen probleem vinden.

Dat de lonen laag liggen is voor mij geen probleem. Ik verwacht geen Nederlands salaris conform mijn bachelortitel of iets dergelijks. Als ik maar genoeg geld heb om te slapen, te eten en af en toe wat leuks te doen ben ik al tevreden! Het gaat mij vooral om de ervaring van een ander land en andere cultuur, en daarnaast het leren van de Spaanse taal.

In ieder geval vast bedankt voor de tip over het callcenter. Dit zal ik eens op mijn gemak gaan doornemen!

Vriendelijke groeten,
Nick

Allicht spreekt het volgende je aan:
http://www.wwoofargentina.com/

Dat is een soort vrijwilligerswerk met kost en inwoning, maar dan moeten natuur en voeding je wel interesseren natuurlijk. En je komt dan trouwens wel gewoon in een Argentijnse sociale omgeving terecht.

Verder lijkt de tip me van Gallina iets waar je wel naar zou moeten kijken: probeer je anders eerst een beetje financieel voor te bereiden in NL, dan kun je je tijd in Argentinië veel leuker besteden, indien je graag ook nog een beetje wil rondreizen. Maar hoe dan ook, als je het slim aanpakt en een beetje flexibel bent, dan moet je er wel uitkomen! Je kunt ook overwegen om een stage te doen ipv vrijwilligerswerk. Dan bedoel ik niet een soort MBO-stage, maar gewoon een ‘‘internship’’ zoals dat gebruikelijk is in Amerika en wat ook vaak postgrad gedaan wordt. Aan dit soort posities verdien je qua geld niks, maar er staan natuurlijk wel een heleboel andere dingen tegenover.

Nou Don, jij was me (weer) voor…ik zat me ook al te ergeren, oude topics naar boven halen, doe maar niet Muy Linda. Je kunt gewoon reageren op een recent topic als dat wordt gevraagd. Expanish is btw ook erg duur!

‘‘Dos almas, un espiritu.’’

Als dat eens een echte uitdrukking was.

Waarvan akte. Het meeste is wel ontopic dus heb ik laten staan, maar Muy Linda, iets minder promotiepraatjes aub.

hoi

naast wwoof argentina, zijn er ook andere organisaties, meer voor vrijwilligerswerk in het algemeen: helpexchange en workaway.

ik zou inderdaad proberen in NL een beetje te verdienen, dat is hier een stuk lastiger, je komt zeker niet zomaar aan een leuke baan op niveau, ondanks dat de economie hier zeer goed draait.

met vrijwilligerswerk kun je je breed ontplooien en heb je keuze waar je wilt werken, wat voor taken, etc.

zelf ben ik doorgaans erg tevreden met wat vrijwilligers bij mij allemaal doen, vooral als ze eigen initiatief tonen en creatief zijn.

groet,
stef

Over Helpx ben ik zeer tevreden, heeft in tegenstelling tot WWOOF een interessant systeem waarbij je ook gastheren kunt recenseren, als het ware. Ik ben in ieder geval soms bij grote biologische boerderijen een aantal kritische berichten tegengekomen die ook nog eens goed gefundeerd waren. Bij WWOOF is het een probleem dat de lijst niet zorgvuldig genoeg bijgehouden wordt.

Hoi Nick,

Het volgende lijkt me wel iets voor jou! Het is een pakket dat in Buenos Aires wordt aangeboden waarbij je spaans leert/verbeterd, werkt voor een Nederlands maar in BA gevestigd bedrijf en een interessante cursus naar keuze volgt. Bekijk deze website voor meer informatie: http://www.virtualjobassistance.nl/blog/leer-werk-geniet-in-bruisend-buenos-aires/

Is dit weer zo’n advies in de trant van WC-eend of heb je er zelf ervaring mee?

Ik had de andere 2 spam-posts al verwijderd, maar in dit topic is het wel op zijn plaats dus hier laat ik hem staan.