Hey Tessa,
Ik ben 2 jaar geleden met ze naar Peru geweest en dat is me ontzettend goed bevallen! Ze denken echt met je mee als je een vrijwilligersproject zoekt en ze reageerden altijd heel snel op mijn mailtjes. Ik heb in Peru een geweldig tijd gehad en zou zeker weer gaan als ik het geld had…
Groetjes!
via welke organisatie ben je daar dan terecht gekomen? Ik heb tot nu toe al wel gekeken op joho.nl maar daar staat dit bijvoorbeeld niet bij? Het lijkt me wel ontzettend leuk en wil ook in juni 2008 vrijwilligerswerk gaan doen. Hoe lang ga je?
Oke bedankt! Ik zag dat ze voor bijna alle projecten gevorderd Spaans vragen. Ik heb tot nu toe nog geen Spaans gehad, wilde wel volgend blok een startcursus doen, maar denk dat het dan waarschijnlijk nog niet voldoende zal zijn? Heb jij zelf veel Spaans gevolgd of heeft iemand anders een tip?
ik heb dit vorig jaar ook gedaan.
Het andere reizen is zeker een goede organisatie, als je vooraf alles geregeld wil hebben. Ze helpen je echt overal mee, zijn zijn relatief goedkoop.
Je kan echter ook wel op de bonnefooi naar Cusco gaan. Er zijn daar zat talenscholen waar je zo kan binnenlopen, en zij kunnen ook vrijwilligerswerk voor je regelen.
Hoi hoi! Ik ben van plan om in februari 2008 met ‘het andere reizen’ naar Peru te gaan… Vind het inderdaad relatief goedkoop en de organisatie heeft mij goed geadviseerd over hoe en wat de mogelijkheden zijn. Een opleidingsgenootje van me is ook met deze organisatie naar Peru geweest en is heel positief over ze en al helemaal over Cusco! Ze heeft het daar geweldig gehad, dus heb er zelf ook heel veel zin in!
Zijn er nog meer mensen die plannen hebben februari naar Cusco te gaan??
Ik ga 13 februari! Ga eerst drie weekjes m’n spaans bijspijkeren, dan werken bij touroperator en na 2 maandjes weer terug. Haha leuk joh dat jij ook gaat! Wat ga jij precies doen?
Wat leuk! Dan kom ik je daar waarschijnlijk vanzelf wel tegen!
Ik ga eerst een maandje Spaans leren, en daarna nog 8 weken Engelse les geven. Daarna ga ik nog drie maanden door Zuid-Amerika trekken (zonder Hetanderereizen.nl)
Wat leuk om zoveel positieve verhalen te horen over ‘het andere reizen’. Ik ben van plan om in aug/sep voor ong. 3 maanden naar Peru te gaan en denk er over om ook met ‘het andere reizen’ te gaan. Een vriendin van me is ook met deze organisatie geweest en is er erg over te spreken! Goede opvang, goede talencursus met goede begeleiding op je eigen niveau en Cusco is super! Ik kijk er al erg naar uit, iedereen die al bijna gaat, heel veel plezier!!
Bij welke Tour Operator in Cusco ga jij werken? Ik heb namelijk vorig jaar ook bij een Tour Operator gewerkt!! –> GAP Adventures en het was me echt super goed bevallen! Ik was hieraan gekomen via het Andere Reizen waar ik trouwens ook heel tevreden over ben!
Ik begin 18 februari met 1 of 2 weken talencursus en daarna ga ik 4 weken vrijwilligerswerk doen. Ik ga wel met een andere organisatie, namelijk Activity International. Heb even de prijzen vergeleken en ‘het andere reizen’ is echt een stuk goedkoper. Vooral de aanbieding waar de vlucht al bij inzit. Maar goed ik heb nu al geboekt dus kan t niet meer veranderen.
Wel leuk om te lezen dat er meer mensen half februari naar Cusco gaan!
Hee monique! Zie nu pas je berichtje :slapen: Haha! Maar ik ga bij Extreme Tourbulencia werken… GAP Adventures leek mij ook gaaf, maar die werken tegenwoordig alleen nog met mensen die een lange periode blijven… (ik ga maar een maandje werken…) Ken jij Extreme Tourbulencia ook? Hoe lang heb jij bij die touroperator gewerkt en wat waren jou taken daar? :lol: Hihi, je hebt me nieuwsgierig gemaakt! Groeten Nienke
Hi Cathelijne, nou dan zie ik jou daar vast ook nog wel! Haha, wordt gezellig! Heeft Activity International daar een eigen talenschool? En waarvoor ga je vrijwilligerswerk doen? Groeten Nienke
Hoi Nienke!
De talenschool heet: Amauta Spanisch school. Ik denk dat het een soort partnerorganisatie is waarmee Activity International goede contacten heeft.
Vrijwillgerswerk weet ik nog niet aangezien ik 3 keuzes op heb gegeven en dus nog niet weet wat t wordt, maar waarschijnlijk wel met kinderen werken.
Cathelijne
Dit is een super leuk project in Cusco voor straatkinderen. Ik werk er op dit moment nu ook. Wanneer wil je ongeveer vertrekken? Want binnenkort start dit project ook met spaanse lessen. De website van dit project is: www.elim-cusco.org Als je meer wilt weten, mail me maar!
Hey! Goed om zulke positieve dingen over “Het Andere Reizen” te horen, ik ga namelijk in mei en juni met “Het Andere Reizen” naar Cusco! Zijn er meer mensen die dan gaan? En ik vroeg me af wat leuke projecten zijn om bij te werken, want ik moet kiezen uit een hele lijst!!
Thanks!
Ik ben dan net weg, maar er zitten echt zo ongelofelijk veel Nederlanders daar dat je vanzelf je draai wel vind.
Projecten zijn heel wisselend. Sommige mensen zijn heel positief over hun project, terwijl er ook projecten zijn die een beetje vreemd geregeld zijn. Maar je kan gewoon ter plaatse wisselen, dat is supermakkelijk geregeld, en wordt ook best vaak gedaan.
Ik ben dan net weg, maar er zitten echt zo ongelofelijk veel Nederlanders daar dat je vanzelf je draai wel vind.
Projecten zijn heel wisselend. Sommige mensen zijn heel positief over hun project, terwijl er ook projecten zijn die een beetje vreemd geregeld zijn. Maar je kan gewoon ter plaatse wisselen, dat is supermakkelijk geregeld, en wordt ook best vaak gedaan.
En welk project zit jij dan? En is het leuk? Las dat je Engelse les aan het geven bent en dat lijkt me ook wel heel leuk. Ben benieuwd!