Ik ben 17 jaar en wil na mijn examens 2 maanden naar Peru gaan om spaans te leren en vrijwilligerswerk te doen. Ik ben nu nog aan het uitzoeken via watvoor organisatie ik dit het best kan boeken.
Heeft iemand dit ook een keer gedaan? Of wil iemand dit ook gaan doen?
Tips?!
Tell me!
Groetjes,
Avalon
hee! zoiets wil ik ook gaan doen, misschien heb je iets aan vrijwilligwereldwijd.nl, klinkt goed in ieder geval (heb er zelf geen ervaring mee hoor) Succes!
Ik ben 18 en ik wil precies het zelfde gaan doen als jij na mijn examens! Ik ga dit waarschijnlijk regelen via www.activityinternational.nl, misschien ook wat voor jou! Het lijkt me leuk om van je te horen wat jij uiteindelijk gaat doen!
activityinternational is super!ben zelf vorig jaar naar mexico geweest en daar programma via hun gevolgd. ik ga in sept dit jaar weer ene programma doen via hun maar dan in peru!
Ik ga samen met een vriendin half juli voor 3 maanden naar Zuid Amerika. Bolivia-Peru- Ecuador… We starten met een cursus Spaans en vrijwilligerswerk in Bolivia.
Hier zijn we aangekomen via de organisatie joho. (www.joho.nl).
Dit is een organisatie die wereld wijd zit en je veel info en adviezen kan geven.
Probeer ook eens te kijken of je locaal niets kan regelen.
Organisaties zoals Activity, JOHO en Amauta verdienen miljoenen per jaar aan het feit dat er zoveel goed bedoelde acties zijn van Nederlanders. Je moet een hoop betalen aan ze en uiteindelijk werk je er voor niks. Er gaat een percentage naar het project waar je voor werkt, maar dit is vaak niet meer dan 30% de rest gaat dus de zak in van de organisaties
Ik ben met Chalinga Travel geweest. Ze reageren heel snel en hebben mooie brochures. Ik heb eerst ook bij meerdere organisaties geinformeerd maar was na een tijd e-mail contact het meest tevreden over Chalinga Travel en heb toen mijn taalreis en vrijwilligerswerk daar geboekt. www.chalinga.com
Ja, ik sluit me daarbij aan: kijk alsjeblieft uit met commerciele organisaties, die zijn duur en niet al het geld gaat naar de projecten. Een voorbeeld van een kleine organisatie in het noorden van Peru (in het Andesgebergte!) is: www.stichtingweeskind.nl . In verhouding goedkoop en al het geld gaat 100% naar de projecten (niemand van de organisatie in Nederland krijgt loon) en je kan dit jaar nog terecht! Succes ermee…
S.
Hee!
Ik heb eventjes een vraagje, ik ben best wel geinteresseerd in die reis naar Peru. Via activityinternational, alleen ik heb alleen tijd voor de trip van 5 weken. Dat betekent dat ik maar 1 week een taalcursus volg en dan 4 weken ontwikkelingshulp doe. Het probleem is dat ik niet erg veel kennis heb van de Spaanse taal. Ik ken een paar enkele zinnetjes. Normaal gesproken zou je dan de trip van 8 weken doen met 4 weken taalcursus en 4 weken ontwikkelingshulp?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
x
Zelf heb ik hier ervaring mee omdat ik voor langere tijd ben gegaan (aantal maanden). Ik had genoeg tijd om Spaans te leren en later vrijwilligerswerk te doen, maar om me heen zag ik veel mensen die ‘even’ Spaans dachten te leren en wilden werken. Maar geloof me, één week is niks als je nog weinig kent. En uit het werken haal je dan voor jezelf weinig omdat je zelf nauwelijks iets kunt doen, zeggen of beslissen omdat je de taal niet kent en het frustreert vreselijk. Ik zou zeggen; pas je plannen aan en ga lekker vijf weken reizen. Of blijf in de weken vrijwilligerswerk ook intensief lessen volgen, maar dan kun je je alsnog afvragen wat ze nu werkelijk aan je hebben als vrijwilliger. Succes en veel plezier!
Een van de betere taleninstituten in Peru (Cusco) is AMAUTA, veelal bekend vanwege de prima recensies. Zij bieden ook vrijwilligerswerk aan. Op onze site vind je meer informatie:http://www.cuscoperu.nl/spaans.html
Kijk even op http://nl.proyectoperucentre.org/ Wij bieden op onze school in Cusco Spaanse lessen aan tegen zeer concurrerende tarieven. Het is geen grote buitenlandse instelling, maar een leuke kleine peruaanse school waar je je gelijk zult thuisvoelen. En…je kunt GRATIS vrijwilligerswerk via ons verrichten. Wij bieden diverse sociale projecten aan met ook verschillende vereisten wat betreft je kennis van het spaans. Wil je engelse les geven op een openbare basisschool dan zul je een intermediate niveau nodig hebben. Maar wil je bijvoorbeeld werken met een babygroep in een weeshuis dan kun je je erg nuttig maken met maar een heel basisniveau.