Ik vroeg me af of iemand nog tips heeft voor (vrijwilligers)werk in Argentinie deze zomer. Iemand die een organisatie kent, of me kan vertellen hoe makkelijk/moeilijk het is om ter plaatse werk te vinden ergens.
Mijn situatie: Ik ben voor 7.5 maand door Zuid-Amerika aan het ´reizen/werken´. Heb er nu al 3 maanden opzitten waarin ik met veel plezier Engelse les heb gegeven in Cusco, en ik vertrek over enkele daagjes naar de Boliviaanse jungle waar ik weer toerisme opzetten/Engelse les ga geven. Daarna heb ik nog ±3 maanden over om te reizen. Ik wil graag nog naar Chili en Argentinie toe, en moet uiteindelijk via Buenos Aires terugvliegen.
Ik ben op zoek naar een manier waardoor ik voor 1/2 maanden op 1 plaats kan blijven, zo een stad echt kan leren kennen, en van daaruit weekendtripjes naar andere steden kan maken. Zo heb ik het de afgelopen drie maanden in Cusco gedaan, en dat is me heel erg goed bevallen!
Heb al heel flink online gezocht naar manieren, vrijwilligerswerk e.d. maar ik kom er nog niet helemaal uit. Alles lijkt me eigenlijk wel leuk! Werken in een hostel, Engelse les geven, toerisme, in een nationaal park etc… Noem het maar op!
(Spreek een aardig woordje Spaans.)
Maar vrijwel alles wat ik tegenkom heeft ofwel een prijskaartje of is iets wat je beter ter plaatse kan regelen. Kent er iemand een methode om -tegen kost en inwoning-, een zacht prijsje of betaald een tijdje in Argentinie aan de slag te kunnen?
Ik weet nog niet 100% zeker of en wanneer ik ga, maar ik ben gewoon even wat mogelijkheden aan inventariseren.
Weet iemand misschien een goede website of organisatie voor vrijwilligerswerk in Argentinië? Ik heb geen zin om er een fortuin aan uit te geven. Heeft iemand hiervoor tips of contacten?
Is het ook mogelijk om ‘gewoon’ werk in Argentinië te vinden? Moet je daarvoor Spaans spreken of is Engels soms voldoende?
Ik ben zelf met de organisatie Projects Abroad meegeweest. Ik ben zelf over hun echt heel erg tevreden!
Ik heb toen in Argentinië Engelse les gegeven op een middelbare school, maar ik weet dat je ook hele andere projecten kunt doen. Ik weet ze niet uit m’n hoofd, je kan beter even kijken op hun site www.projects-abroad.nl
Ik denk dat het wel moeilijk zal zijn om zelf werk te gaan zoeken, want een beetje Spaans moet je wel spreken!
Projects abroad is inderdaad een goede organisatie, maar wel duur en de vraag is waar jouw geld naar toe gaat. Mijn ervaring in Argentinie is dat je daar best op eigen houtje heen kan gaan en bijvoorbeeld bij hostels of tourist information kan vragen waar je vrijwilligerswerk kan doen. Vooral in weeshuizen zijn genoeg opties en daar kan je dan ook nog eens kost en inwoning krijgen. In Argentinie is het veilig genoeg om het op deze manier te doen.
Succes ermee!
Bedankt voor de reacties zover! Projects Abroad vind ik zelf inderdaad ook te duur, maar het ligt er een beetje aan wat je wilt en hoeveel je zelf wilt van te voren wilt regelen natuurlijk.
Goed om te weten dat je ook in Argentinie zelf gewoon ergens langs kunt gaan en vrijwilligerswerk kunt krijgen. En die site van Life Argentina lijkt ook wel iets te zijn! Gracias!
Iemand hier bracht me laatst op http://www.workaway.info, is misschien ook interessant. Dit zijn particulieren en kleine organisaties over de hele wereld die onderdak&eten aanbieden in ruil voor verschillende werkzaamheden.
Heb het zelf nog niet gedaan, maar ben de site eens goed aan het uitpluizen Misschien zit er in Argentinië iets tussen dat je aanspreekt.
Klopt, Projects Abroad is inderdaad wat duurder dan andere organisaties maar zeker wel één van de beste. Ik dacht zelf eerst ook wat een bedrag, maar alles is in de bestemming van jou keuze zo goed geregeld en elke bestemming heeft ook nog hun eigen kantoor waardoor de begeleiding in het land zelf ook super is, dat vind ik persoonlijk echt een pluspunt. Alleen betaal je daar wel voor.
Projects Abroad heeft ook een site waarop ze uitleggen wat ze met de kosten doen, kijk daar maar even op dan zie je dat ze het merendeel van het geld naar jou project toe gaat: http://www.projects-abroad.nl/prijzen/waar-gaat-jouw-geld-heen/
Het klopt dat de begeleiding goed is. Ik ben goed opgevangen, netjes naar mijn gastgezin gebracht e.d. Maar het klopt niet dat meerendeel van het geld naar het project gaat. In het weeshuis waar ik heb gewerkt, was er bijv geen geld voor primaire basisbehoeften zoals wc papier, de kleine kinderen hadden geen eigen bed(sliepen met 2 of 3 kinderen in 1 bed) en anti-luis-shampoo was te duur volgens de organisatie. Vooral het wc papier moet toch te betalen zijn met alle euro’s die de vrijwilligers aan projects abroad betalen.
Ik vond het persoonlijk echt zonde van mijn geld. Ik had dat geld liever besteed aan materialen die ze in het weeshuis nodig hadden. Er zijn vast goedkopere organisaties en zoals ik al zei: op eigen houtje naar Argentinie is echt goed mogelijk! Maar het is natuurlijk net hoe je je geld wilt besteden en wat je aan begeleiding verwacht.
Succes met je keuze!