Ik vertrek 27 februari a.s. voor 3 maanden naar Peru, ik wil hier 4 weken een taalcursus doen om vervolgens 2 maanden rond te reizen.
Nu heb ik hiervoor een boeking gedaan bij Activity International maar tot 2 keer toe ‘nare’ bijsmaak gekregen (hadden verkeerde gegevens genoteerd, offerte ticket duurde erg lang, direct na boeking kreeg ik prijsverhoging 2009, op uiteindelijke factuur staat een bedrag vermeld wat niet eerder is doorgegeven). Ik weet nu dus niet meer of ik er wel goed aan doe om de taalcursus via Activity International te boeken.
Heb me op internet verder georienteerd en kan het voor 300 euro goedkoper rechtstreeks bij de school boeken of via Het andere reizen. Heeft iemand ervaring met Het andere reizen en/ of Activity International?
Afgelopen zomer heb ik 2,5 maand in Z-Amerika gezeten, waarvan 5 weken in Peru. Ik heb dat via Het Andere Reizen geregeld. Dat is stukken goedkoper dan Activity International en, vind ik, veel leuker. De mensen daar zijn erg aardig, je krijgt vrijwel meteen antwoord op al je vragen per mail, ookal stel je 5 keer dezelfde:) Zijhebben voor mij het gastgezin waar ik de eerste week zat geregeld en daarna het appartement waar ik de andere 4 weken zat. Ik werd opgehaald in Lima en naar het hotel gebracht en als je wilt, kunnen zij ook voor jou de vlucht naar een andere stad, Cusco bijvoorbeeld, voor je regelen. Alles verliep prima. De taalcursus was goed en heel erg leuk, bij een klein schooltje en ik heb daarna ook vrijwilligerswerk gedaan en ook dat was heel leuk! Ik zat in Cusco en daar zaten mensen, Nederlanders ook, die je met dingen konden helpen bij eventuele problemen. Ik heb voor dit alles, 5 weken lang dus maar 550 euro betaald!! Activity International is bekender, maar daardoor ook commercieler en dus ook veel duurder. Het Andere Reizen is goed geregeld en ik zou daar voor kiezen!
In ieder geval, heel erg veel plezier!
Wanda
Ik ben vorig jaar via het Andere Reizen naar Peru gegaan en dat is goed bevallen. Zeker aan te raden! In januari ga ik weer naar Peru, dus wie weet kom ik je wel tegen! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Hallo, ik ben al een tijdje aan het mailen met het andere reizen en dat verloopt heel vlot. Ik denk dat ik binnenkort ga boeken bij hen: 2 weken spaanse les + in gastgezin. Daarna 4 weken vrijwilligerswerk en waarschijnlijk verblijven in een app. Ik heb er wel zin in. Heeft iemand ervaringen met het verblijven in een app? Het lijkt me wel fijn om ervaringen te delen en mensen te leren kennen, maar ik denk dat ik af en toe ook wel eens nood ga hebben aan wat privacy. Kan iemand me daar iets over vertellen? Oh ja, ik zou in juli - aug gaan. Aangezien ik in het onderwijs sta, kan ik enkel dan.
In een appartement woon je (in Cusco tenminste) samen met maximaal 3 anderen. Iedereen heeft een eigen kamer, je deelt een badkamer, keuken en woonkamer. Het verschilt heel erg waar je terecht komt maar meestal gaat iedereen lekker z’n eigen gang. Toen ik 3 maanden (feb-apr afgelopen jaar) in een appartement woonde was ik bijna nooit thuis, en dit gold voor al mijn huisgenoten ook. Je zag elkaar wel, en deed ook wel leuke dingen samen, maar thuiszitten/koken gebeurde eigenlijk niet.(behalve tvkijken was er thuis niets te doen, iedereen was weg en er waren altijd wel leuke plannen)
Via de Spaanse school ontmoette je vanzelf mensen. ‘Klasgenoten’, huisgenoten en de vele andere activiteiten die georganiseerd werden (bijv. de woendagavondse borrel. ideaal!)
Dank je wel, dyfusica! De plaatsen van vrijwilligerswerk waarvoor ik interesse heb, liggen allemaal in Cusco zelf, dus is mijn verblijf ook in Cusco. Het klinkt echt wel super wat jij schrijft. Ik krijg er nog meer zin in!
Ik ga verschillende projecten opgeven en zien wat ik krijg, nl. weeshuis Hogares Libertad, kindertehuis Remar, kinderopvang Atisunchis, casa Hogar La Esperanza. Ken jij één van deze of iemand die er geweest is?
Ik ken Remar en Hogar La Esperanza geloof ik. Van Remar wel goede dingen gehoord, andere weet ik niet meer (Als op op de verhalen van andere vrijwilligers mag afgaan zit er echt een enorm verschil in de projecten. Sommige waren heel tevreden met hun project, maar anderen totaal niet. Mocht je twijfelen/niet gelukkig zijn kan je meestal wel switchen, wat ongeveer 33% van de vrijwilligers die ik ontmoet heb daar gedaan heeft
Hallo!
Iedereen nog een goed 2009, met een hoop mooie reizen!!
Wat goed om zulke positieve verhalen over het andere reizen te lezen. Ik ga zelf via hun vier maart naar Cuzco om daar vrijwilligerswerk te doen, spaans te leren, wat rond te trekken en excursies te doen. Heeft iemand nog wat concretere info over deze organisatie? Is er een aanspreekpunt daar en als er wat is kun je dan gemakkelijk met hen in contact komen in nederland, hoe betrouwbaar zijn ze en hoe worden de excursies geregeld? Voor de rest ga ik dus in maart tot mei. Iemand ook in die periode geweest, hoe is het klimaat dan daar? Tot slot ik ga de vierdaagse incatrail lopen, iemand daar ervaring mee?
Alvast bedankt!! Tot snel, groetjes Monique
Hoi!
Deze zomer zijn er weer de wereldhulpweken, waarbij we nu ook een zwitsal actie hebben waarbij je producten kan krijgen voor je project! Als je een leuk filmpje, foto of poster instuurd waarom jij en/of het project waar jij heen gaat de producten zou moeten krijgen dan maak je kans op 50 van deze producten. Kijk op www.wereldhulpweken.nl hier staan ook meedere acties, projecten en info over subsidie als je deze zomer vrijwilligerswerk gaat doen.
Hoop dat je er misschien wat aan hebt.
Een andere optie om in Peru vrijwilligerswerk te doen is Vrijwillig Wereldwijd. Je kan de website eens bekijken, ze zitten ook in Cusco. www.vrijwilligwereldwijd.nl of www.vrijwilligperu.nl
Misschien dat je er nog iets aan hebt, in ieder geval alvast veel succes en plezier.
groeten,
pascal
Ik heb ooit vrijwilligerswerk in India gedaan via activity international.
Bleek de organisatie daarzo ook met een andere NL organisatie samen te werken (SIW) en die waren wel 3 keer zo goedkoop. Ik voelde me behoorlijk bedonderd.
Dus misschien is SIW(.nl) iets voor je.
Het andere reizen ken ik niet.