Heey!
Ik ben net afgestudeerd in Small Business& retail management en de wereld ligt nu dus aan mijn voeten… Een heerlijk gevoel, maar ook wel heel spannend… want wat nu?
Als minor voor mijn opleiding heb ik een cursus spaans van de LOI gedaan en ik zou de Spaanse taal nu graag (nog) beter willen leren. Aangezien ik bovendien al langere tijd de behoefte heb om even weg te gaan van alles en iedereen is ditn natuurlijk HET moment. Mijn plan is om naar argentinië te gaan en daar eerst een cursus spaans te doen van ongeveer 4 weken om vervolgens nog te gaan werken of vrijwillgerswerk te doen.
Alleen nu zit ik nog met enkele vragen, waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen:
- wat is het belangrijkste verschil tussen de organisaties activity international en travelactive? Ik heb namelijk het idee dat hetgeen dat ze aanbieden allemaal nogal overeenkomt. Hebben jullie goede/slechte ervaringen met 1 of beide organisaties?
Of is er nog een andere, betere organisatie volgens jullie?
- is iemand bekend met de scholen waar de cursussen gegeven worden? zo ja, hoe beviel dit, makkelijk bereikbaar etc…
- bevelen jullie de plaatsing in een gastgezin aan of juist niet? en weet iemand hoe dit precies zit? heb je uberhaubt wel een keuze?
& hoe gaat t in zijn werk als je niet bij een gastgezin wordt geplaatst maar in een appartement? (moet je dit dan zelf regelen?)
- wat vinden jullie van mijn keuze voor argentinië? ik wil natuurlijk naar een spaanstalig land en ik heb hele goede verhalen gehoord over buenos aires…
Alvast heel erg bedankt voor alle info!!
Groetjes Elize
p.s money wise…: hoeveel ben je ongeveer in totaal kwijt? met reisverzekering enzo erbij? gelukkig is geld niet echt een probleem, maar toch:)
Hoi Elize!!
Leuk plan! 
Ik zal proberen om op al je vragen antwoord te geven
Verschil tussen Activity en travel… tja het zijn 2 concurrenten van elkaar die ongeveer hetzelfde aanbod hebben inderdaad!
Verder heb ik nog wel ervaring met een andere organisatie : http://www.vrijwilligerswerkinhetbuitenland.nl/
Kijk eens op deze link, dat is via JoHo, zij hebben een ruim aanbod van vrijwiliigerswerk wereldwijd. Ook in combinatie met een taalcursus. Dit kan je eventueel ook ter plaatse nog regelen! Joho helpt je ook bij het regelen van een visum, de verzekering en het boeken van een ticket! Verder heeft de winkel een uitgebreid aanbod aan reisproducten en alle dingetjes die je niet moet vergeten voor op reis 
Argentinie, jah geweldig lijkt me, ik ben er zelf niet geweest, maar heb plannen om in februari naar zuid-Amerika te gaan. En dan vrijwilligers werk in Peru en daarna rondreizen naar Bolivia, Argentinie en Brazilie. Even kijken… dan nog gastgezin/appartement/ volunteer house, meestal heb je hier wel een keuze voor. Bij veel projecten kan je kiezen om in een volunteer house te wonen bij andere vrijwiliigers. Je moet natuurlijk doen, waar je zelf het prettigst bij voelt!
Dan het geld… pff lastig…
Veel projecten vragen ene bijdrage per maand ( meestal ook voor inwoning) dit kan varieren van 200-400 per maand ongeveer ( zeg ik zo uit mijn hoofd)
Dan verzekering, als je rond de 8 maanden weg blijft ben je rond de 400-500 aan verzekering kwijt. Verder je ticket zal tussen de 700-900 euro liggen.
Vaccinaties krijg je meestal niet vergoed check je verzekering!
Hep A, B, DTP moet je zowiezo hebben en er zijn er geloof ik nog een paar… Zal tussen de 150-200 euro zijn.
Dan al je benodigdheden die je nodig hebt –> backpack, reisgidsen, en alle andere spullen.
Ik heb ruim gerekend voor alles!
Ik hoop je hiermee een beetje op weg te hebben geholpen, mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel!
Groetjes,
Debbie
Yoooo Debster!
Wat geef jij goed antwoord:D Ik zat nl ook met vragen
Maar nu izz alles redelijk duidelijk 4 mij (H) Thnx
bedankt vr je reactie debster!! daar heb ik echt wat aan:)