Vrijwilligerswerk Peru

Hoi,

Ik wil graag volgend jaar April naar Peru voor 3 maanden. Hierbij wil ik graag 1 maand vrijwilligerswerk gaan doen. Werken in een weeshuis spreekt mij erg aan, ook vanwege mijn achtergrond SPW Jeugdzorg. Nu is mijn vraag of iemand tips heeft voor een goede/leuke organisatie of misschien uit ervaring kan spreken wat een leuke organisatie is.

Wat een nadeel is is dat ik geen Spaans spreek, ik ben nu via een app/youtube de basis aan het leren. Ik heb het idee dat dit niet genoeg is om kinderen/jongeren te begeleiden in een weeshuis. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Ik hoor het graag! :slight_smile:

Groetjes,

Mitzi

Dat is niet zo moeilijk. Gewoon vrijwilligerswerk combineren met een cursus Spaans. Kijk eens voor een overzicht op www.volunteersouthamerica.net
Via google kan je ook zoeken naar enkele Nederlanders die op dit gebied bezig zijn: mijnbestemmingperu (Marit), proyectoperu (Donny), mundoantiguotours (Rick).
http://www.hostellima.nl/

1 like

Bedankt voor je reactie! Ik ga de sites bekijken

SIW heeft een doorlopend vrijwilligersproject in een weeshuisin Peru. Daarnaast zijn er nog andere [=Peru&product_type_1_country_comp=in&product_type_id=1"]projecten in Peru](http://www.siw.nl/Latijns-Amerika-Vrijwilligerswerk-op-maat/Bekijk-alle-producten.html?product_type_1_country[0), onder andere met kinderen.

Bedankt!

Hi Mitzi,
Ik ga zelf eind september naar Peru om eerst 4 weken Spaans te leren en daarna vrijwilligers werk te doen. Dit ga ik via de organisatie Don Quijote doen. Zij begeleiden mij bij mijn reis en boden mij ook andere vrijwilligers projecten dan op weeshuis. Ik ga dus op een reisbureau vrijwilligers werk doen!
Groetjes,

Hoi,

Dankje voor je reactie! Ik denk dat ik een organisatie en project heb gevonden die bij me past. Jij gaat al over een paar weken, hoop dat je het naar je zin zal hebben. Veel plezier, geniet ervan!

Groetjes Mitzi

Neem een kijkje op http://www.oyelenaperu.com ! Een onderwijsproject in Curahuasi (op 2u30 van Cusco), in een prachtige omgeving! Je werkt er samen met kleuters en kinderen met een beperking en je hoeft niet per se onderwijzer te zijn om aan de slag te kunnen!
Probeer wel zo veel mogelijk Spaans te spreken voordat je aankomt, zal voor jou veel leuker zijn! Maar ook ter plaatse of in Cusco kan je gemakkelijk Spaanse les volgen (Oye LENA kan dit voor jou regelen). Je hebt bovendien nederlandstalige begeleiding, wat ook wel heel handig kan zijn he! Stuur gerust een mailtje voor meer informatie als je interesse hebt! Veel plezier

Oye LENA is inderdaad nog op zoek naar vrijwilligers! Aarzel niet om contact met ons op te nemen om alle nodige informatie te ontvangen. oyelena.peru@gmail.com

Oye LENA maakt deel uit van Casa Lena (tours, B&B, camping), gerund door mezelf (Belgische) en mijn Peruaanse echtgenoot. Bekijk onze website om te zien wat moois de streek van Curahuasi te bieden heeft. Casalenaperu.com

Voor hulp bij het organiseren van trips buiten Curahuasi werkt Oye LENA samen met Imperial Peru, nog een Belgische-Peruaans koppel.
De perfecte mix van twee culturen!

Voor andere raad of advies, kan je ook bij ons terecht!
Groetjes,
Stefanie