Welke organisatie?

Hoi,

Hier ben ik weer met m’n vragen over vrijwilligersorganisaties…
Oké, activty international wordt dus over het algemeen afgeraden,
welke organisatie zouden jullie mij áánraden?
Ik las op internet iets over Het Andere Reizen, iemand daar ervaring mee?

Sowieso als jullie tips hebben voor een reis naar Peru (4wkn Spaans + 8wkn vrijwilligerswerk + 4 wkn reizen), dan hoor ik ze graag!

Alvast bedankt,

Esther

Geen!

Hoi Esther,

Het klinkt kortaf, maar als je er het beste uit wilt halen uit je reis… vraag zo ´s rond op het forum over spaans leren en vrijwilligerswerk in Peru. Gegarandeerd zijn er mensen die je voor gegaan zijn en met jou hun ervaringen willen delen. Ik ken Peru helemaal niet, maar ik denk dat het soortgelijk werkt in alle andere landen, zo ook Guatemala. Er zijn altijd reizigers die je willen informeren en goede tips hebben… waar je vaak nog goedkoper uit bent dan een organisatie en je een veel toffere vakantie zult hebben.

Het Andere Reizen is een uitstekende organisatie. Ze zijn niet groot, maar hebben in verschillende landen hele mooie projecten. Ik ben zelf via de organisatie in Ecuador terecht gekomen en heb het fantastisch naar mijn zin gehad. Er word voor gezorgd dat je op een goede manier terecht komt in het land en dat je daar vervolgens ook goed begeleid word.

Het programma in Peru schijnt ook heel leuk te zijn, al heb ik daar persoonlijk geen ervaring mee. Je kunt trouwens ook programma’s makkelijk combineren bij Andere Reizen, bijv. eerst Peru en daarna in Ecuador ofzo.

De belangrijkste reden waarom ik voor Andere Reizen heb gekozen waren vooraf de lage kosten van het programma, ik heb er nooit spijt van gehad.

Hoi Esther,
Ik ben samen met een vriendin ook opzoek naar projecten in Peru. Misschien kunnen we wel informatie uitwisselen!

Hoi,

Ik wil in mei 2007 naar peru, ook spaans leren en vrijwilligerswerk doen en daarna het liefst nog reizen door peru en ecuador. Ik heb nog niets geboekt, maar zit te denken om met Travel Active te gaan. Kijk anders even op de site www.travelactive.nl. Als jij in dezelfde periode gaat, kunnen we misschien nog samen reizen?

Groetjes Bauke

Hoi,

Ik heb 3 maanden door Bolivia, Peru en Ecuador gereisd en wat mij heel erg opviel was dat er in veel hostels briefjes hingen voor plaatselijke vrijwilligerswerk. Ik denk dat je het er op moet gokken om het daar allemaal te regelen, want je kan daar op zoveel verschillende plekken aan de gang als vrijwilliger en dan heb je niet te maken met onnodig dure organisaties en bestaat er ook niet de mogelijkheid dat je bijvoorbeeld in een kindertehuis komt waar de kinderen heel erg verwend zijn door de vele vrijwilligers die je voor zijn gegaan.

succes

groetjes Judith

Hoi,

Ik ben wel met Activity International naar Guatemala geweest, en eigenlijk heb ik geen slechte ervaringen met hen! Tuurlijk, het is duurder dan als je 't zelf regelt, maar ik weet dat (in mijn geval) bijv. Travel Active net zo duur was. Het is altijd veel goedkoper om alles zelf te regelen, maar ik kan me goed voorstellen dat, als je voor 't eerst lang op reis gaat (en ook nog alleen), je dan behoefte hebt aan wat zekerheid/duidelijkheid vóór je vertrek.
Ik zou zeggen, ga gewoon op je gevoel af, dat werkt uiteindelijk toch vaak 't beste!
Succes!
Groetjes, Sabine

Jeetje! Gelijkgestemden!

Ik zit er over na te denken om vanaf april een maand of 2/3 te gaan reizen. En ergens blijf ik steeds haken bij ecuador, weet niet waarom. Wilde eerst via xplore. Dan krijg je subsidie, ik zou dan bijvoorbeeld via Joho voorgedragen kunnen worden. Maar ze hebben het daar zo druk dat ik pas in december een motivatiemail mag sturen om in april weg te gaan en dan moet ik nog door de hele selectiemolen. Ik ga het wel proberen, maar ik hou opties open.

Heb gekeken bij Travel to Teach, die lijkt me ook leuk en goed! Misschien kunnen we een clubje oprichten voor mensen die komend jaar richting peru en/of ecuador vertrekken. :wink:

Groetjes,

Marije

Ik ga over twee weken weer terug naar Ecuador. Wat een fantastisch land! Voor leuk vrijwilligerswerk in Ecuador kun je hier veel handige (en voordelige) links vinden!

Ik zie jullie in Ecuador!