Peru?

Hoi!

In maart 2004 wil ik voor drie maanden naar Peru, Cusco. Een maand Spaanse les, een maand vrijwilligerswerk in de sociale sector, en daarna meer van het land zien. Ik wilde in eerste instantie met Activity International gaan, maar hoor daar niet alleen maar positieve verhalen over… Ben nu verder aan het kijken.

Als je tips hebt wat betreft de lessen, het werk, reizen (ik ga alleen, maar hoop mensen te ontmoeten waarmee ik kan reizen), ik hoor het graag! En als je er al bent geweest, hoe heb je de veiligheid daar ervaren?

Groetjes, Amber.

Hoi Amber,

ik ben floor en ga eind jan. ook naar cusco. eerst ga ik een talencursus volgen en daarna vrijwilligerswerk, in totaal een half jaar. Die talencursus heb ik via travelactive geregeld, ontzettend duur, maar vind het wel fijn dat de start geregeld is. Vrijwilligerswerk probeer ik nu zelf te regelen, het is wel moeilijk en kost wat tijd, maar ik heb teveel verhalen gehoord van mensen die spijt hebben georganiseerd vrijwilligerswerk te hebben gedaan, omdat dat heel duur is. Vandaar dus, maar als je veel geld hebt zou ik wel georganiseerd gaan, scheelt je heel wat moeite…
maar leuk dat je ook gaat rond die tijd, wie weet tot in cusco!groetjes Floor

Hoi!!
Cusco is echt geweldig! Ik ben er begin van het jaar geweest, via travelactive. Was allemaal prima geregeld. Vooral pick-up in Lima. Maar achteraf had het me heel veel geld kunnen besparen als ik zonder organisatie was gegaan, dat is heel goed te doen (maar ja 1e keer grote reis…zekerheid wel fijn)
Van talenscholen loopt Cusco over, daar kun je zo elke maandag beginnen. En op de talenscholen weten ze altijd wel projecten waar ze vrijwilligers kunnen gebruiken. De talenschool plaatst je vaak in een gastgezin erg leuk en leerzaam.
succes en veel plezier!
groetjes wilma

Hoi Wilma,
ik ga dus ook met travelactive de eerste mnd, maar toch maak ik me een beetje zorgen over die pick up in Lima, maar als ik jouw bericht lees is dat niet echt nodig, zou je me er misschien meer over kunnen vertellen, en over het gastgezin en talenschool in cusco?
alvast bedankt!
groetjes floor

hoi
voor info over peru , kijk even op onze website
www.peruplanet.be.tf
80% van de website is enkel info over het land , dan heb je reeds een algemene indruk
geniet er van en ,
je mag natuurlijk steeds langskomen op ons kantoor in cusco voor een babbel
groetjes
dirk

Hallo Amber,

Het boeken via een organisatie kost inderdaad veel geld en hoeft niet altijd positief te zijn. Naar mijn idee kun je het best voor een talenschool kiezen in Cusco zelf. Dit is echt geen probleem zoals Wilma beschrijft. je kunt er elke maandag, of zelfs door de week terecht. Ook zijn er voldoende vrijwilligersorganisatie of Non Governmental Organisations actief, vooral in de hulp aan kansarme kinderen.

Ik zelf werk bij de San Blas Talenschool. Als je Spaans wilt leren in Cusco, kan ik je helpen bij de transfer van Lima naar Cusco (met het vliegtuig doe je er een uur over). We hebben namelijk goede contacten met een Hotel in het toeristische centrum van Lima, Miraflores, bovenal veilige buurt. Je betaalt direct aan het hotel en koopt je eigen ticket, zonder allerlei marges van tussenagenten dus. Eenmaal in Cusco kun je les volgen bij de talenschool van je voorkeur.

Voor meer informatie over de San Blas Talenschool zie : www.spanishschoolperu.com.

Vriendelijke groet,

Manfred.

ik zit momenteel in zuid amerika (sinds vandaag in argentinie) en heb ook n maand spaans geleerd en vrijwilligerswerk gedaan in cusco.
heb dit geregeld via de organisatie travel active en ben erg enthousiast daarover, maar (zoals de meeste zeggen) het scheelt n hoop geld als het zelf regelt (latinoschool.com)

maak je absoluut geen zorgen over de pick up in lima.
ik vond het doodeng, als klein meisje van 18 alleen,
maar ben goed terecht gekomen
en heb n geweldige tijd gehad!

succes,

josine

Hoihoi!

Even kort een reactietje. Ik zou ook zeker in Cusco beginnen. Je ontmoet daar altijd wel leuke mensen (bijv. Josine, haha, wat leuk dat je al in Argentinie bent! Ik kwam Annemiek en Anneloes nog tegen in Pisco… die zijn nu allemaal al weer in Nederland, raar idee!)
Ik heb de talenschool ook zonder organisatie geregeld. Marco Polo was dat, maar daar zitten niet zo veel leerlingen op. Je kunt bijvoorbeeld voor Amauta kiezen (ook de school waar je heengaat als je bij Activity International zit) en daar zitten heel veel Nederlanders.
Veel succes,
groetjes, Marijke