Ik wil in de lente van 2006 voor 3 maanden naar Guatemala. Spaans leren, vrijwilligerswerk doen en rondreizen.
Nu heb ik de folder van Activity International zitten bekijken, en dat lijkt me een goede organisatie. Ik heb echter van iemand gehoord dat ze veel geld vragen en weinig service bieden. Van iemand anders hoorde ik weer dat 't een goede organisatie is.
Wie heeft met hen gereisd en kan mij hier wat meer over vertellen?
Graag zou ik ook tips willen over hoe dit alles het beste aan te pakken, en evt. namen van andere organisaties krijgen,…
Ik heb geen ervaring met Activity International, maar waarom zou je veel geld betalen om vrijwilligerswerk te gaan doen?
Zelf vertrek ik begin januari 2006 voor 3,5 maand naar Guatemala. Ik ga eerst een maand spaans leren (www.launion.edu.gt) en daarna 2,5 maand werken voor Camino Seguro (www.safepassage.org) ; een organisatie die werkt met kinderen die in Guatemala City op en van de vuilnisbelten leven. Ik heb zelf contact met ze gezocht via internet. Die hele periode woon ik bij een familie in Antigua, waar ik ook naar school ga. Trouwens alle scholen hebben genoeg adressen voor je om vrijwilligerswerk te doen. Kijk ook eens op guatemala.pagina.nl daar staan genoeg adressen op voor zowel scholen als vrijwilligerswerk.
Enkele andere organisaties; stichting Los Ninos (Antigua), Candela (bij Lago Atitlan), Casa Guatemala (Rio Dulce) en op de site van Loes Sparwer staan er nog een hele hoop.
Succes met je planning!